I dag lagde jeg denne. Den skrus fast til en spant inni enden av halebommen ved hjelp av tre maskinskruer.
Unconfigured Ad
Collapse
Skalamodell av Agusta 109 med hjemmelaga mekanikk og rotorsystem.
Collapse
X
-
-
Monteringsplata til haleboksen. Den monteres til spantet i halebommen og girboksen monteres fast i plata med maskinskruer for å gjøre vedlikehold enkelt.Comment
-
Comment
-
Dette er det beste jeg har sett på lenge! Det er kjempegøy å lage ting selv, og når man er så flink som du, må det bli ekstra gøy.
Bøyer meg i støvet for et flott arbeid så langtChristen
http://jetsofnorway.com/Comment
-
Comment
-
Hei TA.
Hvis du klarer å løsrive deg fra fresen din så har vi planer om en tur til sørreisa i morgen.
Bra forhold på Reisvannet ved BakkehaugbilSvein-Tore Gundersen
Graupner MC32 Hott V2
Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
Sbach 342 DA 50
3dhs Slick 89 Elektro
Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
Jet Legend F-15 (simjet 3000)
Retrojet 75 (Simjet 1910)
Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
Byron CorsairComment
-
-
Det flyr. Lyden er helt rå! Folk i nabohangaren trodde en Lynx startet opp på utsiden.
Det var uvant å fly med rotor som snurrer andre veien så jeg må venne meg til det før jeg tør fly skikkelig. Når den først kommer i lufta så er det nok ikke særlig forskjellig, men akkurat i takeoff-øyeblikket er det veldig uvant. Jeg har bare gjort noen små hopp foreløpig.
Static-stoppene til flappehengselene fungerer fint om jeg har positiv kollektiv mens den snurrer ned.Comment
-
-
Sånn, da har jeg montert roll- og pitch-gyro på en spesiallaget plate som er montert på girkassa. CCPM-mikseren er montert bakpå girkassa.
Jeg har fått den til å fly greit uten gyroer, og prøvde litt med bare pitch-gyro. Det ble bra mye mer stabilt med gyroen på så derfor kjøpte jeg en liten rate-gyro til. Alternativet er å legge masse vekt i bladene men det gidder jeg ikke for det blir plundrete i forhold til gyrostilisering (som er litt kult og skala det også, hehe). Har aldri prøvd Futaba G190 før så jeg er spent. Den er knøttliten.
Det som er nytt siden forrige testtur er:
-Ny motor, Hacker A40L-10
-Roll-gyro, Futaba G190
-Litt større halerotorblader som gir skalarotordiameter, MAH 97 mm
Jeg har lagt ved noen bilder av bladene og heliet også. Det ene bildet viser justering av CCPM-mikseren under test med støtteunderstell på grunn av den opprinnelige ustabiliteten.Last edited by tahustvedt; 06-03-08, 22:31.Comment
-
Et lite hopp: http://www.enrarot.net/videos/agusta/agusta03.wmv
Det blei veldig stabil med gyro på roll og pitch. Jeg har ikke fått stilt inn gyroene skikkelig men det var omtrent som å hovre med flybar. Det er ikke gode forhold for å teste nå på grunn av vinden så jeg fikk bare hovra noen minutter i bakkeffekt. turtallet i videoen er 900 rpm.
Jeg må sette på en større pinion på denne motoren fordi regulatoren går på 100% konstant ved bare 900 rpm.Comment
-
Et lite hopp: http://www.enrarot.net/videos/agusta/agusta03.wmv
Det blei veldig stabil med gyro på roll og pitch. Jeg har ikke fått stilt inn gyroene skikkelig men det var omtrent som å hovre med flybar. Det er ikke gode forhold for å teste nå på grunn av vinden så jeg fikk bare hovra noen minutter i bakkeffekt. turtallet i videoen er 900 rpm.
Jeg må sette på en større pinion på denne motoren fordi regulatoren går på 100% konstant ved bare 900 rpm.
UTROLIG! Tillykke med vel utført jomfrutur!
Mvh Einar - dårlig med vår her også...Comment
-
I dag hovra jeg litt i lunsjpausen. Den er veldig stabil nå med gyroene. Jeg er litt imponert. Jeg lurer fælt på hvordan den oppfører seg når jeg får fart på den.Comment
-
Huffdah! Må du det da...ha fart på på den..?
Mvh Einar - T.A. Hustvedt's kreasjoner må nytes i slow motion...Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment