Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg har bestilt en LieRaider. :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by tahustvedt
    Jeg bruker GWS isoporlim. Det eneste jeg har. Jeg sendte en bestilling til Ultramicro på hurtiglim, kicker og klar canopy for en uke siden men har ikke hørt noe enda.
    Trøv også hos Nortrading, de har UHU por lim og en mengde andre på webshopen: 404 Leveringen er ekstremt rask (personelig erfaring). Ser ikke UHU pro limet der, men jeg mener å huske at jeg bet. rundt 20 kr. for en tupe. Det blei raskt 5 stk. på rappen da

    Comment


    • #47
      Tror dere at LieRaider har nokk krefter med en AXI 2204/54?
      Se link: http://www.mosshobby.no/pd-1349549843.htm?categoryId=16
      Må prøve i gjøre dette rimeligst mulig (har litt trangt budsjett ), men vil jo ha et bra resultat. Prisen kommer da ut på 2800 uten mottaker.

      Eivind

      Comment


      • #48
        Originally posted by xtrem3D
        Tror dere at LieRaider har nokk krefter med en AXI 2204/54?
        Se link: http://www.mosshobby.no/pd-1349549843.htm?categoryId=16
        Må prøve i gjøre dette rimeligst mulig (har litt trangt budsjett ), men vil jo ha et bra resultat. Prisen kommer da ut på 2800 uten mottaker.
        Eivind
        Jeg tror nok den kan bli litt i slappeste laget. Med det finnes flere alternativer til KE motoren (ikke alt for mange), men jeg lurer på om de fleste AXI motorene blir litt tunge. Om du velger en motor til dette flyet bør den nok ikke veie mye mer enn ca. 30 gram om du ønsker en modell på ca. 200-220 gram.

        Comment


        • #49
          Hei

          I løpet av uke 43 vil et begrenset opplag klepaker eXtreme 17 være i distribusjon for de som ønsker dette alternativet. Det produseres så raskt det lar seg gjøre, men det er desverre noe ventetid og det beklager jeg.

          Kontakt UltraMicro.no for flere opplysninger.

          Comment


          • #50
            Med det finnes flere alternativer til KE motoren (ikke alt for mange)
            Har du noen eksempler?

            Eivind

            Comment


            • #51
              Nå må jeg montere kontrollstag og elektronikken så er den klar.
              Attached Files

              Comment


              • #52
                Alternativer: Se på disse da: (MFN) ModellflyNytt.no
                300 med 8x4 og 3S700 LiPo.. Eller 400 med 2S 700 LiPo og 9x3,8.
                Jeg skal prøve den minste i min stakkars Edge fra Ultramicro som har ligget under byggebordet siden mars... Men SKAL ha en KE 17-turn når den blir tilgjengelig for menigheten igjen
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #53
                  Tåler E-Tec 700 cellene så høy utladningsstrøm som 7.8A? Jeg mener selvfølgelig i korte perioder. I så fall kan jeg bruke en pakke jeg har liggende med motoren min da den trekker 7.7 A med 3S og 8x4. Hadde tenkt å bruke 7x3.5 prop med 3S. Da er jeg nede i 3.8 A

                  Comment


                  • #54
                    Jeg har 6 stk av E-Tec sin gamle type 3S700 som stadig vekk belastes med drøye 9 ampere, brukt meget ofte de siste 9 månedene. Vet ikke hvor mange ganger (Ca. 100 ganger ++ pr pakke), men de fungerer like bra ennå! OK, det er ikke helt etter boka sånn som jeg bruker dem da..
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #55
                      Jeg overvåker alltid hver individuelle celle i et batteri jeg presser eller er usikker på mens det lader så da tror jeg at jeg skal prøve.

