Unconfigured Ad

Collapse

Hyperion Cub 10 size - ARF

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

    #46
    Det var ikke pga pris men fordi Elefun ikke har de hjulene jeg vil ha. Trenger noen større skumhjul både til Cuben og Spiten så jeg bestilte 2 typer skum x 2 sett + 1 sett gummihjul for å teste, dvs 10 hjul + disse skiene, alt for under kr 200,-

    Comment

    • william123
      • May 2005
      • 2330

      #47
      bare til opplysning. de skiene er noe skikkelig herk å montere. jeg fikk det aldri helt til, så det endte opp med et kratfig modifisert feste med strikk
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment

      • Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

        #48
        Er det ikke bare 1 ski på hvert hjulfeste i stedet for hjul?
        Følger jo med hjulstopere og hele balletten for å holde det på plass.

        Comment

        • william123
          • May 2005
          • 2330

          #49
          joda, men bare vent til du får det. jeg fikk det ikke til, men så ga jeg opp ganske fort. du får det helt sikkert til hvis du vil. var ikke meningen å få deg til å angre at du kjøpte skiene
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment

          • Gisle
            • Dec 2005
            • 575

            #50
            Støtter William123, for meg var dette noe skikkelig herk. Et forferdelig prakk, men innrømmer gjerne at mitt kunnskapsnivå sikkert er noe redusert i forhold til denne festeanordningen. Du må ihvertfall huske å borre et 100% beint hull gjennom de
            Gisle Ranum
            Trondheim
            "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

            Comment

            • Alf Surdal
              • May 2005
              • 680

              #51
              er disse skiene like dårlige? http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=88

              tenker på bruk i magisteren..
              Alf Surdal
              Hovsherad

              Comment

              • Gisle
                • Dec 2005
                • 575

                #52
                Originally posted by Alf Surdal
                er disse skiene like dårlige? http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=88

                tenker på bruk i magisteren..
                Nei de tror jeg er kjempebra. Problemet med de andre er at de er for parkflygere og har en idiotisk patent for å feste de.
                Gisle Ranum
                Trondheim
                "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

                Comment

                • Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

                  #53
                  Skal nok finne på noe lurt men tror jeg må kjøpe et sett til for jeg må nok kanskje ha en ski under halen...

                  Jeg lurer på hvordan ski på en Spitfire virker...

                  Comment

                  • Gisle
                    • Dec 2005
                    • 575

                    #54
                    Originally posted by Tintin
                    Skal nok finne på noe lurt men tror jeg må kjøpe et sett til for jeg må nok kanskje ha en ski under halen...

                    Jeg lurer på hvordan ski på en Spitfire virker...
                    Jeg tror å bruke et av disse skiene på halen ikke blir særlig bra.. Lag deg en liten "klump/plate som flyter lett på sneen. Det blir ikke mye "tyngde/press" på halen på et slikt fly. De er veldig lette i bakende og i det du setter fart løfter jo halen seg fort allikevel...

                    Gisle
                    Gisle Ranum
                    Trondheim
                    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

                    Comment

                    • Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

                      #55
                      Får "spikke" en av isopor og sette på

                      Comment

                      • Gisle
                        • Dec 2005
                        • 575

                        #56
                        Originally posted by Tintin
                        Får "spikke" en av isopor og sette på
                        Et godt forslag det ja
                        Gisle Ranum
                        Trondheim
                        "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

                        Comment

                        • Skrentskliern
                          • Oct 2005
                          • 88

                          #57
                          Re:Hyperion Cub

                          Originally posted by Gisle
                          Sist uke fikk jeg denne http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&prod=Hyperion Piper Cub ARF, 10-class&kategoriID=143
                          Kjempefint byggesett og i dag er den nå klar for jomfrutur. Hyperion 2213/20 og 9*6 apc. Servoer jeg har brukt er waypoint 092.
                          Skikklig fin miniskalcub og nå er jeg spent på flyegenskapene.
                          Byggesettet var lettbygget, kanskje litt dårlig tegninger, så man må tenke seg til noen løsninger. Batteriluken sliter jeg med å feste slik det står i tegningen og om noen har bygget flyet tar jeg gjerne i mot tips.

                          Noe stemmer ikke helt med motor/esc, da den av og til hakker før den starter og noen ganger starter den ikke. Noen ganger har den også startet feil vei og jeg skjønner ikke no?? Noen som har ide ?
                          Dette må jeg ha klart før jeg tør å ta første flytur. Vil ikke riskere uventet bakkekontakt som følge av motortrøbbel...

                          Gisle
                          Hva slags flyvekt kom du ut på og hva slags batteri har du i den?
                          Det der var ikke en landing!Det var en ankomst.

                          Comment

                          • Gisle
                            • Dec 2005
                            • 575

                            #58
                            Originally posted by Skrentskliern
                            Hva slags flyvekt kom du ut på og hva slags batteri har du i den?
                            Flyet er gått inn i historien som et fint fly, men er ikke lenger blant oss
                            Hadde et polyquest 1500mah 3s. Flyvekt lå på rundt 650 g tror jeg. Ikke sikker. dette batteriet er litt for lett for flyet og måtte fortynge noe i nesen ellers var det baktungt.
                            Gisle Ranum
                            Trondheim
                            "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

                            Comment

                            • william123
                              • May 2005
                              • 2330

                              #59
                              har flyet tatt kvelden allerede Gisle?
                              William Jul Ringkjøb
                              Bodø MFK

                              If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                              Comment

                              • Gisle
                                • Dec 2005
                                • 575

                                #60
                                Originally posted by william123
                                har flyet tatt kvelden allerede Gisle?
                                Jepp desverre.
                                Fikk noe som jeg ikke kan forklare på flyet, det begynte plutselig å flikke hvorpå det mistet løftet og gikk ned på et skoletak med nesa først. VIngen og bakkroppen er hel og all elektronikk Enten så var det glitch (betviler jeg) eller så var det noe vedr balansering el, eller at jeg fløy med en sprukket cowling som eventeuelt skapte problemer...., Jeg vet ikke.
                                Gisle Ranum
                                Trondheim
                                "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

                                Comment

                                Working...