Unconfigured Ad

Collapse

Tanker om stor Warbird

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elektrodude
    • Sep 2006
    • 1342

Tja. Da var maiden tatt i helga. Var litt av en murstein å fly den zero'n hadde for mye xpo på alle ror, og anbefalt utslag på ror er alt for lite. legger ved en video som viser litt flyging og "landing" Ødela halehjul under "landingen" derfor kjørte flyet på egenhånd ut i grøfta. Ser i etterkant att eg skulle hatt mer gasspådrag under landing,hadde høyderorstikka i magen, men det hjalp lite som dere ser
    Fikset halehjulet "provisorisk" og skulle ta ein tur til, men det endte med en knekt vinge, og knekt propell desverre. fikk ikke flyfart før flyet skjenet ut av stripa og ut i terrenget.
    Jaja slik er nå denne hobbyen. Skal lappe den sammen,og skal da i samme slengen montere en egen servo på halehjulet som eg mixer som slave på sideror, for å bli kvitt den superdårlige løsningen på halehjul/sideror som er orginalt.

Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Flott fly og flott lyd!
      Ergerlig det endte galt første dagen, men noen sier at sånn er hobbyen... Gamle fightere er ikke de som er enklest å fly (små haler), men håper du får skikk på den igjen
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Ofly61
        • Apr 2008
        • 785

Typisk ved de første turane så vert ein for ivrig og så går det galt.
        Måtte fikse min aiRium Spitfire eg og ... prøvde å flyge med kalde
        2S LiPo batteri og std 3 blad propell. Sjølv om eg var i tvil ... det enda
        med kræsj knekt propell og kropp. Kropp er no limt og propell skifta
        men motorfeste er litt laust må sjå på det til helga.

Odd H.

Comment

• elektrodude
          • Sep 2006
          • 1342

Ja man blir som regel for ivrig. Takset rundt på stripa og prøvde ut den "provisoriske" reperasjonen på halehjulet.Magefølelsen sa att eg burde pakke sammen og reparere/bygge om dette skikkelig. Men så tenker man att man skulle BARE hatt en tur til,går sikker fint det. viser seg gang på gang att den magefølelsen har RETT. Så står man der i etterkant da og tenker att eg visste egentlig att dette kom til å skje
          Men det vart eit rått fly ja, og den tøffe lyden med 5 rake rør som går fra 6mm inne med sylinder, og opp til 18mm utblåst, vart reine trompeten så da vart lyden akkurat slik eg ville ha den.
          Alt som kan fjernstyres.
          Steinar Kvarme.

Comment

• Viggkri2
            • Nov 2005
            • 1048

Da fikk jeg omsider tatt første avgang med min også, ble veldig overrasket over hvor flott dette flyr, på tross av at det er tungt. første tur uten cowling, bortimot ingen korreksjon med sideror i avgang, 2 klikk på høyderoret så var det i trim, har glasset vingene og flyttet servoer fra halen og frem i kroppen, tok av på halv gass med zenoah 38, tuslet rundt i lufta på høy tomgang, prøvde ikke flaps eller opptrekk i dag, det får bli neste gang.
            Dårlig kvalitet på noen korte videosnutter, men legger de ut allikevel.

Jeg fikk en modell fra en arbeidskollega som var skadet i en krasj for 15 år sia, den har stått på låven og samlet støv, til og med musebol bak firewall, har ordnet mye knekt og dårlig balsa, samt trekt på gamle måten med skyloft og dope, malt med akryl og lakk på toppen, vingespenn ca 260, Zenoah 45 som ble kjøpt fra en skribent på modellflynytt, denne fikk også jomfruturen i dag.

Attached Files

Comment

• elektrodude
              • Sep 2006
              • 1342

Se der ja. Fløy jo flott den der og knall flott fly du har bygget der viggkri. Eg og vart litt overasket over hvor fint det fløy med den vingebelasningen, men har flydd for mye 3D fly dei siste åra, så landinga kom som en overaskelse på meg fikk litt hakeslepp da eg plutselig var "tom" for høyderor Er snart treferdig med vingereperasjonen og klar for ny dyst når eg får nye blader til propellen.
              Alt som kan fjernstyres.
              Steinar Kvarme.

Comment

• Viggkri2
                • Nov 2005
                • 1048

Da har jeg fått en del turer på min Zero, denne flyr faktisk som en trainer, flapsen fungerer utmerket uten høyderorsmix, dagens 3 turer ble tatt på Dagali flyplass, enkelte monterer zenoah 62 i denne modellen, men min flyr bra med 38, cruiser på 1/4 gass, looper med 3/4. Har din fått flere turer Elektrodude?
                Attached Files

Comment

• elektrodude
                  • Sep 2006
                  • 1342

Så flott att du vart fornøyd med flyet. min Zero er flyklar, og har vert det en stund. men eg har ikke fått flydd med den enda.
                  I sommer sesongen er det svært stor aktivitet med fullsize på flystripa vår her,så da blir det enkelte fly man ikke får flydd med. Som f.eks min 40% Yak og denne Zero'n. det er liksom ikke bare å vrenge rundt og stupe ned med disse flya når man hører melding på VHS att det kommer fullsize inn for landing. Godt man har maaange fly å velge mellom slik att man får flydd uansett
                  Alt som kan fjernstyres.
                  Steinar Kvarme.

Comment

• xilian
                    Chief Executive Officer
                    • Feb 2009
                    • 6522

Nydelige fly dette her altså! og lyden på elektrodude sitt fly er jo helt ekstremt rått
                    Tom I. Arntsen

Comment

Working...