                      Comment


                      • #56
                        Lakka canopy'en svart i stedet for blå og syns det ble mye bedre. Jeg har også prøvd motoren nå, og det er helt sykt med kraft selv om jeg bare gikk litt over halv gass. Har bare testet den i benk tidligere og fikk kjenne styrken når jeg nå skulle holde flyet.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #57
                          Veide den nettopp. Den veier 203 g med 3S1P 700 og to servoer for lite. Ferdig vekt blir da ca 215 g med 3S 700 mAh eller 190 g med 2S 340 mAh.

                          Comment


                          • #58
                            Da jeg kom hjem fra jobb lå servoene jeg bestilte fra Celtic griffin i postkassa. Nå er flyet helt flyklart, men det er jo bekmørkt ute. Og så så kaldt. Jeg må nok fly rett etter jobb for å få nok dagslys.

                            Comment


                            • #59
                              Bra tahustvedt! Gi beskjed om resultatet... Er spent på om du liker denne typen fly, jeg er i alle fall solgt
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • #60
                                Dette var gøy!

                                Jeg dro ut like etter jobb og fløy en tur sammen med en kamerat. Han hadde med kamera så forhåpentligvis blir det noen fine bilder i morgen. Det er første flyet jeg har hatt med sååpass akro-ytelse, og jeg har ikke fløyet noe annet enn en E-Starter på noen år, så derfor fomlet jeg litt. Hover var lettere enn jeg trodde. Jeg får det til men det ser klossetet ut. Problemet mitt der er at i forhold til et helikopter så er yaw og roll byttet om. Jeg flyr ikke like bra nå som jeg gjorde sist jeg var aktiv modellflyger.

                                Det beste jeg vet med dette flyet nå er knife-edge. Jeg tok flere sakteflygende runder i konstant knife-edge og det ser ganske magisk ut. Det er lettere for meg å fly knife-edge mot høyre med oversiden mot meg foreløpig.

                                Jeg trodde det skulle gå galt en gang. Jeg skulle gjøre noe som jeg likte å gjøre med mine gamle Speed-400 modeller. Nemlig fly rett opp, kutte gassen og la flyet dette bakover for så å flikke rundt. Hmm... dette flyet begynte å dette bakover/nedover, og sånn fortsatte det rett ned siden jeg ikke rørte noe. Plutselig løsnet det ene balanseroret fra servoarmen og vi hørte en *bonk* lyd. Det sto rett opp. Flyet rettet seg umiddelbart opp igjen og jeg kunne fly som før, men nå fungerte bare det ene balanseroret mens det andre sto rett bakover hele tiden. Genialt! Jeg tror jeg må bruke noe lim i skruene til disse dingsene som fester stagene til servoen. Jeg måtte slipe enden på skruen for at den skulle gp langt nok ned til å ta tak i stanga. Etter at jeg hadde strammet skruen igjen tok jeg av på nytt.

                                Jeg hadde en hendelse til. Et stykke ut i flyturen når jeg hadde blitt vant med dette så ga jeg fult høyderor, balanseror og sideror mens jeg klatrer i en 45° vinkel oppover. Resultatet var selvfølgelig et imponerende kuinstverk av depron og tusj på himmelen, men etter to sekunder med dette så ble det slynget ut noe svart noe. Canopy'en løsnet of skjøt vekk fra flyet for så å dale sakte ned i snøen. Får vel lime en magnet til der, da.

                                Flyet hovrer på litt over halv gass, og skyter fint fart oppover om jeg gir mer gass. Jeg holdt meg vanligvis rundt 1/4-3/4 gass. Med et Kokam 340 mAh batteri vil nok vertical bli enda bedre, men det er allerede vanskelig å balansere flyet. Kanskje jeg kan gjøre det litt mer haletungt, det tracket utrolig bra. Fløy rett frem.

                                Flytiden var på 20-25 minutt med 3S1P E-Tec 700 mAh. Jeg har ikke nøyaktig tid, men kameraten min sa det var minst 20 minutter og det stemmer ut i fra når jeg gikk fra bilen (klokke i bilen).


                                Jeg trenger trening for at det skal bli 100% kontrollert.

                                Comment

                                Working...
                                X