Announcement

Collapse
No announcement yet.

F-16 31 skvadron Belgia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Jeg tar veldig gjerne imot noen bilder, men det må jo være detaljer som var på originalen, den hadde bl.a. ikke birdslicere og noen andre småting - jeg leter fortsatt etter gode, skarpe bilder av originalen!
    Tor Christiansen

    Skymaster F-16 1/6 med Jetcat P180
    FeiBao Panther/GBooster 160
    Savex L39/Wren 44
    Grumania SU27/Wren 44
    Spacewalker/OS 160 Gemini med selvstarter
    Mustang/Laser 120
    3x Kyosho F-16/Kontronik børsteløs
    Kyosho T-33/Kontronik Børsteløs
    Kyosho Cap 232/SC .91
    + noen trainere og smårusk...

    Comment


    • #47
      Originally posted by icepilot View Post
      Jeg tar veldig gjerne imot noen bilder, men det må jo være detaljer som var på originalen, den hadde bl.a. ikke birdslicere og noen andre småting - jeg leter fortsatt etter gode, skarpe bilder av originalen!
      Har plenty skikkelige bilder av den norske, så få oversikt på det, så sorter du ut det som passer deg og flyet ditt. Mye å ta tak i om du finner på det, det kan jeg love deg..
      Send meg adressa di på PM, så sender jeg deg plater i morra den dag.
      Bare kjekt det.
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment


      • #48
        Da har jeg begynt å pusse. Og vurderte om jeg bare skulle legge på grunning utenpå alt, men kjente en høydeforskjell i den svarte lakken som uansett ville blitt synlig om den ikke ble borte.
        Så da blir det på den tunge måten, hele flyet skal pusses ned.
        Det våtslipes med 180 papir i badekaret, men får vel shine badekaret før det blir klager ifra regjeringa
        Lettere å få tilgivelse enn tillatelse må vite..
        Attached Files
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • #49
          Et eksempel på stor irritasjon, når alt det med feil farge er "glemt".
          Legg merke til hvordan vestresida er feil tiltet på 31 tallet imot høyre side som er korrekt.
          Ikke bra...
          Attached Files
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • #50
            En seksløper Gatling må en jo ha, så da blir det å kutte opp der den skal være.
            Jeg bygger en bunn i munningen med 25 mm elektrikerrør, og lar den gå videre bakover, slik at "tønna" har et naturlig leie der inne. Men det blir litt etterpå når ting kommer mer i orden.

            Alle steder det skal være luftinntak freses opp med Dremel, og legger inn finer slik at hver enkelt spalte får sin kanal. Det vises ikke her, men er allerede gjort. Og det er noen av de ja..
            Attached Files
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • #51
              Det er endel her som blir vanskelig å gjøre noe med.
              Her ser vi originalen og på modellen jeg jobber med nå.
              Legger med et bilde av min 683 også, der du ser den samme detaljen i venstre del av det siste bildet.

              Jeg tror nok at om de hadde samlet nok info i forkant, så hadde også mange av detaljene vært riktigere på modellen.
              Dette er ikke den eneste plassen det avviker ifra originalen, men allikevel er det det beste som idag finnes i den her størrelsen. Da tilgjengelig som ARF eller som jetmodell generelt.
              Jeg tror nok at Avonds er den som er best i skala idag, men den er bare 2,1 meter lang, skala 1.6,8.
              Attached Files
              Last edited by Soarer; 17-12-08, 22:11.
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • #52
                Noen eksempler på hva jeg mener er detalj-bilder.
                Finnes ikke et mere sexy jagerfly enn det her. For meg ja
                Attached Files
                Last edited by Soarer; 17-12-08, 22:33.
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment


                • #53
                  Har du noen detaljbilder av hovedunderstellet? Jeg holder på å lage et selv til min.


                  BTW.
                  Når jeg nevnte det med washout tidligere så hadde jeg fått for meg at det var en Fly Eagle Jet F-16. Vet ikke hvorfor. Må ha vært en hjernepromp.
                  Last edited by tahustvedt; 17-12-08, 22:15.

