Unconfigured Ad
Collapse
Epo yak 54 fra throttlestore
Collapse
X
-
arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arne -
Synes TS Teamet alt i alt har greid seg bra i det her jeg. Selv om jeg er en som ikke veit hvordan ting der henger ihop..
Alle skjønner at en ikke får en Rolls Royce for to eller tre tusen. Og tror at de fleste som kjøper et slikt fly klarer å la være å rive av seg håret fordi ikke alt blinker i samme lys som reklamen. Og det er jo der mye av det som tråden her er bygd på, nemlig ting som enkelt kan fikses på av den som pakker opp. Men folk er så forskjellig, noen returnerer det kanskje, andre nevner det ikke på stripa engang.
Du kan gjerne arrestere meg igjen, men kinesere mer enn noen, kan kun ett språk, USD.
Om de ser at vektskåla blir tyngst av å selge stort volum med lite profitt, eller rett og slett bestemmer seg for å bli bedre enn god på varene de leverer, med omtrent like mye i baklomma, det er kun det det handler om.
At det er et stort problem at arbeiderne aldri kommer tilbake ifra etter en dag fri i uka, så har også det med penger å gjøre.
De fabrikkene som har skjønt det der, og som sier ja til å ha stabile arbeidere, har også det fordi de betaler mer, fordi de slipper det problemet med å lære opp nye folk, ferre fly i søpla ved eventuell sluttkontroll pluss alle andre fordeler.
Tilbake får de en enhet som jobber mot et mål. De som ikke gjør det, har selvfølgelig ikke lurt på hvorfor arbeiderne stikker. Det er innkalkulert, og da er standarden satt. Det er mennesker som setter ihop de en får i eska. Og det er en ting til i akkurat det. Det er stort forskjell på å lære hengsling av ror på en foam-modell og det håndarbeidet det er å levere skallstøpte vinger og kroppene som hører med, og derved er det satt en verdi på de ulike arbeiderne, selv de aller fleste roterer i lokalet.
Alt avhenger på av hva det bestemte produktet skal være.
Og selv om du kanskje ikke tror det, så er det mulig å snu en holdning, og dermed produkter de leverer på en hel fabrikk uten å måtte reise dit. Kanskje ikke med de du har å gjøre med, men det har vært gjort veit jeg...
Det er ingen av oss som ikke forstår koblingene i det her om en tenker litt etter.Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
Hvis den som evt skulle teste disse modellene, hadde "makt" til å forbedre produksjonsrutinene og kontrollen hos kineserene bedre enn vi selv kan, så hadde vi mer enn gjerne sent modellene til test.
Hvis man har den oppfatning at det hjelper på kvaliteten at noen tester modellene et eller annet sted på kloden, så må man vurdere å endre oppfatning.
Det eneste som hjelper er å være fysisk til stede på fabrikken mest mulig, og håpe og tro at kineserene gjør som de får beskjed om.
TS.Com teamet
Selvsagt vil ikke en test direkte gi et bedre fly, men en dårlig test kan gi mindre salg. Produktet er laget for å selges, dersom det ikke blir solgt er kanskje løsningen å forbedre det slik at det vil selge.
Det du egentlig sier her er at dere ikke ønsker å sende fly til test fordi du er redd at dersom resultatet er negativt, vil det påvirke salget deres.Ørjan Pettersen
Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.Comment
-
Av testen vil det fremgå hva som er feil og hvor mye feil akkurat det er.
Og i det kan den potensielle kjøperen vurdere om det er easy fix eller feil konstruert, om kjøperen er noenlunde erfaren.
Og heldigvis så er det slik at snillere konstruksjoner er mer tilgivende enn hardsmidde akrokjærrer.
Dvs, det er lettere å få en Cessna i lufta enn en Cap, Extra eller hvilken som helst akromaskin, for en som ikke veit ja..
Egentlig så synes jeg pepperfaktoren er forlengst overskredet, et fint og bra fly for en billig penge.
Flyet har blitt forbedra etter beste evne, og fremstår som en fullgod vare selgeren går god for, gutta i teamet har faktisk lagt seg i selen her og fått på plass input fra de som klager, så jeg kommer til å bestille det flyet her i neste uke jeg.
De utvider i både forretning, produkter og hører på sin kundegruppe. Det må de fordi de er dypt inne i ting, men det er også kun slik ting kan forandres...?
Jeg veit at det finnes 1000 fly der ute som fortjener å bli gjenvunnet før de "er i lufta", men har en stukket hodet ut, så har en det. De gutta vil ditt beste, at du skal få det flyet og den gleden du har forventa, og er helt sikker på at du som kunde skal kunne få det hos de om ting skar seg litt.
For det er jo to interesser i det her bak disken, USD eller det å se en flyglede hos en kundeLast edited by Soarer; 06-11-10, 21:57.Mvh
Gudmund
-
Det hadde uansett vært spennende å testet flyet og sett hvor bra det har blitt. Dette var også på plakaten i tidlig tid for flyet men da var ikke tilgjengeligheten god nok.
Mvh
Alf
Sent from my Desire HD using Tapatalk____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Det stikk motsatte ser ut til å gjelde her på forumet, at fakta øker diskusjonen.
Det er nesten som å høre på politikerene diskuterer, der den ene har den rette løsningen på noe, men den andre kan ikke være enig fordi han representerer motparten.
For nte gang.
Vi ser ikke helt hensikten med at noen andre skal leke seg med (teste) modellene for å gi oss svar vi allerede vet. Og det så lang tid etter at modellen (versjonen) er utdatert.
Vi trenger svarene før modellen produseres, ikke lang tid etter.
Originally posted by SoarerDu kan gjerne arrestere meg igjen, men kinesere mer enn noen, kan kun ett språk, USD.
Den jevne kineser forstår bare et språk, kinesisk med fortrinnsmessig to dialekter; mandarin og kantonesisk
At der er noen i ledelsen av de fleste selskaper som kun forstår et språk; nemlig USD, er nok riktig.
Men det er jo esensen av det vi har prøvd å få fram flere ganger nå.
Originally posted by SoarerAt det er et stort problem at arbeiderne aldri kommer tilbake ifra etter en dag fri i uka, så har også det med penger å gjøre.
Den jevne unge kineser, samme med en del andre asiater, tenker kun på dagen i dag, og bryr seg mindre om å planlegge fremtiden. Derfor hender det svært ofte at de forsvinner fra jobben av for oss vestlige helt uforutsigbare grunner. Så vår vestlige fornufttenking fungerer ikke i Kina på en god stund ennå.
Hvis noen har fått forståelsen av at vi ikke lytter til seriøse innspill, så må vi for nte gang si at det gjør vi.
Men; og det bør man merke seg, vi hopper ikke og danser i hytt og gevær bare fordi noen finner for godt å ytre seg.
Da ville det blitt veldig lite målretta drift.
Dette med flyglede har nok endret seg med tiden.
At miljøet har utviklet seg i en retning som fratar noen flygleden, er vel litt for sterkt å si.
Men at det finnes litt for mange elementer i miljøet som gjør at man legger søndagturen til andre steder enn til modellflystripa, er vel ikke til å underslå.
For å ikke henge ut alle, så sikter vi helst til "cowboyer", og "svulmende piloter".
Disse to nevnte "typer" tviler vi sterkt på at de gagner og rekrutterer nye til å prøve seg innen aktiviteten.
TS.Com teametComment
-
"Den jevne kineser forstår bare et språk, kinesisk med fortrinnsmessig to dialekter; mandarin og kantonesisk"
Både du og kinamann veit at det ikke er helt rett, og det har egenttlig ingenting med at kongekrabba på vei ned kysten aldri kommer forbi sunnmøre.
Alt i mine innspill var å påpeke en kjøpers side, dine var fra en selgers. Men i mine innspill var tanken å dele en kjøpers tanker, iallefall de som vil måtte komme da ting er "trykk på knappen for kjøp" og noen etter at det er kjøpt.
Og noen andre i mine innspill var å sende en tanke på at en faktisk kan forandre en innstilling, dvs vektskåla mot kvantitet og kvalitet, omtrent lik tjukk baklomme.
Hvor tjukk baklomma er for han på toppen i Kina, det bryr Ola Norddmann seg ...... lite om. Det eneste han bryr seg om, er at det reklamen sier, er det han får. Og får han ikke det, så veit jeg at akkurat samme Ola kan være en og et veldig godt talerør til andre som tenker samme tanken som han HAR gjort..
