På grunn av den dårlige ytelsen bytter jeg ut magnetene og statoren for å få bedre passning. 20 mm statoren min er bedre med en mindre prop og høyt turtall. Vil være bra til for eksempel en ducted fan. Vekten med dobbel stator ble også litt i høyeste laget. 36,9 g veide den. Det er den tyngste motoren jeg har laget.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jeg har bestilt en LieRaider. :D
Collapse
X
-
Originally posted by tahustvedtHva slags propeller og batteri var brukt og hvilket turtall fikk dere når dere fikk 480 g skyvekraft av Klepaker Extreme??
Ved de statiske testene er det brukt power supply satt til internasjonal standard for nominell spenning på 3s lipo = 11,3 volt.
Det ble brukt GWS HD/EP 8 x 4 propell.
RPM ca 10100.
I= ca 9.3 A
Versjon 17t
Comment
-
Det var andre boller. Første måling viser 8.8 A ved 9.8 V, 6750 rpm og 473 g med en 9x4.7 prop. Jeg har ikke 8x4 men har 7x6 og 8x6.
EDIT:
GWS SF:
0860 prop - 7320 rpm - 422 g - 3s / 9.8 V - 7.8 A - 65 % - 67 km/h
0947 prop - 6750 rpm - 473 g - 3s / 9.8 V - 8.8 A - 55 % - 48 km/h
1047 prop - 4350 rpm - 334 g - 2s / 6.5 V - 6.8 A - 59 % - 31 km/h
Trenger en snillere 8" prop. har ikke akkurat behov for 67 km/t pitch hastighet i en 3D-modell.
Comment
-
Originally posted by VingemutterenSpørsmål til Per:
Hva yter Klepaker extreme med 2S lipo? Tenker da på både 20 og 17 tørn utgaven.
17 t på 2s1p lipo er testet, desverre på et slapt e-tec som uheldigvis ligger noe under internasjonal standard for nominell spenning på 2 s lipo.
Mine resultater for de to mest aktuelle propellere er:
9 x 5 GWS EP/HD
RPM:6000
Gram:288
V:6,7
A 6,5
8 x 4 GWS EP/HD
RPM:7500
Gram: 247
V:7.0
A:4,7
20 t sammen med 2s1p KOKAM 360 HD har i praktiske flytester vist seg å være en god kombinasjon både med 8 x 4 og 9 x 5 oppsett.
Comment
-
I går begynte jeg å sette sammen en ny motor. Den har 24x4 anker og med 20 turn så får jeg følgende resultat (batteriene må lades opp så spenningene er lave):
GWS DD:
0735 prop - 10770 rpm - 288 g - 3s / 10.1 V - 4.24 A - 42.82 W - 6.73 g/W
GWS HD:
0950 prop - 5100 rpm - 245 g - 2s / 6.2 V - 5.54 A - 34.35 W - 7.13 g/W
Thrust-verdiene (245 g for eksempel) er regnet ut fra 9x5 målingen til Klepaker og en fra E-Zone og turtallsmålingen min.
Denne motoren er lettet veldig mye. Jeg borret hull i fronten av huset og freste ut mye stål med en Dremel. Må vente til limet som holder viklingene fast er tørt nå før jeg gjør noe mer. Jeg pleier å lime de fast når jeg har funnet en tilfredstillende konfigurasjon. Bildene viser huset under bearbeiding. Jeg legger ut bilde av den ferdige motoren etterpå.
Comment
-
Ehem. Jeg fikk en lekkasje i ene armen til ankeret i går og må vikle om. Beskyttelsen rundt ankeret er skadet så jeg må finne på en måte å lage ny. Tror jeg skal prøve å "bake" noe plast rundt.
Har bestilt et Kokam 2S1P 340 mAh også så jeg har litt å velge i. Jeg lurer veldig på hvor mye kun flyskroget veier. Det hadde vært interressant å vite siden jeg vet hvor mye alt utstyret mitt veier.
Comment
-
Ferdig viklet med 20 turn 0,5 mm tråd. det ble sinnsykt trangt med så tykk tråd, men det vil lønne seg. Polyurethan-lakken var super. Jeg herdet den under en varmelampe og den ble veldig hard. Det er en teknikk jeg kan bruke flere ganger hvis jeg har skaded isolasjon. Jeg regner med at motoren veier rundt 20 g med kontakten, skal veie den i morgen. Jeg har laget en ny aksling av karbonfiber.
Comment
-
Har lagt min på arbeidsbordet. Modellen med alle deler inklusive karbonstenger, krympestrømpe, spant hjulkåper osv veier 92 gram.
Så kommer det jo litt lim og utstyr i tillegg da.
Estimerer min til følgende:
Ferdiglimt fly: 105 gram
Motor: 22 gram
Kontroller: 10 gram
Batteri: 33 gram
Prop : 3 gram
RX : 5 gram
3 x servoer: 14 gram
Målet må jo være under 180 gram, her må det spares.........
11 gram kan jo spares på 2S340 istedetfor 3S340____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no
Comment
-
Var og hentet depron-tingen hos UM på mandagskvelden, men jeg har ikke fått kikket noe mer på det enda... Ikke fått veid det heller..
Hm.. Ved å spare 11 gram så har du 2 gram overvekt!
Frem med sparekniven og choppe rundt... Ta av halen... Vinger etc...
Jeg tar av bunnlokkene på servoene og lodder rett på mottaker etc.. Fjerner de meste av kontakter og korter inn på det jeg kan av ledninger...
Regner med at du har flenset og krøstet mottageren for all plast... Samme med evt. regulator...
Hva står igjen tro?? Lage traktorspor i hjulene??
Comment
Comment