Unconfigured Ad

Collapse

MA X-Cell Whiplash 90 E - monteringstråd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind M
    • Oct 2008
    • 837

noen som vil ha en trex700fbl med beastx? hva den inneholder står i ssignaturen min........
    dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

Comment

• kristianwest
      • May 2011
      • 1769

Raven er i støpeskjea. Mer om den senere! Men jeg syns jo jeg er med for alvor med en 550 og jeg
      Akkurat nå irriterer jeg meg mest over vintermørke og at jeg syns sim er dørgende kjedelig - har nok mye til gode med 550'n også

Du gruser ikke whipen, Arne. Med mindre det er noe teknisk som svikter. Har til gode å se at du flyr risikabelt!
      Kristian Westgård
      Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

Comment

• kjellkr
        • Apr 2007
        • 203

Originally posted by kristianwest
        Jeg tror KK hadde fått en tom brødpose til å fly fint. Men når det er sagt - whipen ser over gjennsomsnittet barsk ut! Skulle gjerne vært med på moroa i dag.

Han fikk ikke lyst på en selv, da?
        Ikke noe loff i denne brødposen Her var det bare helkorn og omega 3

Jeg fikk testet Whiplashen til Arne en tur og jeg må si den flyr fint. Tracker fint, kjenner at den veier det den gjør, men hvis du vill leke litt så er den vekta borte. Da føles den lett og fin ut, det kommer nok noe av motor valge, noe jeg tror var lurt i denne modellen. Motoren gir Whiplashen de ekstra kreftene som trenges for og oppveie vekta i modellen, og det gjør at du har en fin pakke som du kan virkelig fly stort og fint med ( på skinner ), samt at du har et heli du virkelig kan leke deg med.
        Hadde vært moro og testet en slik over en stund, tror jeg hadde blitt venner med Whiplashen

Takk for at jeg fikk lov og testen den Arne, det var moro
        MVH
        Kjell Kristian

Comment

• alflovvold
          • Sep 2009
          • 5527

Deilig flyging mr. KK - og altfor lenge siden sist!

Ser smukt ut. Går jeg lei av fly en vakker "?" dag vet jeg hva jeg skal teste ut.

ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• Helioyd
            • Jul 2010
            • 86

Najs.. Flott maskin å feet flight

Comment

• lacappuchino
              • Oct 2007
              • 1342

Fin maskin og fin flyving =)
              Honeybee CP 2

Comment

• arhennie
                • Mar 2008
                • 4316

Jeg tok et bilde til for å sammenlikne litt. Men jeg vet ikke om det gir noe godt inntrykk egentlig. Det er i allefall fra toppen: Synergy N9, Logo 600se, Henseleit TDR og Whiplash 90E.

Click image for larger version

Name:	Hobby_20120116_057.JPG
Views:	1
Size:	126.2 KB
ID:	584497
                arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

Comment

• kristianwest
                  • May 2011
                  • 1769

Du får sette 450'n under halen på Whiplashen. Og en fyrstikkeske under nesa på'n
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• Trulsen
                    • Aug 2006
                    • 3411

Faen for en fin hylle du har der!!!! Misunneliiiig!

Comment

• kristianwest
                      • May 2011
                      • 1769

Prøv Ikea. Der er det mange fine hyller
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• ragge1
                        • Sep 2009
                        • 1598

Originally posted by kristianwest
                        Prøv Ikea. Der er det mange fine hyller
                        eller biltema , de har bra hobbyplate
                        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• arhennie
                          • Mar 2008
                          • 4316

CC ICE regulatorene har jo logging av masse nyttige parametre. Jeg har ikke benyttet disse før, (har brukt CC ESC på andre heli også), men loggingen sto på under mine første flighter med Whiplash'en. Så for de som har interresse for det kan jeg si litt om dette. Samplingstiden på disse loggingene var 1s.

Peak current = 152A
                          Peak power = 6713W
                          Max temp = 117 C

Disse høye verdiene var under kjellkr's flight på 2100rpm hsp. (Den nest siste i grafen under). De høye temperaturene var korte spiker på 1s (samplingstiden) så falt de til ca 75 C mellom 3 høye spiker som hadde ca 12 sek. mellomrom. (Hva drev du med der kjellkr? )

Under mine flighter holdt temperaturen seg langt lavere. Den steg sakte opp til ca 60 C uten noen spiker underveis. Jeg lurer litt på når temp blir et problem. De høye spikene var litt høye, men droppet jo med en gang da. Disse flightene ble foretatt under ca 0 grader utetemp +/-.