Så da avslutter jeg mitt poeng i det jeg har sagt. Det er tunge materier i ting når en er innpå temaet om modellfly og Kina.
En ting er klart, at om ti år, så skal du LEITE etter andre som gjør den greia..
Det er fordi de har knekt koden på hva markedet (Europa og US, vil ha).Innen den tid så har velstanden i Asia gjort det til et betydelig marked også..Last edited by Soarer; 07-11-10, 00:07.Mvh
Gudmund
-
" I rest my case", ikke pga dere ikke har nådd meg med det dere mener, men fordi jeg ikke når frem med mitt.
Uansett, jeg bestiller den Yakèn i uka no som kommer. Håper dere har siste versjon, med alt i tråden her i box.
For om ikke.. Da blir det... Stille.Last edited by Soarer; 06-11-10, 23:52.Mvh
Gudmund
-
Det er jo nettopp det du har. Du har fått greie svar. Hele tiden. Hva vi tar til etterretning eller ikke forblir vår greie.
Hadde vi betraktet deg som useriøs, så hadde du ikke hørt et pip.
" Det er tunge materier i ting når en er innpå temaet om modellfly og Kina.
En ting er klart, at om ti år, så skal du LEITE etter andre som gjør den greia..
Det er fordi de har knekt koden på hva markedet (Europa og US, vil ha).Innen den tid så har velstanden i Asia gjort det til et betydelig marked også..
Hva som skjer med økonomien i Kina det neste 10 år, er usikkert. De er godt på vei til å bli et høykostland. De store lavkostlandene rundt de (India, Vietnam, Kambodja, Laos osv) har allerede "stjelt" en god del produksjon fra de.
Hvor tung og stor modellfly er/vil bli skal man være litt forsiktig med. Vi er kun et lite pust (les fjert) i forhold til andre bransjer.
Nemlig; Europa og andre markeder. Ikke Norge med 4-5 mill. USA er det mer usikkert hva som har skjedd innen ti år. Mange eksperter spår de nord og ned. Da har vi faktisk mer tro på Syd Amerika som et marked på den siden av kloden.
TS.Com teametComment
-
Hei.
Her har det visst sklidd ut i litt off-topic. Var i utgangspunktet ute etter mening om de flyene jeg spekulerer på.
Ønsker noe som er billig, flyr bra og ser bra ut.
Derfor liker jeg yak 54 og rainbow.
Er ikke interessert i å vite hvor mye kineserne har lyst å tjene. Og om det er dritt de selger.
Synes throttlestore er en utmerket butikk å handle hos.
Så det er sagt.
Mvh
Ole BachComment
-
Jeg har som sagt ikke kjøpt noe der enda, men skal bli kunde i uka som kommer nå, og jeg går for det flyet tråden her dreide seg om..
Og jeg tror heller ikke at jeg blir skuffa av hverken flyet eller kundebehandling, helt sikkert et bra team, og ser ut til å være karer med ambisjoner ogsåMvh
Gudmund
-
Jeg har som sagt ikke kjøpt noe der enda, men skal bli kunde i uka som kommer nå, og jeg går for det flyet tråden her dreide seg om..
Og jeg tror heller ikke at jeg blir skuffa av hverken flyet eller kundebehandling, helt sikkert et bra team, og ser ut til å være karer med ambisjoner ogsåJeg tror du vil bli positivt overasket over kundebehandlingen deres. Vi blir glad hvis du legger ut film av testflyging når den tid kommer, og om du sier noe om hvordan den er å bygge
osv...
Jon-Brage Hoel Andorsen
-------------------------------------------------------------------------
Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.
Alt flyr bare du har nok motor!Comment
-
Bygge og bygge...
Men jo, jeg i mine spinkle kunnskaper om det her, kan jo forsøke å sette ord på hva jeg ser det som, om det er greit?...
Første tanken min nå, er hvilken Neumotor jeg skal bestille for å få på en måte...få flyet til å ikke fly, men på en måte ta litt av?
Og seff lipo/ESC som da hører med..
Men jo, jeg skal ta flyet pent og pyntelig opp jeg, fly det som det er og være objektiv.
Jeg har stor tiltro til at TS gjør det de kan. Og kan de ikke det, så har de vel også en grunn til det.Mvh
Gudmund
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment