Unconfigured Ad

Collapse

F/A-18 Hornet i depron

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ben_E
    • May 2003
    • 621

    #31
    Originally posted by gultraktor
    Måtte prøve å bygge et slikt jeg også. Gikk for F15, og nå holder jeg på å lakke den. Gleder meg til å prøve den i lufta.
    Hvor mange bokser gikk med? Det er bare 150ml pr boks og det er ikke mye... Er lakken matt eller blank?

    Ben_E
    Ben-Erik Ness
    Bergen Modellflyklubb

    Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

    www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


    http://www.bmfk.no
    http://www.jetsofbergen.no

    Comment

    • Ben_E
      • May 2003
      • 621

      #32
      En liten oppdatering:
      Litt spray, venyldekor og litt tålmodighet (og dårlig flyvær) gav dette resultatet:
      Attached Files
      Ben-Erik Ness
      Bergen Modellflyklubb

      Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

      www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


      http://www.bmfk.no
      http://www.jetsofbergen.no

      Comment

      • Kråka
        • Mar 2004
        • 199

        #33
        Helt nydelig!!! Skjønner meg ikke på folk som KJØPER modellfly; de blir jo finere når man bygger selv!
        Bygger bedre enn jeg flyr...
        ARF? Nei takk!

        Comment

        • Ben_E
          • May 2003
          • 621

          #34
          Originally posted by Kråka
          Helt nydelig!!! Skjønner meg ikke på folk som KJØPER modellfly; de blir jo finere når man bygger selv!
          Heeeelt enig!
          Det føles 10 ganger bedre når det flyr - og hundre ganger værre når man kræsjer - men det er det verdt!

          Ben_E
          Ben-Erik Ness
          Bergen Modellflyklubb

          Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

          www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


          http://www.bmfk.no
          http://www.jetsofbergen.no

          Comment

          • Kråka
            • Mar 2004
            • 199

            #35
            Værre når man kræsjer selvbygd? Tvert i mot: Det man har bygget selv kan man reparere selv, uten problemer!
            Bygger bedre enn jeg flyr...
            ARF? Nei takk!

            Comment

            • OJ
              • Mar 2004
              • 178

              #36
              Hallo,

              nå er hornet'en min snart ferdig - lurer i den forbindelse på hvordan du/dere har løst det med avstanden mellom batter/regulator/motor?


              Takknemlig for tips....


              mvh
              Odd Johnny
              The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

              Comment

              • Ben_E
                • May 2003
                • 621

                #37
                Jeg har plassert regulatoren langt bak ganske nærme motoren, det passet seg slik at jeg hadde forholdsvis korte ledninger på regulatoren. Fra regulatoren til batteriet har jeg tvunnet ledningen for å redusere radiostøy. I tillegg skar jeg en luke i turtleneck'en og plasserte mottakeren oppå vingen for å få så lang avstand til ledningene som mulig. Det har fungert greit - men så er også Jeti 5R mottakeren kjent for å være pålitelig!

                Ben_E
                Ben-Erik Ness
                Bergen Modellflyklubb

                Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                http://www.bmfk.no
                http://www.jetsofbergen.no

                Comment

                • Marius_EV
                  • Dec 2004
                  • 17

                  #38
                  Hva vil det beste motor\batteri\propell valget være for F-15 flyet? Det som er anbefalt? (ikke børsteløst)

                  Comment

                  • Ben_E
                    • May 2003
                    • 621

                    #39
                    Nå har jeg oppgradert til Axi 2212/26 med APC 8x6 og da ble det andre saker. Nå er det mer jet lik prestanda!

                    Sabla gøy at et depronflak kan bli så mye flightfun!

                    Ben_E
                    Ben-Erik Ness
                    Bergen Modellflyklubb

                    Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                    www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                    http://www.bmfk.no
                    http://www.jetsofbergen.no

                    Comment

                    • OJ
                      • Mar 2004
                      • 178

                      #40
                      Hei

                      har samme oppsettet med AXI2212/26 9x6 propell - hadde jomfrutur igår!!

                      Artig fly - fløy veldig bra

                      OJ
                      The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

                      Comment

                      • Ben_E
                        • May 2003
                        • 621

                        #41
                        Originally posted by OJ
                        Hei

                        har samme oppsettet med AXI2212/26 9x6 propell - hadde jomfrutur igår!!

