Unconfigured Ad

Collapse

Monteringstråd: Giant EPO Cessna fra TS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Flyfreaken
    • Dec 2009
    • 717

Originally posted by rcmodeller
    Ser ut som du har kobla ESC og UBec korrekt.

Men hva mener du med jording?
    Er der ikke bare tre svarte ledninger som skal kobles sammen mellom ESC og motor?

Kobla nettopp opp samme oppsettet i samme modell som du har, siden jeg hadde det liggende, og det funka som det skulle.

Har hatt samme modell privat i ca et halvt år nå, med PowerPro 80 amp ESC, siden jeg bruker 5S batteri og annen motor som trekker over 50 amp.

PowerPro skal være av grei kvalitet og så vidt jeg vet har TS hatt feil på kun en ESC etter å ha solgt de i ca et halvt år nå.
    Men man vet jo aldri; før eller senere kommer sikkert uunngåelig både feil nummer to og tre.
    Hans Petter på TS ordner sikkert opp så du får ting til å funke.

Du skriver du har laget Z-bend på støtstengene.
    Noen (jeg også) bruker servoer i halen for å få en presis rorkontroll som ikke flekser så mye som de lange stagene.
    Bøyer du Z-bend på stagene i tillegg, så flekser de enda mer. Du må i så fall lodde på avstiver på Z-bendet.

Å få på dekalene er bare en teknikk som man må lære seg. Start med de små og ta de store til slutt. Bobler fjernes ved å stikke hull på de med en nål. Dekalene på min modell sitter like fint på ennå.

Synd du ikke likte Fantomet-listene rundt vinduene. Produsenten kaller det en oppgradering

Lykke til videre med modellen.

RCModeller
    Hei RCModeller den ledningen i midten er ikke det jording da? Mener å ha lært det, men jeg er sikkert på jordet :P Det henner med alt at det kommer et "mandagsprodukt" så det er nok det jeg har fått Hans Petter er han jeg har hatt kontakt med per mail og kundeservicen der var den jeg skrøyt så a tidligere Jeg vurderte servoer i halen, men støtstengane te høyderoret var så stive at jeg valgte å bruke standardservo og støtstanga som var original. Te sideroret derrimot så er jeg litt mer i tvil... Den flekser mer enn jeg syns er fornuftig. Og det med dekalane så er det limet som er for dårlig... Det vi ikke sitta Og på rora så blir dekalen for liten om jeg leggern nerri rillene Og siden du tydeligvis veit en del om denna Cessnan, er det mulig å få kjøpt ny rute uten den lista? Og et lite spørsmål te slutt. Åssen flyr detta flyet?

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

Originally posted by syver
      dette blir bra.det hullet har ingen betydning på dette flyet.bruker du såpevann når du setter på dekaler??det funker greit,bare å sette på å stryke ut boblene.den lista rundt kan du evnt male eller enda enklere,sette vit teip på utsiden.
      Såpevann? kan du forklare teknikken? Duppe dekalen i såpevannet og så legge den på plass?

Jeg gjrø ikke det, og da blir resultatet der etter. Hadde vært flott om du forklarte litt nærmere.
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• syver
        • Aug 2009
        • 914

Originally posted by spitmk16
        Såpevann? kan du forklare teknikken? Duppe dekalen i såpevannet og så legge den på plass?

Jeg gjrø ikke det, og da blir resultatet der etter. Hadde vært flott om du forklarte litt nærmere.
        jeg har brukt såpevann,sprayet godt på dekal å lagt det på,bruker så gummisparkel og drar fra midten på dekalet å utover i alle retninger.jeg er langt fra no expert, men for meg blir det mindre luftbobler på denne måten.
        Terje syvertsen
        www.ModumModellSportklubb.com
        3dhs edge mintor 38
        C-arf edge dle 111 v3.
        C-ARF extra 330l da 100.

Comment

• JayBee
          • Sep 2009
          • 762

Har du såpevann på limsiden av dekalene?
          Jon-Brage Hoel Andorsen
          -------------------------------------------------------------------------
          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• syver
            • Aug 2009
            • 914

Originally posted by JayBee
            Har du såpevann på limsiden av dekalene?
            jepp rett å slett.du kan korrigere masse når du setter de på..... sitter dønn etter du har godt over med gummisparkel.
            Terje syvertsen
            www.ModumModellSportklubb.com
            3dhs edge mintor 38
            C-arf edge dle 111 v3.
            C-ARF extra 330l da 100.

Comment

• Flyfreaken
              • Dec 2009
              • 717

Da fekk jeg en mail fra TS om at ny ESC er på vei Hans Petter på TS hadde testan i benk før han sendten så de var sikre på at denna fungerte

Comment

• Jostein
                • Jan 2008
                • 1161

Bland vann med litt zalo i en jif-sprutekanne f.eks.
                Så er det bare å spraye på dekalen og flyet, før du legger på.
                Når du får dratt ut vann/såpe med sparkelen, og vannet damper bort,
                så sitter det.. Samme måten som man soter ruter i bil på
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• AudunN
                  • Oct 2008
                  • 236

Originally posted by Flyfreaken
                  Og et lite spørsmål te slutt. Åssen flyr detta flyet?
                  Jeg hadde dette flyet i høst. Så lenge du har trimmet og balansert riktig, så flyr det som en drøm. Med flaps flyr det meget sakte. Skikkelig kosefly . Er forresten jeg som er Nitrouss i den rcgroups tråden...

Comment

• Flyfreaken
                    • Dec 2009
                    • 717

Da har jeg fått ny ESC Den blei sendt igår og var her i dag :O Koblan te og mottorn fyra på flekken Så da ventær jeg på servoær fra TS som kommer inn igjen på lager i slutten a månan så tenker jeg Cessnan er flygedyktig

Comment

• Flyfreaken
                      • Dec 2009
                      • 717

Ja da har jeg sitti et par timær me Garth Brooks på anlegget og fikla me Cessnan Kobla opp den nye ESCn og fant ut at måten jeg plaserten på først var heilt borti natta. Så jeg la på borrelås og satten på firewall og UBECn satte jeg med borrelås på mottorbuken. Pent og røddyg syns nå jeg På ledningane mellom mottor og ESC trakk jeg krympestrømer på utsida a de som allerede var på gullkontaktane og låste de sammen. Nesehjulet fekk jeg forferdelig lite utslag på med det orginale opsettet derfor tok jeg vekk støtstanga som var der og har planer om å gjørra det på samma måte som det TS har bilde a på si nettsie (legger det ved så dere kan se). Lista rundt ruta har jeg bare mala hvit me akrylmaling foreløpig, ske lakke me skikkelig lakk når jeg får det Her er det noen flere bilder
                      Attached Files

Comment

• TorpaRC
                        • Nov 2009
                        • 121

Originally posted by Flyfreaken
                        Nesehjulet fekk jeg forferdelig lite utslag på med det orginale opsettet derfor tok jeg vekk støtstanga som var der og har planer om å gjørra det på samma måte som det TS har bilde a på si nettsie (legger det ved så dere kan se).
                        Har du justert støtstanga lengst ut på servo og lengst inn på nasehjulet?
                        Henrik Lauvli
                        Clouds fly, Kyosho Calmato, Kyosho Calmato Sports
                        TWM Cub Clipped Wing 1/6, Raptor 50 og Futaba 6EX
                        MIkroflyger

Comment

• Flyfreaken
                          • Dec 2009
                          • 717

Det gorde jeg Det gar et aluminiumstag ut ifra den svingarmen på nesehjulet og som igjen går inn på støtstanga, hvis du skjønte den? Nå tar jeg bort det aluminiumsstaget og gjør sånn som TS har gjort

Comment

• arvid
                            • Nov 2006
                            • 1547

det ser jo helt greit ut det du har gjort der........følger som vanlig med her...........

Comment

• Flyfreaken
                              • Dec 2009
                              • 717

Jo takk for det Arvid

Comment

• Flyfreaken
                                • Dec 2009
                                • 717

Hei igjen Ere noen tips te maling/lakk te Cessnaen? Blir nøtt te å mala/lakke rora da dekalane er for små da produsenten ikke har medberegna rillene på rora :P Jeg prøvde me akryl som jeg har brukt på andre EPO modellær, men på denna villen a en eller annen merkelig grunn ikke sitta.

Comment

Working...