Announcement

Collapse
No announcement yet.

F-16 31 skvadron Belgia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja det er vel som dem sier " skal du ha noe gjort må man gjøre det selv"
    Thomas Rongve

    Comment


    • #17
      Eller: 99% riktig er 100% feil: )
      Bare flygreier: )

      Comment


      • #18
        Synes bare det er utrolig å bomme så mye på ei farge når jeg presiserer hva jeg skal ha, og attpå til legger ved en haug med bilder.. Ja faktisk helt borti natta utrolig..
        Men men, starta jo den tråder her å påpekte at gul er korrekt, så jeg kan jo selvfølgelig ikke la den være orange lol Sånn er det å stole på at ting blir gjort. Det blir arbeid av sånt

        Ikke veit jeg, men er det noen som har ei forklaring på hva det kan være som gjør at de tilsynelatende tviholder på feil farge?
        Det er jo det eneste flyet de har som de gjør sånt med..
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • #19
          Synd med fargen, men det er en forbedring i forhold til den selvlysende orange de hadde før.

          Ellers ser flyet fint ut. Litt rart at de ikke har noe washout in vingen, men. De har fanget formen på canopyramma bedre enn på min Tamjet F-16.

          Comment


          • #20
            Joda washout er det, den vises kanskje dårlig, men har riktig vinkel.
            Alt ellers ser bra ut, så det er et bra utgangspunkt. Cocpit og canopy er fin, likte setet og instrumentene også. Mangler bare en pilot i 1:6 oppi der.
            Last edited by Soarer; 13-12-08, 23:16.
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • #21
              Her er det så mye feil at jeg blir skremt..
              Men har bestillt lakk nå som kommer i neste uke. FS kodene for riktig lakk er FS 33538 for gul, FS 36375 for den lysegrå, og FS 35237 for den mørke. Utenom det, så er det svart og orange som ikke er så vanskelig å treffe rett med.
              Sånn jeg ser det nå, så er de ikke bare det gule som må bort, men faktisk hele flyet..
              Den orange kanten er også feilplassert hele veien, form og størrelse samt plassering av stripene også.
              Ta en titt og bedøm selv.
              Attached Files
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • #22
                O jul med din glede...

                Men du gremmes Gudmund, kan du kose deg med dette bildet av 338-skvadronens "julestjerne" som fløy over her i går.

                En artig kommentar sto å lese i den lokale nettavisa fra en observatør:

                ”Ah – ingenting setter meg i en slik julestemning som 6 blankpolerte jagerbombefly mot en mørk blå julenattshimmel…”.
                Attached Files
                Last edited by ErlendM; 12-12-08, 14:04.
                Erlend Moen
                Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                Comment


                • #23
                  Originally posted by ErlendM View Post
                  Men du gremmes Gudmund, kan du kose deg med dette bildet av 338-skvadronens "julestjerne" som fløy over her i går.

                  En artig kommentar sto å lese i den lokale nettavisa fra en observatør:

                  ”Ah – ingenting setter meg i en slik julestemning som 6 blankpolerte jagerbombefly mot en mørk blå julenattshimmel…”.
                  Snakker om, det var flere her på forumet som så den igår ja..
                  Joda, jeg lagde omtrent kø på vei til jobben da jeg så de strøk forbi Årø igår, sånn rundt 300 knop og 1000 fot.
                  Gremmes kanskje litt, men har begynt å se på det på en helt annen måte, nemlig som en stor utfordring.
                  Har kommet langt i å samle inn data på alt som trengs, og er forsåvidt ferdig med innkjøp av det som trengs også.
                  Den F-16èn fra FEJ er faktisk ikke mye rettere enn Skymaster sin med unntak på ett punkt, og det er gulfargen. Halen på FEJ er ikke korrrekt så langt jeg kan se, hverken i C eller A versjon.. Heller ikke selve mønstret.
                  Mvh
                  Gudmund

