Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg har bestilt en LieRaider. :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jeg tenkte å lage hull i vingene for å spare vekt da, det er jo motoren du flyr på med det flyet
    Neida... etter grundig ettertanke fant jeg ut at det er greit å ha hele vinger.

    Comment


    • #32
      Jeg målte motoren nå. Den har bittelitt bedre virkningsgrad enn med 0,4 mm tråd. Det er forventet med den tykkere tråden.

      Vekten på motoren med kontakt og ledninger er 22.8 g. Mye kobbertråd med andre ord, fra 14.5 g til 22.8.

      Comment


      • #33
        Nå vet ikke jeg hvordan flyet ser ut men hvis det har hul kropp så kan du jo fylle den med helium
        Run, live to fly, fly to live, aces high!
        Erlend Larssen

        Comment


        • #34
          Tror ikke vekten er noe problem så lenge den ikke passerer 220 g. Min kommer nok til å havne på ca 180-190 g. Kommer nok til å tusje min.

          Comment


          • #35
            Mener å huske at Vindfallet's LieRider veide et sted mellom 210-220g m/canopy og full pakke, og den flyr iallefall veldig pent, så hvis du greier å holde den under 200g så tror jeg du får en kanonmaskin!

            Comment


            • #36
              Kjærra jeg flyr med veier 215 med 360 kokam. 3 celler Med standard oppsett. Uten kappa ledninger osv. Har ikke tengt mye på vekta da den ble bygd for å se hvor den havner med 4,3 gram servoer 6-7 gram mottager, Jeti regulator, Lakk og merker. Det viser seg bare at flyet ikke blir noe bedre å fly ved lavere vekt, men du kan fly saktere. Det er jo også greit å ha flyfart så rorene virker. Personelig synes jeg modellen flyr best med 3 celler 700 kokam. Da tracker den perfekt uten noen for for koblinger.
              Problemet med å lette modellen for mye er at tyngdepungtet på kroppen i forhold til trustline forandrer seg, da flyr den ikke så bra i knife edge og du merker det spesielt godt i en knife edge loop. Da drar den ut til siden.
              Å få lettet modellen uten at det tyngdepungtet forflytter seg er ikke bare bare.
              Vi lagde en som veide 170 gram Med kleppis 2 celler, men 7 gram servoer og en motager på et halvt tonn. Den har så å si null respons på ballanserorene når du flyr sakte. Så hvis hobbyen er å ha et fly som flyr best mulig så er det nok ingen fordel at flyet veier under 200 gram. Men hvis hobbyen er å få det lettest mulig DA!!!!

              kan du: Bruke ettblads propell, Lakkerte enledere på alle ledninger, bytte ut karbontrådene med 0,3 mm. kutte ut alle balsaforterkninger, bruke bare to ballanseror, Lette rorhornene, gå på med grov fil på kleppakermotoren som da mister alle garantier..... , Dremle bort alt som kan tas på krettskort på mottager og regulator, Fjerne den langsgående kroppsforsterkningen, Drite i understellet, Spise mindre.. Jeg ønsker lykke til.
              Pål S Vindfallet

              Royal Norwegian Display Factory Pilot....

              Comment


              • #37
                Spes. det med å spise mindre ser jeg på som veldig lurt...

                Men... Merker jeg har veldig dårlig respons på balanseroret etter en pizza og noen øl....

                Comment


                • #38
                  I dag fikk jeg en GWS DD 8040 prop og testet kjapt med 3S.

                  Jeg får:
                  8040 prop - 8800 rpm - 353 g - 3s / 9.15 V - 7.70 A - 70.46 W - 5.01 g/W

                  Sammenlignet med Klepaker Extreme 20t:
                  8040 prop - 8970 rpm - 360 g - 3s / 11.3 V - 6.3 - 71.19 W - 5.06 g/W


                  Samme virkningsgrad som KE her. Min motor har litt høyere Kv på grunn av blandt annet at KE har kraftigere magneter. Jeg har ingen strømforsyning som er god nok til å koble på regulatoren min så jeg må bruke batteriene mine. Jeg har fått et 3S batteri som er i stand til å levere 18 A kontinuerlig så nå kan jeg teste den doble motoren min skikkelig... hvis jeg tør. Jeg fikk også et 2S1P 340 mAh og den siste servoen jeg trengte så nå er det bare flyet som mangler.

                  Comment


                  • #39
                    Nå kom endelig flyet.

                    Comment


                    • #40
                      Min modell er nå ferdig og prøvefløyet. Flyr nok endel bedre enn Vertigoen selv om jeg også liker den veldig godt. Synes den tracker bedre, men litt mer ustabil i hover. Den flyr knifeedge veldig bra uten å trekke mot topp eller bunn.

                      Min veier ferdig 200 gram uten hjulkåper.
                      Klepaker Extreme fungerer bra, men er ikke sikker på om det kunne vært lurt å bruke den Klepakerversjonen jeg hadde som trekker mindre ampere. Tror det hadde vært mer enn nok trekkraft.

                      Fullt review kommer selvfølgelig på modellflynytt.no sooooon !
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #41
                        Flink du er affa! Min LieRider-pose er ikke spretta opp en gang
                        Men skal til Griffin og handle en av de nye MotorMax-motorene siden det er umulig å få tak i Kleppaker`n! (Test av disse er visstnok på veg ut til folket her på webben vår...)
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by affa
                          Min veier ferdig 200 gram uten hjulkåper.
                          Klepaker Extreme fungerer bra, men er ikke sikker på om det kunne vært lurt å bruke den Klepakerversjonen jeg hadde som trekker mindre ampere. Tror det hadde vært mer enn nok trekkraft.
                          Det ante meg ja - da passer det jo også perfekt med f. eks. 3S 700mAh pakker.

                          Comment


                          • #43
                            Morro å se at folket begynner å få Lierider`n oppe å stå.

                            Affa. Prøv 17 turn på 2 celler 700. Det funker veldig bra hvis du ikke vil ha plenti med power. Du skriver at den ikke hoovrer like godt som Vertigoen. det synes jeg er merkelig. Mulig tyngdepungtet ditt er for langt forran. Den blir også lettere å hoovre med litt mere tyngde i. Prøv med 3 700. Den jeg kjører med veien 215 gram og henger i proppelen Hurn lett som helst, faktisk mye bedre enn Vertigoen som jeg også har flydd et par turer med

                            Desverre tar det litt tid med Klepaker Extrem motoren. Men sånn er det vell med kvalitetsvarer som blir revet vekk fra lageret i tide og utide.

                            Ha en ellers fin flydag på rygg.


                            RNDFP
                            Pål S Vindfallet

                            Royal Norwegian Display Factory Pilot....

                            Comment


                            • #44
                              Nå er flyet nesten ferdig etter noen timers arbeid. Det er skikkelig lett å bygge. Må vente på at limet sklal tørke nå før jeg kan begynne å rigge vingene. Jeg bruker GWS isoporlim. Det eneste jeg har. Jeg sendte en bestilling til Ultramicro på hurtiglim, kicker og klar canopy for en uke siden men har ikke hørt noe enda.

                              For å feste motoren boret jeg et 8 mm hull i festet av plywood/balsa og limte karbonfiber-røret på motoren min fast. Det funker perfekt!

                              Jeg har tenkt å tusje flyet i originaldekor. Syns det var fint med flagget på halen.

                              Comment


                              • #45
                                Snart ferdig.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X