                        Artig fly - fløy veldig bra

                        OJ
                        Drar du ikke ganske mange Amp utover de 12 motoren har som øvre grense? Tester jeg har sett tilsier at du er i nærheten av 17Amp!

                        Jeg har nå byttet til 3s 2600 mAh celler og får bedre ytelse pga at spenningsfallet blir mindre ved belastning!

                        OJ - et bilde hadde vært gøy å se!!

                        Ben_E
                        Ben-Erik Ness
                        Bergen Modellflyklubb

                        Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                        www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                        http://www.bmfk.no
                        http://www.jetsofbergen.no

                        Comment

                        • OJ
                          • Mar 2004
                          • 178

                          #42
                          Har ikke så mye greie på strømtrekk osv. Tror nok det går en del ja, har et 3S 1200 mAh 9/12 A fra STModell - da får motoren en noe hakkete gange på full throttel - tror det kommer av at batteriet ikke leverer nok.
                          Har også et 3S 1250 mAh 14/18A ETEC flyr helt greit på det. fløy vel ca 5 minutter med det på søndag og da hadde jeg tappet det for ca 450 mAh.
                          Kontrolleren er en JETI 18 - 3P.

                          Tar gjerne imot tips for å få ned strømforbruket - da jeg ikke kan spesielt mye om elektro

                          OJ

                          Her er bilde da: mangler litt maling da - holder været seg sånn er vel ikke det langt unna tenker jeg!!
                          Attached Files
                          The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

                          Comment

                          • Ben_E
                            • May 2003
                            • 621

                            #43
                            Originally posted by OJ
                            Har ikke så mye greie på strømtrekk osv. Tror nok det går en del ja, har et 3S 1200 mAh 9/12 A fra STModell - da får motoren en noe hakkete gange på full throttel - tror det kommer av at batteriet ikke leverer nok.
                            Det stemmer nok det. Jeg har selv fløyet det med en Etech 3s1200 mAh pakke og trodde at det skulle funke bedre enn den jeg nå bruker (2600mAh - 163g) pga lavere vekt. Det store batteriet klarer å levere mer strøm under samme belastningen. Du ser fort forskjellen på pakken fra ST modell (det er jo en grunn til at de er billige...) og E-tech

                            Originally posted by OJ
                            Tar gjerne imot tips for å få ned strømforbruket - da jeg ikke kan spesielt mye om elektro
                            Prøv en 8x6 propell - jeg vil tippe at du da skal kunne fly en påass mellom 10-15 minutter avhengig av hvor mye du flyr på full trottle. Med 8x6 propellen får du også en høyere pich speed, på bekostning av thrust. Men du har mer enn nok thrust og det er jo gøyere når det går fortere....

                            Hvordan skal du male den? Vil ikke anbefale Blue Angels blått - det ser tøft ut men det gjør flyet vanskeligere å se i luften. Den er ikke så stor!

                            Ben_E
                            Ben-Erik Ness
                            Bergen Modellflyklubb

                            Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                            www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                            http://www.bmfk.no
                            http://www.jetsofbergen.no

                            Comment

                            • mailman13
                              • Mar 2004
                              • 172

                              #44
                              Det er med 9x6 slowfly at den trekker rundt 16A, hvis man bruker en APC-E eller lignende propell som er laget for litt turtall og effekt er det omtrent riktig med 9x5-6. APC-E har også større vrikningsgrad når man drar på med litt turtall som det blir her. (9000rpm)

                              Slowfly propell på et sånt fly høres ikke riktig ut, den skal vel ha litt "styrefart" før det blir morro?

                              Comment

                              • Ben_E
                                • May 2003
                                • 621

                                #45
                                Originally posted by mailman13
                                Det er med 9x6 slowfly at den trekker rundt 16A, hvis man bruker en APC-E eller lignende propell som er laget for litt turtall og effekt er det omtrent riktig med 9x5-6. APC-E har også større vrikningsgrad når man drar på med litt turtall som det blir her. (9000rpm)

                                Slowfly propell på et sånt fly høres ikke riktig ut, den skal vel ha litt "styrefart" før det blir morro?
                                Bruker kun APC propeller på denne.....
                                MER enn fort nok!

                                Ben_E
                                Ben-Erik Ness
                                Bergen Modellflyklubb

                                Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                                www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                                http://www.bmfk.no
                                http://www.jetsofbergen.no

                                Comment

                                Working...