                  Comment


                  • #54
                    Understell..
                    Har alt av alt..
                    Attached Files
                    Last edited by Soarer; 17-12-08, 22:19.
                    Mvh
                    Gudmund

                    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                    Comment


                    • #55
                      Tusen takk! Har lett mye etter gode bilder av understellet.

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by tahustvedt View Post
                        Har du noen detaljbilder av hovedunderstellet? Jeg holder på å lage et selv til min.


                        BTW.
                        Når jeg nevnte det med washout tidligere så hadde jeg fått for meg at det var en Fly Eagle Jet F-16. Vet ikke hvorfor. Må ha vært en hjernepromp.
                        Oj..! Har ikke FEJ washout? Om så er så er det ille, veeldig ille..
                        Lager du understell selv?
                        På min 683 er det et hjemmesnekra understell, verdens første på F-16 modell med oljedempere, og da med opptrekkssylindre i skala også, ikke noe lettvindt løsning der som alle andre har.
                        Handarbeid alt sammen, manuellt frest og dreid etter mål ifra Bodø.
                        Trond Hoseth må vite, og da blir det så bra som det kan bli.
                        Jeg kan gi deg alle mål på understell i 1:6,8 og i 1:6, bare si ifra det.
                        Last edited by Soarer; 17-12-08, 22:31.
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • #57
                          Ta en titt på bildene av den store Fly Eagle Jet F-16. Vingen ser dønn rett ut hele veien ut til tippen: http://www.flyeaglejet.com/F161.6.html

                          Jeg har tegnet stort sett alt ferdig så det vanskelige mekaniske er i orden nå, men de nye bildene hjelper veldig. Jeg freser aluminium selv i en CNC-fres på hobbyrommet. Min får sansynligvis ikke oljedemping. Lurte litt på å lage demping men tror bare jeg skal lage fjæring for å gjøre det enklere. Kan alltids videreutvikle de senere.

                          Comment


                          • #58
                            Du kan jo få plater med bilder du også, bare si ifra.
                            Vent litt, skal ta noen bilder av understellet til Skymaster nå, så får du se. Regner med at det er Kingbolten for twist & turn som er problemet.
                            Jeg regner ikke med å skru det inn med det første, så jeg kan jo sende hele understellet til deg så du får skalert det ned(forhåpentligvis), og sånn sett får ta en objektiv vurdering av problemet du antagelig har.
                            Det må jo bli mye bedre enn mange bilder.. ?
                            Last edited by Soarer; 17-12-08, 22:48.
                            Mvh
                            Gudmund

                            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                            Comment


                            • #59
                              Skymaster sitt understell til F-16 i 1:6 skala.

                              Det beste av et avansert understell jeg noensinne har sett. Alt går veldig lett og ledig, og har noenlunde rett innkroking av hjulene i den siste bevegelsen av twist & turn også, da de legges helt flatt oppunder inni buken på flyet. Hjulene ligger da 90 grader vridd i forhold til om de er i bruk på bakken. Har også nippler til fylling/justering av oljenivå i sylindrene ++
                              Rett nyyydelig lita greia på 1,5 kilo
                              Attached Files
                              Last edited by Soarer; 17-12-08, 23:07.
                              Mvh
                              Gudmund

                              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by tahustvedt View Post
                                Ta en titt på bildene av den store Fly Eagle Jet F-16. Vingen ser dønn rett ut hele veien ut til tippen: http://www.flyeaglejet.com/F161.6.html
                                Jaggu f.. (!)
                                IKKE bra.... TAKK!!...

                                Den AIM 9`en skulle ha vært tvistet litt ned ja, enig i det.. Det er hele essensen på hvordan det oppfører seg i high AOA og ting som har med liten hastighet å gjøre.
                                Mye med F-16 berger en på planforma, men ikke alt..
                                Lurer på om det er mange som er like skarp som du på den "detaljen" der, sånn verden over mener jeg..
                                Hårete mener nå jeg da.
                                Last edited by Soarer; 17-12-08, 23:19.
                                Mvh
                                Gudmund

                                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                                Comment

                                Working...
                                X