Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monteringstråd: Giant EPO Cessna fra TS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Monteringstråd: Giant EPO Cessna fra TS

    I dag kom posten med ei svær brun pakke Innholdet var en 2 meter cessna 182 fra Throttlestore.com
    Sammen med flyet kom det motor, batteri og ESC. Tenkte å lage min første monteringstråd og poster litt bilder og tekst om åssen jeg gjøre. Og ikke ha for høye forhåpningær te bygginga da jeg bare er 17 Og her er det bare å komma med innspell
    Link te flyet: Cessna Skyline 182 EPO 189 Giant KIT upgraded - ThrottleStore.Com
    Førsteintrykket er veldig bra, manualen er lettfattelig og innpakkninga var super Pakka hadde fått seg et par trøkkær, men innholdet var like strøkent
    Attached Files

  • #2
    intresant. kjør på med bilder og tekst. jeg sjal følge med

    Comment


    • #3
      Da er monteringa godt i gang Detta er et fint sett og manualen er ganske lett å følge... Merkinga av skruær burde vært mye bedre, de kunne liggi i en egen påsa med nummeret sitt på (sånn som på FMS P-51d) Jeg begynte med å montere understellet da det er mindre sjanser for at modellen får skader Gikk ganske rett fram, men måtte fram med fila på neseleggen for at den skulle passe Det possitive med neseleggen på den andre sia er at den er fjørande og solid Og her er BILDER
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Da har jeg fått gjort litt te Jeg har lima på stabben og montert servoer. I bruksanvisninga står det at du først ske lime på bakvinga før du monterer rorhorna, jeg valgte å gjørra det motsatt for da det er en del lettære fant jeg ut. Derretter var det bare å lime det på. Limet her er genialt, du smører på litt og trøkker det du ske lime på plass, løftær det av igjen og når du setter det på igjen begynner herdingsprosessen. Enkelt og greit Limet sitter også veldig godt når det får satt seg. Så var det servoane, jeg valgte å bruke standard på høyde og sideror som det er lagt opp te. Selv om jeg har hørt at mange anbefaler å setta inn 2 microservoær i bakvinga. På høyderoret er støtstengane fine og stive, og de fungerer utmerket På sideroret derimot flekser det for mye, her kommer jeg mest sannsynelig te å stive a støtstanga på en måte. Så var det servomonteringa, her var det bare å skru inn høyderorsservoen, men på sideroret måtte servoen stå "feil vei" i forhold te høla i plata. Jeg valgte også å lage z-bend på støtstengane da jeg syns det er en enkel og driftsikker løsning. Støtstanga te høyderoret er to støtstengær som er skrudd sammen på midten og danner en "Y". I skjøteleddet la jeg noen dråpær med Permatex kontaktlim som er for blant aent metall. Og her er det mere bilder (Bildene er ikke i sortert rekkefølge)
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Da har jeg gjort litt te Jeg har montert mottor, vingene og dekalane. Mottoren var enkel og grei å montere, det var bare å skru X-plata fast i mottoren og feste denna i mottorbuken. Enkelt og greit. Så har vi vinga, denna var noe trøbbel, men det var ikke så ille som jeg har lest om på nettet. Problemet jeg har hørt om er at islagsmutterane i kockpittaket har detti ner i kockpitten fordi at skruane var så vanskelige å entre, i mitt tilfelle var ikke detta noe problem Måten de har fiksa detta på var at de skar høl i kockpittaket og tok de opp, her har jeg en bedre løsning. Ta ut frontruta isteden Den sitter svakt lima med kontaktlim og du riværn a med fingrane Noe køddent var det selvfølgelig å montere vinga :P Her var det to høl som ske holde to tappær på vingene på plass som var for små, så her henta jeg drillen og borra de opp. Så var det Y-kablane som går fra kockpittaket og ner i kroppen som gjorde at vinga blei praktisk talt umulig å montere. Her satte jeg på to forlengerær nere i kroppen og trakk de fram te to kanalær som fører ut te servoane i vingene. da var det problemet løst Fra vingene og ner te kroppen ske det gå to stag dissa må jeg si er geniale De er festa via to høl og spenner seg skjøl på plass, går utrulig kjapt å montere på denna måten Så var det dekalane De er et mareritt å montere og de er så store at det er umulig å montere de uten å få bobler. De sitter ikke spessielt godt heller Seinære tenker jeg at jeg kommer te å male flyet Nå er det ikke så mange timane med montering igjen, noe som er litt synd da det er et utrulig fint sett og det er artig å bygge Og et spørsmål, er det noen der ute som har prøvd denna Cessnaen og kan fortelle meg åssen denna er å fly og om det er noe spessielt jeg må passe på?
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Hei igjen, ske koble på ESC og batterikabærn er for kort, kan jeg borre et høl te i firewall enn det som allerede er der for å trekke inn denna? Eller ødelegger jeg styrka in da?
            Og jeg ser at det ikke er noen interesse for denna tråden så jeg trukke jeg gidder å skrive mere her med mindre noen har noen innvendingær på det.

