Unconfigured Ad

Collapse

viggen 1:6 fra tegning

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Warbirdpilot
    Administrator
    • Sep 2004
    • 2878

    #16
    Wow, skikkelig fint fly du har der Vidar..
    - Håvard Glad Andreassen
    - YouTube.com/Warbirdpilot
    - facebook.com/warbirdpilot

    Comment

    • ERJ
      • Aug 2007
      • 935

      #17
      Vov!

      Sannelig har du mot! - Flott har det blitt og fort har det gått med byggingen også.

      Mvh Einar - måtte hell og lykke følge "damen" på luftseilasen!

      Comment

      • Saint 21
        • Jul 2006
        • 141

        #18
        Gratulerer

        Flott fly og ikke minst inspirerende for oss andre... Det er ganske imponerende å se at det er noen som lager fly fra scratch. På lang sikt øsnker jeg selv å komme dit. Veldig lyst å lage en Convair Delta Dagger (F-102) som min far fløy på 60-tallet i USA.

        Lykke til, gleder meg til å se flyet i luften!
        Hans-Peter Röder
        http://www.phoenix-rc.org/
        www.jetsofnorway.no

        Comment

        • Lars N
          Moderator
          • Apr 2002
          • 2891

          #19
          Hvordan gikk det med denne modellen? Merket at jeg ble litt Viggen fantast etter Telemark Airshow
          Lars Norberg

          Comment

          • chewbaca
            • Jul 2006
            • 758

            #20
            Viggen er flott ja.. bråker noe innih"#€%! om jeg ikke husker feil. Det var en twin-seat variant på Værnes flyshow i 2015 - ble litt usikker på årstall.
            __________________________________________________ ___
            Jørn Kaasbøll
            Scale Warbirds of Norway

            Comment

            • Lars N
              Moderator
              • Apr 2002
              • 2891

              #21
              Originally posted by chewbaca
              Viggen er flott ja.. bråker noe innih"#€%! om jeg ikke husker feil. Det var en twin-seat variant på Værnes flyshow i 2015 - ble litt usikker på årstall.
              Hehe...Er jo en rå maskin. Trenger 450meter for ta av og lande fullastet....jagerfly som kan rygge[emoji7]

              Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
              Lars Norberg

              Comment

              • xilian
                Chief Executive Officer
                • Feb 2009
                • 6522

                #22
                Viggen er kul ja.. Både 1 og 2-seteren. Har hatt gleden av å knipse begge to i action på Telemark Airshow

                https://www.flickr.com/photos/nicesh...7670906907957/
                https://www.flickr.com/photos/nicesh...7699726795194/

                Tipsa forresten trådstarter om oppdaterings-ønsket, så får vi se om han svarer
                Tom I. Arntsen

                Comment

                • Lars N
                  Moderator
                  • Apr 2002
                  • 2891

                  #23
                  Originally posted by xilian
                  Viggen er kul ja.. Både 1 og 2-seteren. Har hatt gleden av å knipse begge to i action på Telemark Airshow

                  https://www.flickr.com/photos/nicesh...7670906907957/
                  https://www.flickr.com/photos/nicesh...7699726795194/

                  Tipsa forresten trådstarter om oppdaterings-ønsket, så får vi se om han svarer
                  Er jo en gammel tråd. Men må jo vekke til live det man kan

                  Fikk lagt mitt skikkelig elsk på denne flygende stridsvognen etter Telemark Airshow selv

                  Lars Norberg

                  Comment

                  • xilian
                    Chief Executive Officer
                    • Feb 2009
                    • 6522

                    #24
                    nice nice!
                    Tom I. Arntsen

                    Comment

                    • intreserte
                      • Oct 2018
                      • 1

                      #25
                      Hei, trenger litt hjelp vihogne
                      Jeg skal starte med byggingen av to flye en delta wing med pulsjet, og et A10 med eletrisk motorer men jeg er usikker på forholdet mellom vekt på flyet og trust fra motorene.
                      Fek. for 10kg trust, hva bør vekta på på flyet være?

                      Comment

                      • Lars N
                        Moderator
                        • Apr 2002
                        • 2891

                        #26
                        Originally posted by intreserte
                        Hei, trenger litt hjelp vihogne
                        Jeg skal starte med byggingen av to flye en delta wing med pulsjet, og et A10 med eletrisk motorer men jeg er usikker på forholdet mellom vekt på flyet og trust fra motorene.
                        Fek. for 10kg trust, hva bør vekta på på flyet være?
                        1:1 er mer en bra nok, kommer jo litt ann på hva du ønsker deg av krefter

                        Hva slags A-10 skal du bygge i størrelse?
                        Lars Norberg

                        Comment

                        Working...