Unconfigured Ad

Collapse

HobbyKing B-17 EPO 1875mm Memphis Belle

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

Poluretan hadde jeg glemt brukte det mye før. Skal prøve å fatt i det i dag så begynner bygginga
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• RGJ
      • Jul 2004
      • 922

casco og Bostk har jeg brukt mye til planking av vinger etter min mening beder enn epoxy som mange sverger til (blir mer fleksibelt) men også til liming av div fester til servoer og understell føre planking..gjorde også et forsøk med liming i et glassfiberskrog satt som hakka mø... vet også at Biltema har et lim men vet ikke noe om kvaliteten her ...er sikkert billig..men husk ...det skummer opp så en trenger ikke mye av det
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

Comment

• bardp
        • Nov 2010
        • 2473

Har brukt PU limet fra Biltema med bra resultat både på treverk og isopor.

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

har vært på jernia og malia men ingen hadde sånn lim hverken bostik eller casco. så da blir det nok så jeg bruker epoxy. har også ett gammelt vingerør fra en easy glider jeg tenkte å bruke. borrer så langt jeg kommer inn i hver vingehalvdel med det borret jeg har også kapper jeg røret så det passer. Dette fordi det raporteres om flere vingebrudd i luften på rcgroups.

Fant en morsom film
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          + diverse små ting

Comment

• E&E
            • Apr 2008
            • 578

Jeg kjøpte GorillaGlue på Felleskjøpet. Det funker fint på EPP ihvertfall. Har og reparert en Parkzone Habu med det. Det skummer opp og blir mer seigt enn knallhardt.

Sendt med Tapatalk
            Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

det høres bra ut. kanskje jeg skal vente til mandag med å begynne å lime da og prøve det. har felleskjøpet rett over veien her.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              + diverse små ting

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

Har fått gjort litt mere i dag. montert motorene og covlingene. Festene til motorene satt der så det var bare å tre de inn og tighte 2 skruer. Covlingene var ferdig borret med 2 hull som skulle stemme overens med noen biter av plast som var limt fast på flyet. de måtte justeres litt for att motorakslingene skulle havne midt i hullet i covlingen, men ble ganske bra. Har limt sammen vingen også. laget meg to 20cm lange vingerør av 10mm glassfiberrør som jag hadde liggende. og borret opp så jeg fikk de 10cm inn i hver vingehalvdel. det stiver opp litt i sjelve skjøten i hvertfall. oppdaget att det er med en liten plastdings som holder vingene sammen i fremkant sammtidig som det er styringa når vingen festes til kroppen.

Click image for larger version

Name:	motor2.jpg
Views:	1
Size:	84.7 KB
ID:	584215

Name:	motor1.jpg
Size:	70.8 KB
ID:	584214

Name:	vingejoiner.jpg
Size:	54.7 KB
ID:	584216
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                + diverse små ting

Comment

• Wulf
                  • Jun 2007
                  • 2055

Ser ut til å bli en bra modell
                  Utrolig hva man kan få fra Kina for tiden til en fornuftig penge. Jeg har meget god erfaring med PU limet fra Biltema. Jeg har også begynt å bruke superlimet deres med medfølgende kicker til kun 39,90-
                  Balsa

Comment

• Biplan
                    • Apr 2008
                    • 903

Originally posted by tyor
                    vingene går bare litt inn i hverandre også er det en tynn plastremse som skal limes fast i de sporene i forkant av skjøten (nederst på bildet) synes det virker litt simpelt.

[ATTACH=CONFIG]48357[/ATTACH]
                    Vanskelig å se på bildet om plastremsa står på høykant i vingen. Det burde den gjøre for at den skal flekse minst mulig i den retningen vingen belastes av løftet. 4-motors fly får også en framover-belastning av vingen i forhold til kroppen pga motorplasseringen, det er den belastningen plastremsa tar opp hvis den er montert liggende i vingen. Edit: mulig jeg tar feil her, sannsynligvis er den største motstands-kraften (drag på "nynorsk") omtrent midt på vingehalvdelen (arealmessig) og motorenes trekkraft ligger på samme linje.

