Unconfigured Ad
Collapse
Logo 600SE
Collapse
X
-
-
Den SX versjonen er jo bare en oppgradering av den jeg har. De har ikke endret veldig mye:
"The new updates are: Lower head using a new head with a built in swash driver, lower main shaft a newer tail box, new tail hub which should be able to support larger tail blades, larger main gear (possibly pinion too) and a built in 2 part counter bearing which goes between the main shaft and motor shaft. There are also new tail fins which are bright orange, along with a new canopy. I’ve heard that the new fins are not going to be carbon fibre so I’m not so sure if I’d call them an “upgrade”. I’ll wait and see on that one!"
Skal du handle ny Logo så er det jo naturlig å velge det siste og beste, men for min del har det ingen ting for seg. Det er fortsatt samme heli. Forbedret halerotor har jeg allerede gjort på begge mine ved å byttet til en fra Quick UK. Øvrige forbedringer føler jeg ikke noe behov for, selv om hode hub med innebygget swash driver er behagelig når man skrur. Men her kan jo deler kjøpes etter hvert om man ønsker. Men for de som skal kjøpe ny Logo blir jo SX versjonen et naturlig valg. Om ikke prisforskjellen blir veldig stor da
EDIT:
Tittet på Mikado's sider nå.
Ser ut som hoveddrev er likt som før med 106T M1 herringbone. Så 12S er i allefall ikke noe problem.
Ellers er alle andere oppgraderinger tilgjengelige, enten som oppgraderingskit eller hver for seg. Ny mast, hub og counterbearing som en pakke koster 99 euro ser jeg.Last edited by arhennie; 18-09-12, 07:59.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
Jeg synest ikke den er så hakkandes gale priset faktisk..
Ca 7500 + mva for SX'en, med Scorpion 4035-560 motor, edge 603 blader + haleblader, mini v-bar, JIVE 80HV regulator.
Men jeg leste på Helifreak at flere pinion's ikke kommer før nermere jul. Det er i så fall ganske kjipt dersom jeg velger denne pakken med 560 motor.
Men etter å ha sett på mikado sine sider har de kommet med en ny pinion, Pinion for herringbone gear 11teeth,M1,dia.6mm,14mm | LOGO 600 SX upgrade | LOGO 600 SX
Antar dette må passe til SX?
Edit: glemte å skrive + mva på prisen!Last edited by Trulsen; 18-09-12, 08:24.Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
EDIT: Tittet på Mikado's sider nå.
Ser ut som hoveddrev er likt som før med 106T M1 herringbone. Så 12S er i allefall ikke noe problem.
Ellers er alle andere oppgraderinger tilgjengelige, enten som oppgraderingskit eller hver for seg. Ny mast, hub og counterbearing som en pakke koster 99 euro ser jeg.
pinions #4635 (11 teeth) and #4636 (12 teeth)."
Men uansett så er det 11T pinion tilgjengelig noe som vil gi rundt 2200 omdr governed i følge MrMels headspeed calc.Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
Logo 600 er vel opprinnelig laget for 10S oppsett. Derav 560kV. Det er vel hva jeg tror i allefall.
For 500kV er vel mer passende på et 12S oppsett.
Men ser du på et 600se kit så kanskje det følger med mer 12S tilpasset oppsett.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
Re: Logo 600SE
Jeg vil ikke svinge 700mm blader. Har også et ønske om å bruke mine 6s3000 batterier samt så har jeg elektronikk liggende som er mer passelig til 600 enn 700 størrelse
Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
Jeg har to sett med litt eldre lette 25C pakker, og to sett med litt nyere og tyngre 45C pakker. Kan ikke si jeg merker noe forskjell på de forskjellige batteriene. Jeg tolker det slik at den lave vekta på heliet gjør strømtrekket blir snilt og at den tåler vekten av batteriene godt. Den flyr godt på lav headspeed, sikkert pga lav vekt, og det er vel igjen det som gjør strømtrekket så snillt. Men det er klart at skal man grise-smacke så går det vel strøm der etter...Last edited by arhennie; 18-09-12, 18:55.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
Uvular kropp
Helt siden jeg så bildene for første gang fra fjorårets IRCHA har jeg siklet på Mikado sin Uvular kropp. Så ble det helt stille fra den fronten, men nå dukket den plutselig opp igjen. Da klarte jeg ikke motstå fristelsen.
Uvular kroppen er spesielt laget for å passe på Logo 600se. Jeg fikk pakken på døra tirsdag denne uka og innholdet ser slik ut.
Siden hele halekassa kommer inne i kroppen må halen bygges om litt siden halefinnen er en integrert del av kassa. Det følger med en ny plate av samma slag som sitter på aksel siden. Jeg byttet samtidig lagre bak der når jeg først hadde det oppe.
Siden tar jeg av skids og halebom støtter, samt bytter ut canopy festene med nye fester til kroppen. Så er det bare å skyve mekanikken inn i kroppen.
Litt trangt og jævlig er det å få lurt beltet forbi akslingen med halekasse inne i kroppen. Det er ikke mer plass enn det må være. Men det gikk egentlig helt greit. Når mekanikken er boltet på plass fremme i kroppen er det bare å stramme opp beltet på vanlig måte og stramme til boltene i halekassa.
Det å få kroppen inn i ramme var det største problemet egentlig, fordi festene i øvre bakkant (der canopy festene satt før) blir så breie at de ikke går inn. Endte med å ta de av for så å montere de etter at kroppen var inne. Det var og jævlig trangt, men det gikk.
Batteribytte var jeg litt spent på åssen skulle bli med kroppen på. Men det viste seg å være helt uproblematisk. Men denne viste seg å bli veldig haletung så jeg måtte flytte batteriene veldig langt forover for å kompensere. Jeg skar til en tykk carbon plate som fungerer utmerket som battriplate og stiver godt av.
Litt sent riktignok, men ombyggingen var ferdig samme kveld. Selv synes jeg resultatet ser smukt ut.
Jeg veide skyssen til 4,3 kg. inklusive 12S 4000mAh 40C LiPo. Den flyr forøvrig på 690 blader om noen skulle lure på det.
Jeg vet ikke helt hva som var formålet til Mikado med denne kroppen. Om det var speed flyging som var tanken, for det er jo über populært i Tyskland for tiden. Tanken min da er jo at hvordan kan Logo'en måle seg med overpowrede TDR og Diablotin osv. Maks anbefalt headspeed på en 600se er kun 1800rpm. Selv om mange kjører oppunder 2000 uten at det har vært noen større problemer. Vel, for egen del kjøpte jeg den kun fordi den var kul, og for at det var artig å gjøre noe med Logo'en som jeg har hatt i snart 2,5 år nå. Men det blir selvsagt artig å se hva slags speed egenskaper som bor i den jamført med TDR som jeg også har.
arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
Re-maiden
I dag bød muligheten seg til å teste greiene. Tok en tur inn på den lokale stripa etter jobb. Inntrykket er at den er ikke sånn helt enkel å orientere siden formen er veldig lik uansett vinkel. Men nå hadde jeg nok litt høye skuldre også i dag. Hadde veldig lite lyst til å legge denne i bakken.
Men når det gjelder fart så tror jeg ikke denne skal avskrives helt allikevel kun fordi den har begrenset headspeed. Satan som den glei gjennom lufta. Og i stall turns skar den til himmels uten at jeg behøvde ta i. Jeg måtte følge godt med for å kunne orientere den knøttlille sorte streken høyt der oppe mot den grå og mørke himmelen.
Jeg gleder meg til å prøve mer, men ønsker meg litt bedre lysforhold neste gang.
Legger ved noen bilder fra maiden også. Kun bakkebilder da jeg var alene på plassen.
arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
Ser veldig bra ut! Og så ser den stor ut på bildene?
Måtte du gjøre noe spess med oppsettet i v-bar og/eller mekanisk? Og hva er det som gjør at TDRen skal være så mye raskere? Vil jo tro den er litt tyngre. Eller er den ikke det?Kristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
Comment
-
Den er ikke så stor egentlig. Det første bilde ved siden av TDR'en viser at den er en del mindre enn den. Men kan virke stor kanskje siden halen er så mye mer synlig.
Har ikke gjort noe i Vbar ennå. Men har flydd den som 600 siste 1,5 år så måtte ned i headspeed igjen når jeg fikk på 690 bladene, og det kjentes ut som gain nok kunne økes litt. Også kjentes det ut som jeg skal ta den ned litt på agility og piro rate. Så det er stort sett kun snakk om å tilpasse til en litt annen flystil enn før.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment