Skal se hva jeg finner når jeg kommer hjem. Mulig jeg ikke har noe ettersom jeg brukte Turingy-regulator på Fagernes i fjor, men jeg vet jeg tok vare på en haug cc-logger i tiden rett etter jeg gikk over til CC.
Unconfigured Ad
Collapse
Stryker: Modifisert!
Collapse
X
-
-
Last edited by Arcteryxxx; 15-04-11, 20:39.I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
-
I hangaren:
SpeedFire F5B
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
-
I hangaren:
SpeedFire F5B
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
-
De som er interessert i å få vite hvor fort modellen går bør laste ned denne appen for iPhone/Android/Windows. Fantastisk verktøy som er nesten gratis!
Det virker på den måten at den analyserer doppler-forskyvningen idet lydkilden (flyet) passerer og gir umiddelbart svar på hastighet. (Både skjerm og tale). Den tar også hensyn til lufttemperatur og målingene har blitt gjennomtestet til å være innenfor 5% avvik.
Dette er råbra!
Link: RC Speedo - A easy to use speedometer for RC planes!Last edited by Arcteryxxx; 28-04-11, 21:34.I hangaren:
SpeedFire F5B
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
-
De som er interessert i å få vite hvor fort modellen går bør laste ned denne appen for iPhone/Android/Windows. Fantastisk verktøy som er nesten gratis!
Det virker på den måten at den analyserer doppler-forskyvningen idet lydkilden (flyet) passerer og gir umiddelbart svar på hastighet. (Både skjerm og tale). Den tar også hensyn til lufttemperatur og målingene har blitt gjennomtestet til å være innenfor 5% avvik.
Dette er råbra!
Link: RC Speedo - A easy to use speedometer for RC planes!Comment
-
RC Speedo lytter kontinuerlig og logger det den detekterer som pass. Den sier også hastigheten enten i km/t eller mph (ditt valg selvfølgelig), og sier dette høyt rett etter passet.
Jeg skal bruke denne ved å legge telefonen ved siden av mitt kamera og så fly pass rett over. Da blir det bilde av passet samt stemme som sier hastigheten rett etter hvert pass.
PS: Det er en liten bug som gjør at talen er lav på iPhone-appen. Denne vil bli rettet opp i løpet av en ukes tid ifølge produsenten. Android- og Windowsversjonene skal funke greit.
I hangaren:
SpeedFire F5B
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
-
Jeg har programmert full "brake" på ESC. Propellen stopper vannrett (på Stryker) 90% av gangene. Hvis jeg ser at den står loddrett gir jeg litt throttle slik at propellen spinner litt og så stopper igjen.I hangaren:
SpeedFire F5B
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
-
Jeg har også forsøkt DopplerSpeed. Problemet med den er at du må starte opptaket før passet og deretter slå det av igjen før du får noen måling. Dette betyr at man ikke kan fly å måle uten hjelp av en annen.
RC Speedo lytter kontinuerlig og logger det den detekterer som pass. Den sier også hastigheten enten i km/t eller mph (ditt valg selvfølgelig), og sier dette høyt rett etter passet.
Jeg skal bruke denne ved å legge telefonen ved siden av mitt kamera og så fly pass rett over. Da blir det bilde av passet samt stemme som sier hastigheten rett etter hvert pass.
PS: Det er en liten bug som gjør at talen er lav på iPhone-appen. Denne vil bli rettet opp i løpet av en ukes tid ifølge produsenten. Android- og Windowsversjonene skal funke greit.
Geir
3D plane - 1D brainComment
-
På en pusher propell, så funker det i blandt å slå av brake. Hvis man da lslr av motoren og seiler av så mye fart som mulig, så legger propen seg i "skyggen" av airflowen, altså parallelt med vingen. Det funka på min gamle Zagi thyphoon, men det er mulig at såpass tunge modeller som dere driver med ikke klarer å blø av nok fart til at propellen stanser av seg selv før dere er nede..Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
-
På en pusher propell, så funker det i blandt å slå av brake. Hvis man da lslr av motoren og seiler av så mye fart som mulig, så legger propen seg i "skyggen" av airflowen, altså parallelt med vingen. Det funka på min gamle Zagi thyphoon, men det er mulig at såpass tunge modeller som dere driver med ikke klarer å blø av nok fart til at propellen stanser av seg selv før dere er nede..I hangaren:
SpeedFire F5B
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
-
Last edited by Arcteryxxx; 01-05-11, 21:11.I hangaren:
SpeedFire F5B