Originally posted by Tintin
Unconfigured Ad
Collapse
Hyperion Cub 10 size - ARF
Collapse
X
-
Prøvetur....
Hadde prøvetur igår, men det var ikke lett. Var jo veldig vanskelig å ha kontroll over denne fuglen da
Men tror det blir bedre i dag. Ser jeg har vært for unøyaktig med CG. Har jo satt opp helt etter boka, med anbefalt batteri. Sjekket tyngdeounkt uten målband og trodde det var ok. Sjekket nøyaktig når jeg kom hjem og har lagt 30 gram i nesen. Tipper det blir letter å ha kontroll nå.
Kommer tilbake etter turen med mer info..
GisleGisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"Comment
-
spennende å høre hvordan det går på neste tur. hvis den var baktung så var den sikkert vinglette. det var cuben min også. men da snapprollet den som ett acrofly
Tintin. hvis du virkalig skal ha noe stabilt så trene landinge med så skulle du hatt en 2meters cub.Comment
-
Jepp Tyor, den ble meget vingleteDen ble så følsom på høyderor o ville lliksom bare oppover, og tok stygge svinger hvor halen ble hengende og det var liksom som du ikke fikk den rundt?? Og det ble utrolig vanskelig å lande...Med det resultat at jeg knuste cowlingen... Men Elefun er kanon og de skaffer ny cowling
Dette er ingen grunn til å være redd flyet, ta seg tid til å balansere flyet må man uansett så dette er hva vi kan kvalifisere som personlig feil
Nydelig fly er det !
GisleGisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"Comment
-
norwegian modellers har .20 flottører som man må bygge selv. desse er vissuelt fine på en 1,5m Cub, også magister. de er 705mm lang, så jeg vil tro at GWS flottørene er fin størrelse på.Jørgen Wake Stensen
Bodø MFK
Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!Comment
-
Jeg opplevde noe snodig i kveld. Det er ikke et Piper problem men tar det her siden det tidligere i tråden var snakk om motor som hakket.
Jeg var ute og fløy med Yaken som har en Hyperion motor. I god høyde sluttet plutselig motoren å gå. Så at propellen bare sto og hakket litt frem og tilbake. Landet greit etter glideflukt ned, tok opp modellen og forsøkte motoren.
Propellen bare sto og slo omtrent 1 cm frem og tilbake. Ikke for å briljere men jeg har lenge hatt mistanke når slikt som dette nevnes at det er ingen eller dårlig kontakt på en av de 3 fasene til motoren. Vi har en 3-fas dusjpumpe i kjelleren som nemlig gjorde akkurat dette da en av fasene falt ut.
Tok den hjem (flyet altså) og tok av cowlingen for å gå over loddingene mine og ganske riktig, en av fasene var løs. Så ganske bra ut egentlig, alt var på plass, ikke noe datt fra hverandre før jeg dro litt hardt i alle 3 koblingene, da kom kontakten ut av krympeplasten. Sjekket ved å holde den godt på plass og da var det straks liv i motoren igjen
Så tipset er, om motoren hakker så sjekk loddingene mellom motor/esc, det kan være en som er dårlig.Comment
-
Comment
-
det tror jeg nok kanskje de gkør. her vel de samme her i landet http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=88 tror ikke det blir noe billigere fra tower
cub på vinter bør flys med ski ikke flotørerComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment