Unconfigured Ad

Collapse

Tips til kjøp av 4-500 helikopter kit.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

De fleste her har vell sagt hva de mener Men du hører ikke uansett

Comment

• Premium2006
      • Nov 2013
      • 448

Originally posted by Trulsen
      De fleste her har vell sagt hva de mener Men du hører ikke uansett
      Bitter for at jeg ikke kjøpte din?? Den ble jo solgt som varmt hvetebrød uansett!

Skjønner hva du mener, men det er litt vanskelig når man ikke har flydd større enn 300x før. selv denne blir flydd veldig rolig. Det er kun mcpx bl jeg tør å teste ting med. den får gjennomgå som det holder og overlever de fleste kræsj. Tror ikke en 450 eller 500 tåler det samme.

Hva må man regne med å betale for en brukt 500 eller 450? Synes tilbudet på 3 lapper for en ny 450 med gyro virker ok. Hva sier dere. Taper de seg i verdi når de er ferdig bygget? Hva ryker først av deler med 450-500? tenker på hva som er kjekt å ha av deler?

kim
      trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

Comment

• kjellovel
        • Jan 2013
        • 739

Originally posted by Premium2006
        Bitter for at jeg ikke kjøpte din?? Den ble jo solgt som varmt hvetebrød uansett!

Skjønner hva du mener, men det er litt vanskelig når man ikke har flydd større enn 300x før. selv denne blir flydd veldig rolig. Det er kun mcpx bl jeg tør å teste ting med. den får gjennomgå som det holder og overlever de fleste kræsj. Tror ikke en 450 eller 500 tåler det samme.

Hva må man regne med å betale for en brukt 500 eller 450? Synes tilbudet på 3 lapper for en ny 450 med gyro virker ok. Hva sier dere. Taper de seg i verdi når de er ferdig bygget? Hva ryker først av deler med 450-500? tenker på hva som er kjekt å ha av deler?

kim
        Hva ryker først? Spørs hvor hardt helikopteret går i bakken og hva du treffer. Du kan jo feks ende opp med å hive hele helikopteret etterpå
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

Comment

• thomas.kjolstad
          • Mar 2011
          • 1247

Tips til kjøp av 4-500 helikopter kit.

Hvis du er lur så prøver du deg ikke på øvelser i lufta du vet du ikke klarer. Har du simulator? Gjør øvelsene der helt til de sitter og test det ute i virkeligheten. Ha alltid en backup plan på hva du skal gjøre hvis du mister kontrollen. Aldri prøv på halv spreke stunds som ser kult ut på YouTube. Ta det rolig og ta ett skritt av gangen så er jeg sikker på at du ikke kaster heliet i bakken med det første.

Hoved ting som går i stykker på en "normal" "rolig" "kontrollert" kræsj er vel som følge.

Mainshaft
          Featheringshaft
          Torque tube foran. (hvis heliet har det)
          Main gear (inni mellom)
          Hale blader (inni mellom)
          Kanskje en servo eller to (kommer Ann på hvordan man kræsjer.

Halebom (i værste fall)
          Hovedblader (er du heldig er de like hele)

Ja sånn ca det. Noen ganger ryker alt dette og kanskje noe ganger mer, noen ganger bare en av tingene, så det kommer helt ann på hvordan og hvor fort du treffer moder jord.

Kræsja 600en min en gang i åkeren (før de hadde tatt kornet) uten å ødelegge noen ting. samme med 700en i 1m snø. Ingenting ødelagt.

Comment

• Hanzo
            • Nov 2005
            • 845

kim
            De taper seg vel i verdi med en gang du selger som privatperson. Om de taper seg som ferdig bygget kommer også litt ann på hvem som har bygget, noen som aldri har gjort det før og selger fordi de ikke får det til å fly, eller en som har drevet med dette noen år. Et helikopter er normalt noe som ikke "brukes opp", så om det er brukt 2 år betyr normalt ikke så mye med normalt bruk. Alt over 250 må som regel ha nye deler etter en krasj, men hvordan du krasjer og i hva betyr mye. Jeg har langt billigere krasj med 450 nå som jeg bruker TH. Ofte slipper jeg unna med rotorblader, kansje feather og mainshaft og et par linker.

Comment

• kjellovel
              • Jan 2013
              • 739

Originally posted by Hanzo
              De taper seg vel i verdi med en gang du selger som privatperson. Om de taper seg som ferdig bygget kommer også litt ann på hvem som har bygget, noen som aldri har gjort det før og selger fordi de ikke får det til å fly, eller en som har drevet med dette noen år. Et helikopter er normalt noe som ikke "brukes opp", så om det er brukt 2 år betyr normalt ikke så mye med normalt bruk. Alt over 250 må som regel ha nye deler etter en krasj, men hvordan du krasjer og i hva betyr mye. Jeg har langt billigere krasj med 450 nå som jeg bruker TH. Ofte slipper jeg unna med rotorblader, kansje feather og mainshaft og et par linker.
              Det skal og sies at det er veldig billig å bestille både tailblader og hovedrotorblader til 450 fra Hobbyking, eg har kjøpt masse derifra og de er mer en gode nok til meg og mitt bruk.
              Kjell Ove
              ---------------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Brumm
                • Apr 2008
                • 1816

Premium2006: Kjøp deg en 500 DFC først som sist.. Beste allround helikopteret som finnes.. Ferdig snakka!
                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• Trulsen
                  • Aug 2006
                  • 3411

Ikke akkurat bitter. Men, frustrerende å si hva man mener til en nybegynner som ber om råd, so likevell ikke ønsker å høre. Da kunne man like godt ikke spurt Catch my point?

Men seriøst, jeg er ikke surmaga, blir bare litt oppgitt.. Uansett om du velger 450 eller 500 vil du bli fornøyd. Uansett om du velger 450 eller 500 har du lyst på større ganske snart uansett. Har du RÅD til 500, bør du seriøst bare glemme 450 etter min mening. Jeg har kjøpt ørten 450 fordi jeg igjen, og igjen, og igjen har tenkt at NÅ er de så bra at jeg bare mååå ha en. Feks warp360. Største drittheli jeg har hatt. Og det inkluderer alle 450. Men, jeg synest nå at 450L Dominator på 6S virker kul. Det må dog være for å ha et heli å fly i hagen.

Comment

• thomas.kjolstad
                    • Mar 2011
                    • 1247

450L D er jo så nærme du kan komme 700E DFC. Ihvertfall veldig mye likt

Comment

• Premium2006
                      • Nov 2013
                      • 448

Originally posted by Trulsen
                      Ikke akkurat bitter. Men, frustrerende å si hva man mener til en nybegynner som ber om råd, so likevell ikke ønsker å høre. Da kunne man like godt ikke spurt Catch my point?

Men seriøst, jeg er ikke surmaga, blir bare litt oppgitt.. Uansett om du velger 450 eller 500 vil du bli fornøyd. Uansett om du velger 450 eller 500 har du lyst på større ganske snart uansett. Har du RÅD til 500, bør du seriøst bare glemme 450 etter min mening. Jeg har kjøpt ørten 450 fordi jeg igjen, og igjen, og igjen har tenkt at NÅ er de så bra at jeg bare mååå ha en. Feks warp360. Største drittheli jeg har hatt. Og det inkluderer alle 450. Men, jeg synest nå at 450L Dominator på 6S virker kul. Det må dog være for å ha et heli å fly i hagen.
                      Jeg legger meg langflat!! Ikke meningen å ignorere deres meninger! Ser i ettertid at jeg skulle slått til på din 500, men jeg holdt igjen fordi jeg ønsker å bygge selv. Tror jeg lærer mye av dette!

Slik det ser ut nå, går jeg for 500dfc, ny! De andre nesten nye som ligger for salg, selges for ca 5000,- uten gyro. Man har uansett ingen garanti for at disse er så fine som de blir beskrevet. 5000,- er ganske dyr for en brukt maskin.

Jeg peiser på med 500 dfc, så får jeg heller kjøpe en 450L senere. Synes denne ser så jævlig grom ut!!

Det jeg fabler med nå, er om jeg skal kjøpe denne på elefun med gyro og selge denne etterpå. Eller kjøpe denne på flying hobby uten gyro for 560 dollar ink frakt og håpe på "billig" mva, eller at jeg er heldig i tollen. Det blir unasett med full tollbehandlig noe rimeligere fra flying hobby. Det eneste er eventuelle reklamsjoner. Dette er enklere med et firma i norge.

Noen tanker???

Comment

• kjellovel
                        • Jan 2013
                        • 739

Kommer nok flere skal du se.
                        Kjell Ove

Comment

• Hanzo
                          • Nov 2005
                          • 845

Det jeg fabler med nå, er om jeg skal kjøpe denne på elefun med gyro og selge denne etterpå. Eller kjøpe denne på flying hobby uten gyro for 560 dollar ink frakt og håpe på "billig" mva, eller at jeg er heldig i tollen. Det blir unasett med full tollbehandlig noe rimeligere fra flying hobby. Det eneste er eventuelle reklamsjoner. Dette er enklere med et firma i norge.
                          Hvorfor selge gyro? Eneste virkelig gode argumentet er om du alt har gyro, eller du synes eksempelvis BeastX er langt lettere å sette opp. For en nybegynner vil 3GX være mer en god nok de første 2 til 4 åra, og da har kanskje Align kommet med en firmware som er på høyde med de beste uansett.

Når det gjelder handel, jeg handler nesten alt av deler og utstyr fra utlandet, men kit har jeg kjøpt nesten alt av i norge. Du sparer ikke så mye, og om regulatoren går opp i røyk fjerde turen er du LANGT bedre odds hos Elefun enn hos noen av de utenlandske butikkene.

Comment

• Premium2006
                            • Nov 2013
                            • 448

Jeg har en ny ar7200bx. jeg har også en til montert på 300x hvis jeg trenger fler. Ser flying hobby får mye skryt for service.
                            med full fortolling blir en ny 500 dfc 4500 uten 3gx gyro. Det er jo en ok pris. Fikk mail at det var mulig å justere ned verdi,slik at mva ble rimeligere.

ser den med elefun og reklamasjon, men i dette tilfellet er det litt å spare, samt at jeg slipper å ha en gyro liggende som ikke blir brukt.

Hvis jeg plasserer gyroen på rett plass, trenger jeg vel heller ikke å montere satellitter for spektum? eller er dette å anbefale uansett?
                            Last edited by Premium2006; 01-02-14, 14:31.

Comment

• Premium2006
                              • Nov 2013
                              • 448

Da ble det en 500 dfc fra flying hobby. 3600 ink ekspress frakt + eventuelle mva/tollkostnader. Dette uten gyro som jeg har fra før. Noen tips til billige gode batterier?
                              Da er vel denne,etterhvert lange tråden avsluttet!!

Comment

• kjellovel
                                • Jan 2013
                                • 739

rcbatteri.no
                                Kjell Ove

Comment

Working...