Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hehe... nesten så JEG vurderer å shoppe en sånn doning...
Hvis jeg får det til å virke, så kan jeg garantere at resten av
Norges befolkning får det til også
De må ha lite å gjøre - eller så er det fokusen du har skapt i denne tråden som skjerper....
Kanskje en metode å bruke på andre ikke rc baserte nettsjapper....
Ikke så sikker på om de har lite å gjøre..
Har omsider fått ihop flyet.
Det ser greit ut sånn "i handa".
Men måtta hatt ei diger LiPo-pakke for å bli ferdig samtidig med ladinga, jeg iallefall..
For å ta "bygginga" for seg, så hadde den vært helt grei om noen, enten sunnmøringer eller kinesere hadde hatt god samvittighet på at de tinga som er med i pakka, faktisk hører sammen.
Rorhorna er er elegante og fine, i gullfarget alu. Men man må ikke idag ikke borre opp i den dimmen som må til for at linkene som ikke er med skal passe.
Dvs det var seks linker med, av den typen en trer inn på støtstanga og klipser inn på servoen, og den andre typen som har to settskruer i linken, slik at en kan justere hele linken frem og tilbake for å erstatte ei loddehylse. Det burde vært settskruer nok til at linkene som var med hadde fått to skruer i hver. Men nå er jeg pirkete, må innrømme det.
Så når jeg har borra opp og fixa, så skal jeg feste rorhorna. Der var det ti skruer med til det. 2 mm og fine til formålet, men det var bare det at det var kun to som var lange nok. Ut på by`n igjen for å hanke inn ting jeg trodde jeg hadde..
Og understell. I kroppen er det ei spalte som understellet skal tres inn i, fin løsning sia kroppen er såppas massiv at det tåler enhver belastning dette understellet måtte påføre innfestinga..
Spalten er 75 x 10 x 40 mm. For å fylle den spalten, så skulle det nok antagelig være med to finerplater på 75 x 40, og to små finerbiter på 40 x 15. Men det var det ikke. Kun den ene biten som skal være inni imellom selve understellet for å stive det av mot sammenklemming. Men har vertøy og materialer til sånt jeg, null problem.
Sideroret løsna i "hengslinga" på en eller annen måte, jeg veit ærlig talt ikke hvordan.
Mulig at det var fordi jeg slapp en fjert, for det skal ikke mere til. Og det sier mer om henslinga enn fjerten.
30 år gamle BLAD..hengsler av typen KDH ble funnet frem og montert, fire stykk.
Høyde og ballanseror ser ut til å ha litt mere tykkelse der, og der ut til å holde bra.
Batteri, motor ESC og to APC propeller var med, alt en trenger.
Og så liker jeg decalene som skal påføres, slikkelig tynne uten noe vektøkning å snakke om. Og de avstiver vingene endel, og det er også meninga. Bra.
Jeg liker mye bedre fargene og "looken" på bildet av flyet, enn de leketøyfargene og inntrykket på mitt gir.
Det var faktisk noe av grunnen til at jeg kjøpte flyet, men seff ingen betydning annet enn at det er en liten skuff.
Flyet er kompakt og plenty stivt til alt en måtte finne på, litt tungt og litt for mye masse til å være optimalt etter min mening, men bra.
Neste blir å lade pakka og få flyet opp i lufta, da med CG der TS har anbefalt på sida deres.
Men alt i alt, et bra fly for to tusen, om det flyr slik jeg tror.
Og ekstreemt kjapp service...
Nytter lite at jeg flyr beina av meg her nede i Asia, og passer på både det ene og det andre, hvis det svikter både hos butikk og kunde.
Nytter også lite med kjapp ekspedering, hvis butikken ikke husker å legge ved det som skal med.
Oppgradering med lange nok skruer og ekstra finerplater til rorene ligger i hyllene til butikken.
Men det hjelper deg veldig lite hvis det fortsatt ligger der.
10 stk pinnehengsler skal også følge med til balanse- og høyderor, hvis EPO hengslingen skulle sprekke opp.
Ta kontakt med butikken og stram de opp.
Borre opp hull i horn ser jeg på som en fordel, da kineserene oftes har en tendes til å borre for store hull.
Og det du snakker om ang hengsling til sideroret er kun sentreringsstykker som er løst satt i.
Du fannt altså ikke pinnehengslene som skal limes i sideroret?
Se etter en gang til i settet.
Anbefales også å studere manualen....
Vet ikke helt hva jeg skal si, men det ble ingen sekser hverken til butikk eller bygger denne gang.
Men kunden har alltid rett, så da så.....
Misforstå meg rett..
Flyet er et bra fly det, og det sier jeg også før jeg har flydd det.
At det er smågrums hadde jeg kalkulert inn såvisst.
Men jeg tenker for deres del, ikke alle som kjøper flyet har ei løsning på alt,
og langtifra alle de har fått med seg det dere har gjort for å få det bedre enn det var.
Jeg veit ikke om hvilken "versjon" jeg har fått, jeg bare sa alt jeg kom over for å få det ihop.
Manualen var grei den, 41 punkter ettersom jeg husker.
Pinnehengsler nei..
Sekser ble det ikke nei, men en god firer var det jeg forventa, og omtrent det jeg fikk.
Men alle de her inne har remedier i bakhånd for å erstatte småtteriet jeg egentlig prater om her.
Og jeg ser ingen grunn til at de som tenker på et slikt fly, skal velge ett annet fly.
Til den prisen, så er det et godt kjøp.
Stå på gutta, da har vi mer å velge i
Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.
Men alle de her inne har remedier i bakhånd for å erstatte småtteriet jeg egentlig prater om her.
De fleste ja, men ikke en sylfersking. Vi gammelpeisan lager kjapt litt finèrdeler og har sannsynligvis linker og andre livsnødvendigheter i bøtter og spann. Ikke bra om der mangler ting...
Men så hender det ganske ofte at en del av småtteriet jeg finner i kit går i sylinderarkivet og erstattes med det jeg vil bruke.
De fleste ja, men ikke en sylfersking. Vi gammelpeisan lager kjapt litt finèrdeler og har sannsynligvis linker og andre livsnødvendigheter i bøtter og spann. Ikke bra om der mangler ting...
Men så hender det ganske ofte at en del av småtteriet jeg finner i kit går i sylinderarkivet og erstattes med det jeg vil bruke.
Akkurat poenget mitt.
Jeg tror jeg sa noe om det i en post eller to før her. At ting fungerer sammen.
Null problem for oss, men desto større for de som ikke har litt fartstid på sånt.
Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.
Nytter lite at jeg flyr beina av meg her nede i Asia, og passer på både det ene og det andre, hvis det svikter både hos butikk og kunde.
TS.Com teamet
Hvor svikta kunden her?
Og butikken var lynkjapp, ca 20 min fra ordre var betalt, til den var på vei.
Var det noe annet som sviktet mon tro?
Kommer poenget mitt mere fram nå, om at et komplett produkt er nettopp og akkurat det, hvordan, hvorfor og fordi?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment