Det var ikke pga pris men fordi Elefun ikke har de hjulene jeg vil ha. Trenger noen større skumhjul både til Cuben og Spiten så jeg bestilte 2 typer skum x 2 sett + 1 sett gummihjul for å teste, dvs 10 hjul + disse skiene, alt for under kr 200,-
Unconfigured Ad
Collapse
Hyperion Cub 10 size - ARF
Collapse
X
-
bare til opplysning. de skiene er noe skikkelig herk å montere. jeg fikk det aldri helt til, så det endte opp med et kratfig modifisert feste med strikkWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
joda, men bare vent til du får det. jeg fikk det ikke til, men så ga jeg opp ganske fort. du får det helt sikkert til hvis du vil. var ikke meningen å få deg til å angre at du kjøpte skieneWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
-
Støtter William123, for meg var dette noe skikkelig herk. Et forferdelig prakk, men innrømmer gjerne at mitt kunnskapsnivå sikkert er noe redusert i forhold til denne festeanordningen. Du må ihvertfall huske å borre et 100% beint hull gjennom deGisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"Comment
-
er disse skiene like dårlige? http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=88
tenker på bruk i magisteren..Alf Surdal
HovsheradComment
-
Originally posted by Alf Surdaler disse skiene like dårlige? http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=88
tenker på bruk i magisteren..Gisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"Comment
-
Originally posted by TintinSkal nok finne på noe lurt men tror jeg må kjøpe et sett til for jeg må nok kanskje ha en ski under halen...
Jeg lurer på hvordan ski på en Spitfire virker...
GisleGisle Ranum
Trondheim
-
Re:Hyperion Cub
Originally posted by GisleSist uke fikk jeg denne http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&prod=Hyperion Piper Cub ARF, 10-class&kategoriID=143
Kjempefint byggesett og i dag er den nå klar for jomfrutur. Hyperion 2213/20 og 9*6 apc. Servoer jeg har brukt er waypoint 092.
Skikklig fin miniskalcub og nå er jeg spent på flyegenskapene.
Byggesettet var lettbygget, kanskje litt dårlig tegninger, så man må tenke seg til noen løsninger. Batteriluken sliter jeg med å feste slik det står i tegningen og om noen har bygget flyet tar jeg gjerne i mot tips.
Noe stemmer ikke helt med motor/esc, da den av og til hakker før den starter og noen ganger starter den ikke. Noen ganger har den også startet feil vei og jeg skjønner ikke no?? Noen som har ide ?
Dette må jeg ha klart før jeg tør å ta første flytur. Vil ikke riskere uventet bakkekontakt som følge av motortrøbbel...
GisleDet der var ikke en landing!Det var en ankomst.Comment
-
Originally posted by SkrentskliernHva slags flyvekt kom du ut på og hva slags batteri har du i den?
Hadde et polyquest 1500mah 3s. Flyvekt lå på rundt 650 g tror jeg. Ikke sikker. dette batteriet er litt for lett for flyet og måtte fortynge noe i nesen ellers var det baktungt.Gisle Ranum
Trondheim
-
har flyet tatt kvelden allerede Gisle?William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
-
Originally posted by william123har flyet tatt kvelden allerede Gisle?
Fikk noe som jeg ikke kan forklare på flyet, det begynte plutselig å flikke hvorpå det mistet løftet og gikk ned på et skoletak med nesa først. VIngen og bakkroppen er hel og all elektronikkEnten så var det glitch (betviler jeg) eller så var det noe vedr balansering el, eller at jeg fløy med en sprukket cowling som eventeuelt skapte problemer...., Jeg vet ikke.
Gisle Ranum
Trondheim
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment