Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg har bestilt en LieRaider. :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    På grunn av den dårlige ytelsen bytter jeg ut magnetene og statoren for å få bedre passning. 20 mm statoren min er bedre med en mindre prop og høyt turtall. Vil være bra til for eksempel en ducted fan. Vekten med dobbel stator ble også litt i høyeste laget. 36,9 g veide den. Det er den tyngste motoren jeg har laget.

    Comment


    • #17
      Originally posted by tahustvedt
      Hva slags propeller og batteri var brukt og hvilket turtall fikk dere når dere fikk 480 g skyvekraft av Klepaker Extreme??
      Hei
      Ved de statiske testene er det brukt power supply satt til internasjonal standard for nominell spenning på 3s lipo = 11,3 volt.
      Det ble brukt GWS HD/EP 8 x 4 propell.
      RPM ca 10100.
      I= ca 9.3 A
      Versjon 17t

      Comment


      • #18
        Takk for det!

        Jeg skal prøve 22.7 stator og 1 mm magneter nå.

        Comment


        • #19
          Det var andre boller. Første måling viser 8.8 A ved 9.8 V, 6750 rpm og 473 g med en 9x4.7 prop. Jeg har ikke 8x4 men har 7x6 og 8x6.

          EDIT:
          GWS SF:
          0860 prop - 7320 rpm - 422 g - 3s / 9.8 V - 7.8 A - 65 % - 67 km/h
          0947 prop - 6750 rpm - 473 g - 3s / 9.8 V - 8.8 A - 55 % - 48 km/h
          1047 prop - 4350 rpm - 334 g - 2s / 6.5 V - 6.8 A - 59 % - 31 km/h

          Trenger en snillere 8" prop. har ikke akkurat behov for 67 km/t pitch hastighet i en 3D-modell.

          Comment


          • #20
            Spørsmål til Per:
            Hva yter Klepaker extreme med 2S lipo? Tenker da på både 20 og 17 tørn utgaven.
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment


            • #21
              Originally posted by Vingemutteren
              Spørsmål til Per:
              Hva yter Klepaker extreme med 2S lipo? Tenker da på både 20 og 17 tørn utgaven.
              20 t har jeg ikke testet på 2s, men det kan jeg godt gjøre - bortsett fra det faktum at jeg ikke har flere 20 t akkurat nå. Jeg skal få komme tilbake til dette.

              17 t på 2s1p lipo er testet, desverre på et slapt e-tec som uheldigvis ligger noe under internasjonal standard for nominell spenning på 2 s lipo.
              Mine resultater for de to mest aktuelle propellere er:

              9 x 5 GWS EP/HD

              RPM:6000
              Gram:288
              V:6,7
              A 6,5

              8 x 4 GWS EP/HD

              RPM:7500
              Gram: 247
              V:7.0
              A:4,7

              20 t sammen med 2s1p KOKAM 360 HD har i praktiske flytester vist seg å være en god kombinasjon både med 8 x 4 og 9 x 5 oppsett.

              Comment


              • #22
                Jeg får:

                0950 prop
                5430 rpm
                261 g
                2s / 6.51 V (må lades)
                4.62 A
                30.07 W
                8.68 g/W


                Denne mtoren er bedre egnet i et fly som trenger mye mer kraft. Jeg kan trekke 10-12 A kontinuerlig på grunn av det store ankeret. Jeg gått tom for denne statortypen og må bestille mer fra GB.

                Comment


                • #23
                  I går begynte jeg å sette sammen en ny motor. Den har 24x4 anker og med 20 turn så får jeg følgende resultat (batteriene må lades opp så spenningene er lave):

                  GWS DD:
                  0735 prop - 10770 rpm - 288 g - 3s / 10.1 V - 4.24 A - 42.82 W - 6.73 g/W

                  GWS HD:
                  0950 prop - 5100 rpm - 245 g - 2s / 6.2 V - 5.54 A - 34.35 W - 7.13 g/W

                  Thrust-verdiene (245 g for eksempel) er regnet ut fra 9x5 målingen til Klepaker og en fra E-Zone og turtallsmålingen min.

                  Denne motoren er lettet veldig mye. Jeg borret hull i fronten av huset og freste ut mye stål med en Dremel. Må vente til limet som holder viklingene fast er tørt nå før jeg gjør noe mer. Jeg pleier å lime de fast når jeg har funnet en tilfredstillende konfigurasjon. Bildene viser huset under bearbeiding. Jeg legger ut bilde av den ferdige motoren etterpå.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #24
                    Sånn ser den ut. Må lakkes!
                    Attached Files

                    Comment


                    • #25
                      Du begynner å bli proff nå Tor.
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • #26
                        Ehem. Jeg fikk en lekkasje i ene armen til ankeret i går og må vikle om. Beskyttelsen rundt ankeret er skadet så jeg må finne på en måte å lage ny. Tror jeg skal prøve å "bake" noe plast rundt.

                        Har bestilt et Kokam 2S1P 340 mAh også så jeg har litt å velge i. Jeg lurer veldig på hvor mye kun flyskroget veier. Det hadde vært interressant å vite siden jeg vet hvor mye alt utstyret mitt veier.

                        Comment


                        • #27
                          Motoren veier 14,5 g uten vikletråd. Skal lakke den med en veldig sterk polyurethane flylakk i dag som forhåpentligvis holder.

                          Comment


                          • #28
                            Ferdig viklet med 20 turn 0,5 mm tråd. det ble sinnsykt trangt med så tykk tråd, men det vil lønne seg. Polyurethan-lakken var super. Jeg herdet den under en varmelampe og den ble veldig hard. Det er en teknikk jeg kan bruke flere ganger hvis jeg har skaded isolasjon. Jeg regner med at motoren veier rundt 20 g med kontakten, skal veie den i morgen. Jeg har laget en ny aksling av karbonfiber.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #29
                              Har lagt min på arbeidsbordet. Modellen med alle deler inklusive karbonstenger, krympestrømpe, spant hjulkåper osv veier 92 gram.
                              Så kommer det jo litt lim og utstyr i tillegg da.

                              Estimerer min til følgende:

                              Ferdiglimt fly: 105 gram
                              Motor: 22 gram
                              Kontroller: 10 gram
                              Batteri: 33 gram
                              Prop : 3 gram
                              RX : 5 gram
                              3 x servoer: 14 gram

                              Målet må jo være under 180 gram, her må det spares.........

                              11 gram kan jo spares på 2S340 istedetfor 3S340
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment


                              • #30
                                Var og hentet depron-tingen hos UM på mandagskvelden, men jeg har ikke fått kikket noe mer på det enda... Ikke fått veid det heller..

                                Hm.. Ved å spare 11 gram så har du 2 gram overvekt!

                                Frem med sparekniven og choppe rundt... Ta av halen... Vinger etc...

                                Jeg tar av bunnlokkene på servoene og lodder rett på mottaker etc.. Fjerner de meste av kontakter og korter inn på det jeg kan av ledninger...
                                Regner med at du har flenset og krøstet mottageren for all plast... Samme med evt. regulator...

                                Hva står igjen tro?? Lage traktorspor i hjulene??

                                Comment

                                Working...
                                X