Litt om forbruk.
                          Min siste flight på 2000 rpm varte 6,25 min. Da gikk det med 3400 mAh.
                          kjellkr's flight var for det meste på 2100 rpm. Han fløy totalt 4,13 min. og brukte 3660 mAh.
                          Med mine 5300 batterier skulle det gi meg ca 7,5 min på 2000 rpm (med min flyging) og ca 4,5 min. på 2100 rpm.
                          Jeg har lagt meg på hhv 6 og 4 min. foreløpig så får jeg se an utviklingen.
                          Attached Files
                          Last edited by arhennie; 24-01-12, 22:16.
                          arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• lacappuchino
                            • Oct 2007
                            • 1342

Logginga med Castle Ice regulatorene er kjekke å ha, uten tvil! Men syns du fikk noe høye verdier på temp og max Amp, hvordan skal det gå når temperaturen ute blir 20-30 grader varmere?
                            Honeybee CP 2

Comment

• arhennie
                              • Mar 2008
                              • 4316

Originally posted by lacappuchino
                              Logginga med Castle Ice regulatorene er kjekke å ha, uten tvil! Men syns du fikk noe høye verdier på temp og max Amp, hvordan skal det gå når temperaturen ute blir 20-30 grader varmere?
                              Max amp bekymret egentlig ikke så mye. Men det er klart at sampling på 1 sek er lenge, og det er nok mange høye spiker jeg ikke har fått med meg. skal øke samplingsraten til neste gang. Men jeg har tenkt mer på dette med kjøling. Og ja, hva skjer til sommeren. Nå sitter ESC inne i ramma og jeg vet ikke hvordan kjølingen egentlig blir der inne. Et alternativ er å flytte den til batteriplata foran motoren. Da havner den rett under canopy, og jeg vet ikke om det blir bedre. Men det er der de fleste har den som jeg har sett på nett. Bobby Watts for eksempel har sin der. beste hadde vært på halen, men det blir trøbbel med CG og ledningsføring, samt at jeg liker å ha haleseksjonen fri for dilldall som må av i tlfelle demontering.

Jeg postet en tråd på RR så får jeg se om det er noe info å hente der. Jeg ser de fleste har begynt å bruke 160A versjonen så det er i såfall en mulighet å bytte til det. Jeg valgte 120A pga to ting. Vekt og tilgjengelighet. Foreløpig er ikke dette med temp noe problem. I allefall ikke med meg bak spakene. Så får jeg følge med på dette utover mot varmere tider. Også håper å kunne finne ut litt mer om hva slags kriterier som faktisk gjelder.
                              arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• jnissen
                                • Jan 2011
                                • 145

På TDR er det jo ett par tre etablerte muligheter. TDRen er jo veldig lukket i canopyen og man har noen forskjellige løsninger der (montere vifte!), kappe noen hull i canopy (visstnok ikke veldig effekt på speed runs el., selv om jeg er skeptisk), og forskjellige andre kjøleelementer både i forbindelse med esc/motor eller ikke.

Det er ikke sikkert at temperaturen stiger veldig mye mer med varmere vær heller (det er klart det blir forskjell på å fly i Norge nå og Sahara på dagtid men ...). Jeg er i hvertfall ganske sikker på at det ikke nødvendigvis er en-til-en (øker temperatur ute med +20 så stiger logget temperatur +20)... Så lenge max temp er større på objekt enn ute-temp. så vil den jo avgi varme til omgivelsene, og det er ikke avhengig av temperaturen på omgivelsene. Du vil få "trøbbel" med min. temperatur som vil gå mot min. temp i omgivelsene, men "kjøleeffekten" (aka avgivelse av energi til omgivelsene) vil være "konstant" (gitt omgivelse lavere temp enn objekt).

Usikker på hva temperaturen har å si på motstanden, som igjen vil gi mer temperatur, men....

Er fullt mulig jeg ramler opp i noe differensialligninger her og, og da er alt jeg har sagt så langt rett og slett feil

Comment

Working...