                  Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                  Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Soarer View Post
                    Gremmes kanskje litt, men har begynt å se på det på en helt annen måte, nemlig som en stor utfordring.
                    Det er rett innstilling det! Basert på hva du klarte med Hansemann er jeg helt sikker på at du klarer dette med glans også!
                    Erlend Moen
                    Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                    Comment


                    • #25
                      Takk for tilliten men det er vel eneste måte å angripe det på når det er egentlig så uoversiktlig på omfanget av jobben, akkurat som ørna. Men får gi det et forsøk.. Egentlig bra en ikke veit det, for da hadde vel ørna aldri blitt bygd heller. Men lære, mmnnjei gjør vel ikke det...
                      Spør meg etterpå lol
                      Last edited by Soarer; 12-12-08, 15:00.
                      Mvh
                      Gudmund

                      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                      Comment


                      • #26
                        Hehe. Man blir ikke akkurat arbeidsledig selv om man kjøper ARF. Jeg skjønner deg godt.

                        Comment


                        • #27
                          Skymaster lager fly for de som vil fly og for de som synes at "nesten riktig" er bra.De vil jo tjene penger.
                          Skal man ha bra scale så må man bygge selv.


                          Tom

                          Comment


                          • #28
                            Joda, forstår ideologien. Men å bytte ut noen farger og forandre på noen spraymaler, det hadde løftet de opp endel. Det er det det skjærer seg for meg å forstå hva som ligger bak når de bekrefter at joda, det skal bli gjort..
                            Det er når komplekse skjema skal lages en får se hva en fabrikk legger i det de lager.
                            En betaler faktisk ikke rent lite for å få det gjort (i orange..) heller.
                            Det er to forskjellige ting å lakkere noe med rette kanter, og å gjøre en et slikt skjema.

                            Og når det er så feil, og de blir rettet på (er interessert i å få det rett ifra deres ståsted også) så stopper det liksom opp for meg når jeg får det der..
                            En kan da ikke påberope seg tittelen som verdens beste produsent for skal jetmodeller når det er slikt en møter? Hadde de enda gjort noe med det, så hadde de jo vist et engasjement iallefall.

                            Selve flyet er i god skala, der er det rett bra.

                            Jaja, har tegnet nye striper så øynene nesten krysser seg ikveld, så det går fremover her. Regner med å ha alt klart til lakken kommer.
                            Høyre overside var ikke så ille som resten av vingene.
                            Last edited by Soarer; 13-12-08, 00:12.
                            Mvh
                            Gudmund

                            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                            Comment


                            • #29
                              Blir bra dette her!
                              Bare husk på å legg ut bilder etterhvert
                              Thomas Rongve

                              Comment


                              • #30
                                Bilder ja.. Det har vel noe med å si A å gjøre?...

                                Javel, jeg kan vel ta hele prosessen da når en først har dulta borti mere arbeid enn det var tenkt.
                                Men det her blir min metode, helt uavhenging av hva som måtte finnes der ute.

                                Jeg bestemte meg for å gjøre det der når ting ble som de ble, og trodde jeg skulle klare meg med de bildene jeg hadde.
                                Men iom at jeg ikke hadde bildene jeg ville ha, så ble rådyr etterhvert veldig gode.

                                Letet på nettet, og fant en kar i søramerika som hadde lagd en utrolig flott modell i miniatyr, 1:72.
                                Så når jeg fikk svar fra Ricardo Dacoba igår, så fikk jeg blandt mange andre fine bilder, akkurat det jeg trengte..!!
                                Han er en guru på frihånd. Airbrush må vite, og han har en peiling på sånt det tar meg mange liv å oppnå..
                                HER er akkurat det jeg trengte.!

                                Men da var det litt hjernetrim på hvordan overføre det der nøyaktig til en modell på 2,5 meter..
                                Attached Files
                                Last edited by Soarer; 13-12-08, 20:23.
                                Mvh
                                Gudmund

                                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                                Comment

                                Working...
                                X