Unconfigured Ad

Collapse

Tips til kjøp av 4-500 helikopter kit.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Premium2006
    • Nov 2013
    • 448

Flott! Legger inn en bestilling når jeg får kittet i posten. Ingen som har noen komentarer ang flytid på 3300mah på 500 dfc
    trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

Comment

• Bergen80
      • Jan 2013
      • 498

Originally posted by Premium2006
      Flott! Legger inn en bestilling når jeg får kittet i posten. Ingen som har noen komentarer ang flytid på 3300mah på 500 dfc
      Jeg flydde lett 5-6 min på trex 500 med turnigy 2700mAh batterier. Og det var med flybar. Så du bør få minimum 6 minutt. Du er jo nybegynner så regner ikke det er full pitch hele tiden
      T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

Comment

• kjellovel
        • Jan 2013
        • 739

Opp mot 7-8 min flytid ved hovring
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

Comment

• Kjetil B
          • Jul 2005
          • 201

Jeg har timerrn på 5 min på min 500 med 3000 mah batterier. Da er det stort sett rolig "sportsflyging", og har god marginer på batteriene når jeg lander.

Hvis du er helt fersk ville jeg uansett ikke fokusert så mye på flytid. Etter 5-6 minutter er konsentrasjonen trolig på vei nedover, og det kan nok uansett være lurt med en liten pause.
          * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

Comment

• ragge1
            • Sep 2009
            • 1598

Originally posted by Bergen80
            Ragge bruker gens ace 3300 i sin trex 500. Så det bør gå.
            Jeg har ec5 på alle helikopterene nå. Kan bruke selve pluggene på motoren også (uten plasten....)
            3300 passer perfect og CG er perfekt ,
            flytid berør på hur du fly , på min rex 500 så fly eg 6min uansett - timer , fly på N så har mye mah igen ( 2400hp ) , fly på st2 ( 2800hs ) har lite øver 20% igen , så det går bra
            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• jotto
              • Jul 2007
              • 3060

Jeg bruker de 3300-pakkene på Trex 500. De passer veldig bra! Hvis du legger esc på bunnplata midt under main shaft, så blir tyngdepunktet riktigere med de batteriene.
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• jotto
                • Jul 2007
                • 3060

PS: du får billigere batterier fra hobbyking, men da med dårligere ytelse og mye kortere levetid. I tillegg må du regne med to måneders leveringstid.

Comment

• thomas.kjolstad
                  • Mar 2011
                  • 1247

Originally posted by jotto
                  PS: du får billigere batterier fra hobbyking, men da med dårligere ytelse og mye kortere levetid. I tillegg må du regne med to måneders leveringstid.
                  Hæ?? Jeg kjøper og bruker nano-tech batterier fra hoppyking. Helt suverene. Synes ikke de har noen dårligere ytelse enn noen andre. Å ihvertfall ikke dårligere levetid, heller tvertimot. 2mnd leveringstid? Da har du vært uheldig... Jeg får de på 3-4uker etter bestilling.

Comment

• rfauske
                    • Sep 2010
                    • 760

2 stk nano-tech 3300mAh 6S 45C fra hobbyking koster ca. 155usd + mva (så ca. 1220 + ca. 200 i fortolling)

Mao er prisen mye den samme som Gens pakkene fra norge. (selvsagt sparer du noen kroner om dei kommer feilmerket men mye forskjell er det ikke)
                    Rasmus Fauske
                    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

Comment

• jonny
                      • Sep 2010
                      • 710

Nei. Forskjellen er så liten att det er bedre å kjøpe i norge pga kortere leveringstid og mulighet til å returnere defekte pakker.
                      ---------------------------------------------
                      Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                      Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                      Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                      Mikado logo 600 3D Vbar
                      Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

Comment

• jotto
                        • Jul 2007
                        • 3060

Originally posted by thomas.kjolstad
                        Hæ?? Jeg kjøper og bruker nano-tech batterier fra hoppyking. Helt suverene. Synes ikke de har noen dårligere ytelse enn noen andre. Å ihvertfall ikke dårligere levetid, heller tvertimot. 2mnd leveringstid? Da har du vært uheldig... Jeg får de på 3-4uker etter bestilling.
                        Har du sammenlignet med Gens Ace da? Jeg sverget til hobbyking før og syntes det var knall, men alle mine GA-pakker har vært mye bedre.

Det går forresten mye tregere å bestille batterier nå enn for et halvt år siden. Det blir vanskeligere og vanskeligere å sende lipoer med fly, og nå må de sende via Fiji.

Comment

• kjellovel
                          • Jan 2013
                          • 739

Kommer kun til å handle fra rc batteri pga leveringstid. Samt at det er svært lite å spare..
                          Kjell Ove
                          ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

Comment

• thomas.kjolstad
                            • Mar 2011
                            • 1247

Originally posted by jotto
                            Har du sammenlignet med Gens Ace da? Jeg sverget til hobbyking før og syntes det var knall, men alle mine GA-pakker har vært mye bedre.

Det går forresten mye tregere å bestille batterier nå enn for et halvt år siden. Det blir vanskeligere og vanskeligere å sende lipoer med fly, og nå må de sende via Fiji.
                            Nei Jotto har ikke prøvd Gens Ace.
                            Jeg får se å teste de.

Comment

• ronaldst
                              • Jan 2014
                              • 148

Jeg har god erfaring med Gens Ace, ikke bare på helikopter men også andre type modeller. Mye for pengene der. Elefun har brukbart utvalg av denne produsenten. Er ikke så mye å hente ved å bestille utenlands.

Comment

• Premium2006
                                • Nov 2013
                                • 448

På rcbatteri.no er 3300mah batteriene 145,- billigere pr stk enn hos elefun!! Fin pris og meget god service!!!
                                trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

Comment

Working...