Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd: Mikado Logo 500 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by esmel View Post
    Tja, kan vel på en måte si det slik.
    Får se hva jeg kommer til engighet om med en evt. kjøper. Har jo i praksis 2 Logoer, en ren 500 og en 600 m/500 hodet. Sistnevnte står klar med elektronikk. Hvis noen kun vil ha 600 eller500 3D, evnt. uten elektronikk så er jo det en mulighet også, da sitter jeg jo igjen med en komplett 500 evt. en 600 3D Prøver bare å skaffe meg litt ekstra midler å stappe i sommerens prosjekter...

    Det jeg ser på som en fordel med L400 fremfor den jeg har nå er at jeg får to flighter i stede for 1, ut i fra en 6s2500 / 6s2p5000mah løsning. Samtidig er det jo knall å ha litt ekstra med masse og rotorblader om det blåser en del, og det gjør det jo selvfølgelig de dagene jeg er på stripa...

    Vel vel, logo er helikopteret for meg i hvert fall. Blir artig å prøve 400'n enten det blir med eller uten flybar

    Om noen har noen spørsmål får jeg vel nesten henvise til PM / epost / mobil så jeg ikke blir tatt for å drive å annonsere her inne

    Har du kommet i mål Mathias?
    Ok.

    Høres ut som en smart plan å parallellkoble flere batterier slik at de kan brukes til ulike formål...

    Hehe... Har ikke kommet i mål, nei. En periode trodde jeg jo at det bare var dager om å gjøre før den var i lufta. Hadde fått senderen ferdig reparert og bladene var sendt. Da jeg mottok bladene viste det seg at de var feil (610mm). Etter at senderen var ferdig reparert kom problemet tilbake igjen. - Skal levere den inn igjen på mandag, hvis jeg ikke får en ny, da... Bladene har jeg ikke hørt noe mer om etter at en av team-pilotene, Bobby Smith fra EM også tilbydde meg et par brukte blader han hadde.

    Uansett; kommer ikke i lufta uten sender...
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

    Comment


    • Er vel på tide med noen bilder...

      Setup:

      Mikado Logo 500 3D
      Plettenberg Orbit 25-08HE 1210kV w/15T Mod 0.7
      Kontronik Jazz 80-6-18 ESC (Modifisert med Kjøleribbe)
      3x JR DS8717
      Spektrum 5203 Dual Voltage Regulator 8.4V
      SpartanRC DS760 w/JR DS8900G
      RotorTech 560mm
      Radix 92mm
      Spektrum DX7 w/AR7000 (snart AR9000)
      T-Rex 600 440mm Flybar Rod
      JR Vibe 50 Landing Gear
      Spektrum LiPo Battery Monitor
      Nylonskruer for "Breakaway Lading Gear"

      PS: canopy-bildene er tatt for lenge siden under lakkeringsfasen.
      Attached Files
      Last edited by Mathias; 02-07-08, 14:07. Reason: La til oppsett
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

      Comment


      • Enda flere...

        Ikke topp bildekvalitet, men det er nå det det er.
        Attached Files
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • Fin fugel

          Hallo ser ut osm om logoen din ble veldig bra, er du fornøyd.
          Har flydd en raptor en stund nå, og så plutselig tok jeg logoen en tur, skal si det er stor forskjell.
          Håper at du er fornøyd med Mikadoen, jeg kommer ikke til å slutte og fly Mikado.
          Fly vel

          Raymond!!
          Raymond Jakobsen
          Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
          Mikado Logo 400se,v-bar
          Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



          Only electric!!



          http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

          Comment


          • Noen som har testet en Mikado Logo 500 3D oppmot en T-rex600N?
            Go Lower! Lower.... To Low!

            Comment


            • Originally posted by jakobsen View Post
              Hallo ser ut osm om logoen din ble veldig bra, er du fornøyd.
              Har flydd en raptor en stund nå, og så plutselig tok jeg logoen en tur, skal si det er stor forskjell.
              Håper at du er fornøyd med Mikadoen, jeg kommer ikke til å slutte og fly Mikado.
              Fly vel

              Raymond!!
              Takk for det!

              Jada, er meget fornøyd. Har endel småting å finjustere igjen, men utover det, er jeg som sagt meget fornøyd.

              Originally posted by Mademan View Post
              Noen som har testet en Mikado Logo 500 3D oppmot en T-rex600N?
              Har ikke hørt så mye om L500'ern vs. T600N, men er mange som har T600E på 6S og L500. Et utrykk som ofte er brukt i den sammenhengen er at L500'ern "spiser T600'ern til lunsj". MAO. - overlegen.
              Mathias
              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

              Comment


              • Føler at det er på tide med å dele noen erfaringer...

                - Logo'en er stabil, men samtidig meget responsiv. At jeg kjører 3x DS8717 på swash uregulert gjør den vel heller ikke tregere. FF er som på skinner - har likevel litt igjen før jeg er komfortabel med så kjappe servoer. Nå lurer dere sikkert på hvorfor jeg da har så kjappe servoer hvis jeg trenger å venne meg på det. Sannheten er at jeg liker responsivitet.

                - TicToc'ene er veldig kontante og det er nesten slik at helikoptret stiger til værs selv om jeg bommer på pitch'en noen ganger. Den føles i tillegg veldig lett i lufta.

                - Halen holder veldig bra. Bruker Spartan med en JR DS8900G, samt Radix 92mm.

                - Power er det ingen ting å si på. Jazz 80-6-18 og Plettenberg Orbit 25-08 HeliExpert ser ut til å være en kanonkombinasjon! Motoren har en kV på 1210kV. Kjører på 15T pinjong og 80% governor. Turtallet er veldig stabilt, og det er så og si umulig å bogge med dette oppsettet. Skal vel også nevnes at jeg flyr med FP EV30 6S 4500mAh. Flytid er på rundt 5 min. Både motor og ESC er relativ kjølig etter bruk. Har planer om å teste Outrage 25C 6S 5000mAh senere. - Disse skal det visst være enda mer power i.

                Oppsett (ja, vet jeg har nevnt det lengre opp, men dette er litt mer oppdatert):

                Mikado Logo 500 3D
                Plettenberg Orbit 25-08HE 1210kV m/15T Mod 0.7
                Kontronik Jazz 80-6-18 ESC (Modifisert med Kjøleribbe)
                3x JR DS8717
                Spektrum 5203 Dual Voltage Regulator 8.4V
                Spartan DS760 w/JR DS8900G
                RotorTech 560mm
                Radix 92mm
                Spektrum DX7 w/AR9000
                K&B Green Dampeners
                JR Vibe 50 Landing Gear
                Spektrum LiPo Battery Monitor
                Nylonskruer for "Breakaway Lading Gear"


                Et rått, stabilt, behagelig, responsivt helikopter...

                ...PERFEKT!


                Mvh
                Mathias
                Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                Comment


                • Supert
                  Savner den lette følelsen i helikopteret.
                  Vet du headspeed med det oppsettet? 2000?
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • Headspeed er 2350RPM.
                    Mathias
                    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                    Comment


                    • Ja da vil jeg tro det funker hehe
                      Espen Melby

                      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                      Comment


                      • På Z-power A30 1110kv motoren, vet noen timing`a på den??

                        Comment

                        Working...
                        X