Ekstra glassfiberrørforsterkning i vingeskjøten er smart. Et rør er like stivt i alle retninger, tar opp både løftekraft og motorkraft.
                    Last edited by Biplan; 02-01-12, 18:02.
                    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• lupus49
                      • May 2008
                      • 647

Originally posted by tyor
                      ................ Har limt sammen vingen også. laget meg to 20cm lange vingerør av 10mm glassfiberrør som jag hadde liggende. og borret opp så jeg fikk de 10cm inn i hver vingehalvdel. det stiver opp litt i sjelve skjøten i hvertfall. oppdaget att det er med en liten plastdings som holder vingene sammen i fremkant sammtidig som det er styringa når vingen festes til kroppen.
                      Sånne tråder frister nesten over evne, på tross av åtte-ti uferdige prosjekt. Var det enkelt å beregne retningen på boret inn i vingen, få riktig retning i begge plan?
                      RolvB
                      Flisespikkeri er gøy!
                      Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                      Dyrøy MFK
                      ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                      http://rolv.info

Comment

• tyor
                        • Mar 2005
                        • 9757

borrett på fri hand med en medhjelper laget først merker på den ene vingen satte så to tannpirkere i merkene og klemte vingene sammen. så da hadde jeg merker på begge vingene. Vi holdt så vingen med spissen rett ned og borret rett ovenfra. siktet da fra hver vår rettning for å få det vinklerett i forhold til flaten som skal mot den andre vingen. Røret er 10mm og borret med 8mm slik at det ble litt trangt, og brukte røret for å borre opp til rett størrelse. Hadde jeg brukt 10mm borr så hadde nok hullet blitt alt for stort da borret reiv opp ganske mye i isoporen.

Mangler bare å justere utslag og venter på batteri i posten så blir det maiden Valgte å gå for 4s lipo i stedet for 3s etter mye omtale på rcgroups. Regulatorene som er med er beregnet for 2s-4s. Og i stedet for å bruke 2 batterier på 2200mah så bestilte jeg ett 4s 4000mah. Da det er ett batteri jeg kan bruke i noen andre prosjekt jeg har på gang også

Kommer med noen bilder til og video når det blir maiden
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

Frsky taranis 9+
                        + diverse små ting

Comment

• tyor
                          • Mar 2005
                          • 9757

Nå er flyet klar for take off mangler bare batteri, har bestilt for en liten uke siden men leveringstiden på de norske nettbutikkene er jo lenger enn fra Kina Men må vel ha det til neste helg, så da blir det maiden med video

Ble en del ledninger som skal sammenkobles hehe de er heldigvis faregekodet også står kanal nummeret de skal inn i på en lapp på ledningen

Name:	CIMG1425.jpg
Size:	91.1 KB
ID:	584329

En liten videosnutt av lys og understell. Mulig det blir litt modding av de lysene etterhvert, så landingslysene går på når understellet er ute. også skal det vel lyse hele tiden ikke blinke.

Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

Frsky taranis 9+
                          + diverse små ting

Comment

• lupus49
                            • May 2008
                            • 647

Tyor!
                            Du fristet over evne. Jeg har ikke plass til mere og likevel....................
                            Pakke på vei fra Hong Kong!
                            Hilsen RB

Name:	hongkong.jpg
Size:	61.8 KB
ID:	584330
                            Flisespikkeri er gøy!
                            Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                            Dyrøy MFK
                            ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                            http://rolv.info

Comment

• tyor
                              • Mar 2005
                              • 9757

Det er bra Gleder meg virkelig til å se hvordan den flyr. men att man virkelig får mye for penga her er det ingen tvil om i hvertfall
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

Frsky taranis 9+
                              + diverse små ting

Comment

• tyor
                                • Mar 2005
                                • 9757

Fikk endelig batteri i dag ett 4s 4000mah lipo på 35c
                                Testet litt og fikk følgende data.
                                Total vekt 2640g
                                Strømtrekk på maks 92A
                                Thrust fikk jeg ikke målt fordi når jeg prøvde å sette snuta mot kjøkkenvekta så gled den bare så jeg turte ikke gi så mye gass. men det er mer en nok til å fly i hvertfall.

Strømtrekket blir fordelt på de 4 regulatorene 23A de er specet til 20A. Regner med strømtrekket går litt ned i lufta så da går det forhåpentligvis bra.

Batteriet skal tåle 140A kontinuerlig så der er det ikke noe problem.

Håper det ikke blir kaldere til helga nå så blir det maiden
                                Last edited by tyor; 12-01-12, 20:20.
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                                + diverse små ting

Comment

Working...