Did you check the wings for warping out of the box - these small lightly built models are prone to wing warping during storage and transport which must be corrected with a warm air pistol before use.
Unconfigured Ad
Collapse
Hyperion Cub 10 size - ARF
Collapse
X
-
-
Originally posted by Celtic-GriffinDid you check the wings for warping out of the box - these small lightly built models are prone to wing warping during storage and transport which must be corrected with a warm air pistol before use.Gisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"Comment
-
pussig måte du gikk i bakken på Gisle. jeg opplevde akkurat det samme da min electricub fra GP gikk i bakken. plutselig ukontrolert spinn. hviler kanskje en liten forbannelse over små cub'erWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Originally posted by tyorhuff synd med flyet Gisle. kunne det vært en link som løsnet eller noe slik
Elefun har bestilt en Cessna Bird Dog til meg som kommer ganske snart og jeg gleder meg til den kommer. Lager en tråd om den når den er i hus
Hadde en fantastisk flydag med sjøfly i dag. Moro !
GisleGisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"Comment
-
Endelig har jeg hatt en jobb og konefri kveld så jeg har fått pusle litt med Cub'en. Jeg tenkte å prøve å forsterke cowlingen med litt tape for å se om den tåler litt mer da. Tenkte også prøve større hjul om det ikke er blitt vinter før avgang. Dessverre har de større hjulene også større akselhull så jeg må finne noe å fore med. Skiene virker lettmonterte men jeg måtte ha noen 3 mm hjulstoppere for de som var med skiene var bare 2.
Skal ta noen bilder når jeg kommer til det punktet. Her er i allefall cowlingenComment
-
Originally posted by TintinTenkte også prøve større hjul om det ikke er blitt vinter før avgang. Dessverre har de større hjulene også større akselhull så jeg må finne noe å fore med. Skiene virker lettmonterte men jeg måtte ha noen 3 mm hjulstoppere for de som var med skiene var bare 2.
Send meg PM Tintin om du ønsker noen biter så kan jeg sende deg i posten...Gisle Ranum
Trondheim
-
Det var det jeg tenkte jeg hadde behov for. Hvor fikk du røret?
Understellet på Cuben er 3 mm og det ser ut som om den mangler akkurat 1 mm for at jeg skal kunne bruke 57 mm hjul, eller 2 1/4 tom som de er kjøpt som.
Ble imponert over Tower/Posten for jeg syns ikke det er mange dagene siden jeg bestilte hjul og onsdag var de kommet. 4 sett skumhjul + 1 sett gummihjul + 1 sett ski for drøyt kr 280,- inkl porto var ikke ille syns jeg.
Trodde ikke du hadde noe igjen som var heltSkal si ifra, takk for tilbudet.
Comment
-
Originally posted by TintinTrodde ikke du hadde noe igjen som var heltSkal si ifra, takk for tilbudet.
Det var på Chipmunken jeg gjorde dette med hjulene og den er jo like hel og har ikke vært i bakken
Cuben derimot har en vinge som er hel mens halve fronten kan du si no er vanskelig å finne
GisleGisle Ranum
Trondheim
-
Jeg misforsto deg antagelig for du snakket om rør biter, ikke biter av flyvraket eller hva ?
Tar gjerne tips om det passer Cub akslingen også i så fall handler jeg like godt rør for jeg trenger til Spiten også, tenkte gå opp en dimensjon der også.
Uansett så ligger hjulene så langt i en skuff for vintern kom...Comment
-
ser bra ut det der tintin. nå vet ikke jeg hvordan låsingen er på de skiene. er vel ett fjær system som holder de i posisjon i luften slik at de ikke vipper opp og ned. min erfaring er at de da bør justeres slik at de har omtrent samme angrepsvinkel som vingen eller litt positiv. lykke tilComment
-
Stemmer det men jeg har ikke satt det på, og jepp de anbefaler en liten angrepsvinkel.
Mangler å feste elektronikken, sette på dekaler, feste vingen og cowlingen samt balansere propellen så er det klart for take off. Vel bjørnungen er, verre med pappa bjørn...
Takker, jeg håper det funker og at ikke bjørnungen går rett i hi ved første forsøkComment
-
Originally posted by TintinJeg misforsto deg antagelig for du snakket om rør biter, ikke biter av flyvraket eller hva ?
Tar gjerne tips om det passer Cub akslingen også i så fall handler jeg like godt rør for jeg trenger til Spiten også, tenkte gå opp en dimensjon der også.
Uansett så ligger hjulene så langt i en skuff for vintern kom...
Nei ikke biter av flyvraket nei..Jeg sjekket om innerdiameteren på 4mm røret passet understellet til Cuben og det passet perfekt. Understellet til Cuben er en del tykkere enn Chipmunken. Rørene jeg kjøpte var vel en ca. 70 cm lange...
Vedr feste av dekalene, vær forsiktig meg "nummer" dekalene. De er innmari vanskelig å sette på uten å få ujevnheter og luft.
En annen ide er faktisk å forsterke motorfestet. Det er ikke imponerende solid, og en touch til bakken med propellen under landing kan gi større konsekvenser for motorfestet. Jeg har forsterket motorfestet på Chipmunken som også var av samme spinkle (og kanskje enda spinklere) kvalitet.
Lykke til med jomfruturen. Og gi oss melding om hvordan det gikk...
GisleGisle Ranum
Trondheim
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment