Så da fikk jeg endlig flyet jeg bestillte fra Griffin. Det er en Fliton Extra 330S med 1,520mm wingspan. Jeg kommer til å konvertere det til elektrisk. Tor Arne med flere har bidratt til at jeg har lært mye så jeg tenke jeg også kunne dele erfaringer med dere.
Jeg snakker engelsk hjemme hver dag og for det meste på jobben (min kone er Canadisk) og jeg bodde selv nylig i Canada i 20 år så dere får unskylde den dårlige Norsken min!
Her er utstyret jeg kommer til å bruke:
AXI 4130/16
Batteri er ikke helt bestemt enda men trolig EVO20 5000mah 6s2p
5 x 5475HB digitale servoer med karbonite tannhjul (2 til høyderor)
Jeti 77 opto fartsregulator
JR R900S mottaker
5v UBEC
Batteri er usikkert. Ikke sikker på om det holder med 2 polyquest 4000mah 3s eller om jeg må ha 4 av de... slik at det blir 6s2p. Eller hvis jeg bruker EVO20 - burde jeg da ha 2 av de eller holder det med ett 5000mah 6s2p? Jeg har mye å lære her! Råd og forslag mottas gjerne... Joo? Tor Arne?
Av det jeg ser i esken anbefaler jeg flyet. Det er rimelig (ca: kr1.600) og har fått et veldig bra rykte.
Her er et bilde av flyet slik det kom:
Jeg snakker engelsk hjemme hver dag og for det meste på jobben (min kone er Canadisk) og jeg bodde selv nylig i Canada i 20 år så dere får unskylde den dårlige Norsken min!
Her er utstyret jeg kommer til å bruke:
AXI 4130/16
Batteri er ikke helt bestemt enda men trolig EVO20 5000mah 6s2p
5 x 5475HB digitale servoer med karbonite tannhjul (2 til høyderor)
Jeti 77 opto fartsregulator
JR R900S mottaker
5v UBEC
Batteri er usikkert. Ikke sikker på om det holder med 2 polyquest 4000mah 3s eller om jeg må ha 4 av de... slik at det blir 6s2p. Eller hvis jeg bruker EVO20 - burde jeg da ha 2 av de eller holder det med ett 5000mah 6s2p? Jeg har mye å lære her! Råd og forslag mottas gjerne... Joo? Tor Arne?

Av det jeg ser i esken anbefaler jeg flyet. Det er rimelig (ca: kr1.600) og har fått et veldig bra rykte.
Her er et bilde av flyet slik det kom:
Comment