            Comment


            • #7
              kan ingenting om fly så om styrken blir blir dårligere vet jeg ikke,
              men jeg vil svært gjerne at du fortsetter å skrive og legge inn bilder,
              dette er interessant lesning!





              Comment


              • #8
                Jeg er ikke noe særlig til å fly, men jeg er en erfaren bygger. Fint om du legger ut bilder, da det er artig å følge med på prosjekter. Kan ikke tenke meg at det går galt om du lager ett hull til kabel i Firewall. Er du usikker kan du alltids forsterke med litt Epoxy rundt hullet.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #9
                  jeg kan heller ikke tenke meg at det svekker no vesentlig.
                  PS. Om vi ikke svarer på posten så følger vi med..(hvertfall jeg)

                  Comment


                  • #10
                    Takker og bukkær karær Da borrær jeg høl også gjør jeg som du sier ArneH og forstærkær rundt me epoxy Så tenker jeg at jeg slenger ut litt bilder i kveld etter leksene er gjort

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Flyfreaken View Post
                      Takker og bukkær karær Da borrær jeg høl også gjør jeg som du sier ArneH og forstærkær rundt me epoxy Så tenker jeg at jeg slenger ut litt bilder i kveld etter leksene er gjort
                      jeg har borret extra hull i firewall flere ganger på div modeller,har aldri hatt problemer rundt det.bilder sier du... jaaaaa det er altid moro,pøs på
                      Terje syvertsen
                      www.ModumModellSportklubb.com
                      3dhs edge mintor 38
                      C-arf edge dle 111 v3.
                      C-ARF extra 330l da 100.

                      Comment


                      • #12
                        Da kan jeg vei først som sist innrømme at leksene blei nedprioritert (tar de seinære i kveld :P ) og jeg fekk gjort litt mere på Cessnan Jeg har montert servoane og her måtte jeg bruke en skalpell for å få plass te rorhorna og ledningen. Ellers var det bare å stappe de inn i servobrønn med en dråpe kontaktlim neri. Så har vi ESCn. Her vare litt mer krøll da ledningen te batteri var for kort. Så her tok jeg mot te meg og borra høl i firewall. Ikke no farlig i det heile tatt, dævelskapen var overakande kjukk ESCn monterte jeg på sia a mottorfestet med strips, detta ser malplasert ut, men det var einaste plaseringa som gjorde det mulig og træ inn ledningen te batteriet. UBECen blei satt fast på firewall med borrelås. På mottoren måtte jeg lodde på gullkontaktær da det ikke var lodda på fra før. Bestilte gullkontaktær fra TS, men de var desverre for lange for de på ESCn så da måtte jeg lodde om de au :P Så har jeg ei lita nøtt jeg vi knekke... Rundt ruta forran er det ei svart list som dere ser på bildene. Åssen i granskauen ske jeg få fjærna den?! Ikke for å tråkke noen på teane, men den syntes jeg er (som vi sier her) heitrande støgg. Så haru dissa dekalane som jeg har nevnt, her kommer jeg te å rive a de på rora og den største på cowlinga da de er umulig å få fine og de bare detter a. Her malær jeg isteden. Tidligære har jeg brukt akrylmaling fra europris med stor sukse, men er det noen andre forslag på maling/lakk te en billig penge? Og her folkens er bildene dere ville ha På et parr a bildene er størrelsen sammenligna med TS sin EPO Mustang.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          dette blir bra.det hullet har ingen betydning på dette flyet.bruker du såpevann når du setter på dekaler??det funker greit,bare å sette på å stryke ut boblene.den lista rundt kan du evnt male eller enda enklere,sette vit teip på utsiden.
                          Terje syvertsen
                          www.ModumModellSportklubb.com
                          3dhs edge mintor 38
                          C-arf edge dle 111 v3.
                          C-ARF extra 330l da 100.

                          Comment


                          • #14
                            når det gjelder den frontruta ville jeg kanskje fått tak i noe som heter (som jeg nå har glemt navnet på) solartrim kanskje.? tynn tynn selvklebende film du kan kutte og klippe som du vil. Kanske nortrading.no har noe??
                            Nortrading - Produkter / Dekaler (Decals) / Protrim/Oratrim
                            Da mener jeg visst du kjøper hvit eller rød kanskje.
                            Last edited by arvid; 17-02-11, 21:45. Reason: huska ikke alt

                            Comment


                            • #15
                              Hei Syver Jeg brukær ikke såpevann, men trudde det bare skulle brukas på vanndekalær?... Detta er klistremerker Og takk for tipset med teip og film Ett eller aent mekk blire hvertfall

                              Comment

                              Working...
                              X