Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg forsøkte med en 9x7,5 propell for noen kvelder siden - og nå ble det enda mer fart i sakene. Motoren er så vidt varm når jeg landet etter 10 minutter med full guffe stort sett hele flighten!
Dette er et kongefly - nå skal jeg begynne på Tomcat'en med svingbare vinger
Ben_E
Ben-Erik Ness
Bergen Modellflyklubb
Go FASST or go home... ..build to fly not to crash
www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!
Lurer på hvordan dere lager dekalene som feks U.S.ARMY dekoren på flyene.
Holder selv på å musle med f!5 fra Foamy og er intr i tips ang lakk og dekor
Noen som har laget plast canopy?
Jeg har en kompis som driver å lager skilter - han skjærer dem ut i folie for meg! For å få det til må man ha grafikken som vektorgrafikk.... hvis dette er en løsning spm passer for deg så send meg en melding så skal vi se hva vi kan få oversendt!
Ben_E
Ben-Erik Ness
Bergen Modellflyklubb
Må si meg mektig imponert over de modellene dere har bygdt. Ble litt nysgjerrig.. hvor lang byggetid regner man egentlig på slike depronfly? er det store prosjekt?
Må si meg mektig imponert over de modellene dere har bygdt. Ble litt nysgjerrig.. hvor lang byggetid regner man egentlig på slike depronfly? er det store prosjekt?
Jeg bygget min første parkjet F-18 på ca. 10 timer. På den neste F-15 fikk jeg tegningene plottet og det gjorde at jeg hadde skåret ferdig alle delene i løpet av mindre enn to timer.
Dette er fly som er lette å fly, uten lumske tendenser. Jeg bruker en AXI 2212/26 med en APC 9*7,5 (som er litt i overkant av hva motoren strengt tatt skal ha...) og det går mer enn fort nok for meg. Jeg flyr mine på relativt store celler = tunge (Polyquest 3S 2600mAh) men det holder til 16-17 minutter med full gass.
Det er etterhvert mange forskjellige å velge i - ta en kikk på www.parkjets.com
Gjermund!
Hva slags motor og oppsett bruker du i din Hornet?
Ben_E
Ben-Erik Ness
Bergen Modellflyklubb
Jøss, ikke mer? Hmm.. trur jammen jeg skal handle litt depron jeg også, har ikke lyst til å involvere meg i for store prosjekter, så dette er jo suverent.
Jeg har et dumt spørsmål til.. Jeg kan ikke finne det noe sted.
Men hvor mye depron må man til et slikt fly? (tenkte å begynne med f-18 eller f-15) Hvor mange kvadratmeter med 6mm trenger jeg?
Hvordan er det å bygge disse flyene uten å ha all hardware på plass? Går det greit å ettermontere hardware, eller stopper hele prosjektet opp hvis man ikke har dette på plass?
Hvordan er det å bygge disse flyene uten å ha all hardware på plass? Går det greit å ettermontere hardware, eller stopper hele prosjektet opp hvis man ikke har dette på plass?
Det går helt fint. Jeg bygget min F-15 nesten helt ferdig før jeg monterte utstyr. Det eneste som er litt krunglete å montere etterpå er servoen til høyderoret. Jeg løste det ved å lage luker som jeg kan åpne. Disse er festet med små magneter (samme som til CD-rom motorer) og har ikke mistet en av dem enda!
Skal ta et par bilder senere så kan du se hvordan jeg har gjort det!
Ben_E
Ben-Erik Ness
Bergen Modellflyklubb
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment