noen som vil ha en trex700fbl med beastx? hva den inneholder står i ssignaturen min........
Unconfigured Ad
Collapse
MA X-Cell Whiplash 90 E - monteringstråd
Collapse
X
-
Raven er i støpeskjea. Mer om den senere! Men jeg syns jo jeg er med for alvor med en 550 og jeg
Akkurat nå irriterer jeg meg mest over vintermørke og at jeg syns sim er dørgende kjedelig - har nok mye til gode med 550'n også
Du gruser ikke whipen, Arne. Med mindre det er noe teknisk som svikter. Har til gode å se at du flyr risikabelt!Kristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
Comment
-
Her var det bare helkorn og omega 3
Jeg fikk testet Whiplashen til Arne en tur og jeg må si den flyr fint. Tracker fint, kjenner at den veier det den gjør, men hvis du vill leke litt så er den vekta borte. Da føles den lett og fin ut, det kommer nok noe av motor valge, noe jeg tror var lurt i denne modellen. Motoren gir Whiplashen de ekstra kreftene som trenges for og oppveie vekta i modellen, og det gjør at du har en fin pakke som du kan virkelig fly stort og fint med ( på skinner ), samt at du har et heli du virkelig kan leke deg med.
Hadde vært moro og testet en slik over en stund, tror jeg hadde blitt venner med Whiplashen
Takk for at jeg fikk lov og testen den Arne, det var moroMVH
Kjell KristianComment
-
Deilig flyging mr. KK - og altfor lenge siden sist!
Ser smukt ut. Går jeg lei av fly en vakker "?" dag vet jeg hva jeg skal teste ut.
ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%
Comment
-
-
arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
Du får sette 450'n under halen på Whiplashen. Og en fyrstikkeske under nesa på'nKristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
Comment
-
Faen for en fin hylle du har der!!!! Misunneliiiig!Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
Prøv Ikea. Der er det mange fine hyllerKristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
Comment
-
CC ICE regulatorene har jo logging av masse nyttige parametre. Jeg har ikke benyttet disse før, (har brukt CC ESC på andre heli også), men loggingen sto på under mine første flighter med Whiplash'en. Så for de som har interresse for det kan jeg si litt om dette. Samplingstiden på disse loggingene var 1s.
Peak current = 152A
Peak power = 6713W
Max temp = 117 C
Disse høye verdiene var under kjellkr's flight på 2100rpm hsp. (Den nest siste i grafen under). De høye temperaturene var korte spiker på 1s (samplingstiden) så falt de til ca 75 C mellom 3 høye spiker som hadde ca 12 sek. mellomrom. (Hva drev du med der kjellkr?)
Under mine flighter holdt temperaturen seg langt lavere. Den steg sakte opp til ca 60 C uten noen spiker underveis. Jeg lurer litt på når temp blir et problem. De høye spikene var litt høye, men droppet jo med en gang da. Disse flightene ble foretatt under ca 0 grader utetemp +/-.
Litt om forbruk.
Min siste flight på 2000 rpm varte 6,25 min. Da gikk det med 3400 mAh.
kjellkr's flight var for det meste på 2100 rpm. Han fløy totalt 4,13 min. og brukte 3660 mAh.
Med mine 5300 batterier skulle det gi meg ca 7,5 min på 2000 rpm (med min flyging) og ca 4,5 min. på 2100 rpm.
Jeg har lagt meg på hhv 6 og 4 min. foreløpig så får jeg se an utviklingen.Last edited by arhennie; 24-01-12, 22:16.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
Logginga med Castle Ice regulatorene er kjekke å ha, uten tvil! Men syns du fikk noe høye verdier på temp og max Amp, hvordan skal det gå når temperaturen ute blir 20-30 grader varmere?Honeybee CP 2Comment
-
Jeg postet en tråd på RR så får jeg se om det er noe info å hente der. Jeg ser de fleste har begynt å bruke 160A versjonen så det er i såfall en mulighet å bytte til det. Jeg valgte 120A pga to ting. Vekt og tilgjengelighet. Foreløpig er ikke dette med temp noe problem. I allefall ikke med meg bak spakene. Så får jeg følge med på dette utover mot varmere tider. Også håper å kunne finne ut litt mer om hva slags kriterier som faktisk gjelder.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
På TDR er det jo ett par tre etablerte muligheter. TDRen er jo veldig lukket i canopyen og man har noen forskjellige løsninger der (montere vifte!), kappe noen hull i canopy (visstnok ikke veldig effekt på speed runs el., selv om jeg er skeptisk), og forskjellige andre kjøleelementer både i forbindelse med esc/motor eller ikke.
Det er ikke sikkert at temperaturen stiger veldig mye mer med varmere vær heller (det er klart det blir forskjell på å fly i Norge nå og Sahara på dagtid men ...). Jeg er i hvertfall ganske sikker på at det ikke nødvendigvis er en-til-en (øker temperatur ute med +20 så stiger logget temperatur +20)... Så lenge max temp er større på objekt enn ute-temp. så vil den jo avgi varme til omgivelsene, og det er ikke avhengig av temperaturen på omgivelsene. Du vil få "trøbbel" med min. temperatur som vil gå mot min. temp i omgivelsene, men "kjøleeffekten" (aka avgivelse av energi til omgivelsene) vil være "konstant" (gitt omgivelse lavere temp enn objekt).
Usikker på hva temperaturen har å si på motstanden, som igjen vil gi mer temperatur, men....
Er fullt mulig jeg ramler opp i noe differensialligninger her og, og da er alt jeg har sagt så langt rett og slett feilComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment