Unconfigured Ad

Collapse

Har kjøpt meg en Eco 8

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Har kjøpt meg en Eco 8

Har kjøpt meg en Ikarus Eco 8. Endelig får jeg prøvd et stort helikopter. Jeg kikka også på Logo og Lipoly men Logo er for dyr fordi den krever dyrere utstyr, og Lipoly er litt for liten (og stygg syns jeg).

Hyperion 6
    5V SBEC
    Futaba GY401
    Hitec HS-81 til halerotoren
    3 stk GWS Micro 2BB MG til cyclic/collective
    Hyperion Titan 50 OPTO
    Hyperion Z3019-10 motor
    Poly Quest 4S 4000 mAh

Tror det blir bra. Jeg kommer nok til å midifisere den en del. Blandt annet lage ny ramme i glassfiber. I første omgang skal jeg bare stive den av og fly litt. I tillegg til helikopteret har jeg kjøpt MS Karbonfiberblader, enveislager og de fire største motortannhjulene. Skal doble opp antallet lagre i halerotoren og bytte boltene. Etter hvert vil jeg montere thrustlager i hovedrotoren også.

Jeg har fått alt utstyret og venter på pakken fra FXAeromodels.com som har helikopteret og alle delene.
  • L4ss3
    • Jul 2005
    • 23

Re: Har kjøpt meg en Eco 8

Originally posted by tahustvedt
    Har kjøpt meg en Ikarus Eco 8. Endelig får jeg prøvd et stort helikopter. Jeg kikka også på Logo og Lipoly men Logo er for dyr fordi den krever dyrere utstyr, og Lipoly er litt for liten (og stygg syns jeg).

Hyperion 6
    5V SBEC
    Futaba GY401
    Hitec HS-81 til halerotoren
    3 stk GWS Micro 2BB MG til cyclic/collective
    Hyperion Titan 50 OPTO
    Hyperion Z3019-10 motor
    Poly Quest 4S 4000 mAh

Tror det blir bra. Jeg kommer nok til å midifisere den en del. Blandt annet lage ny ramme i glassfiber. I første omgang skal jeg bare stive den av og fly litt. I tillegg til helikopteret har jeg kjøpt MS Karbonfiberblader, enveislager og de fire største motortannhjulene. Skal doble opp antallet lagre i halerotoren og bytte boltene. Etter hvert vil jeg montere thrustlager i hovedrotoren også.

Jeg har fått alt utstyret og venter på pakken fra FXAeromodels.com som har helikopteret og alle delene.
    Topp!
    Kommer nok til å kjøpe meg en eco i nærmeste framtid jeg også ;D

Prøv å få til en film da :P

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Her er en video av en som flyr Eco med Ni-MH batteri. Batteriet jeg kommer til å bruke veier halvparten av batteriet i videoen.

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Kjeder meg. Her er et bilde av utstyret som skal inn. Motoren er så fin, den ser ut som et smykke.
        Attached Files

Comment

• L4ss3
          • Jul 2005
          • 23

Her er en video av en som flyr Eco med Ni-MH batteri. Batteriet jeg kommer til å bruke veier halvparten av batteriet i videoen.

http://www.chachin.rchomepage.com/FUN15_3D.zip
          Hehe, får ikke linken til å funke jeg ;(

Og, hvordan betaler du mva? :P Jeg har bestilt helikopter fra Hong Kong før men jeg fikk ikke noe mva :P

Comment

• tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

Ser ut som fila ikke er tilgjengelig lenger.

Når pakken kommer til tollen så sender de en melding om at du må fortolle den, dvs fortelle de hva slags vare det er over fax eller internett. Jeg har valgt at posten skal fortolle mine varer og da får jeg bare automatisk en regning på momsen når pakka går gjennom tollen. Du får velge om du vil at posten skal fortolle når du fortoller din første pakke.

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

Blæ. Nå har helikopteret liggi i tromsø, siste mellomstasjon, i hele dag. Trodde jeg skulle være heldig å få den i dag, men neida.

Comment

• L4ss3
                • Jul 2005
                • 23

Blæ. Nå har helikopteret liggi i tromsø, siste mellomstasjon, i hele dag. Trodde jeg skulle være heldig å få den i dag, men neida.
                Hehe ;D

Men det jeg bestilte sto det bare Frigjort fra toll så måtte jeg ikke betale noe : \

Comment

• tahustvedt
                  • Feb 2004
                  • 4601

Da får du sikkert regning i posten. Hvis det kostet mindre enn 200 kr så er det ingen moms eller toll.

Comment

• tyor
                    • Mar 2005
                    • 9757

Originally posted by L4ss3
                    Hehe ;D

Men det jeg bestilte sto det bare Frigjort fra toll så måtte jeg ikke betale noe : \
                    må skille mellom moms og toll. det er ikke toll på rc utstyr men moms på 25% av kjøpesummen hvis den er over 200kr inkl. frakt.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

Comment

• L4ss3
                      • Jul 2005
                      • 23

Originally posted by tyor
                      Hehe ;D

må skille mellom moms og toll. det er ikke toll på rc utstyr men moms på 25% av kjøpesummen hvis den er over 200kr inkl. frakt.
                      Hehe..
                      Det var over 200kr, men har ikke fått noen regning enda.. 3 uker etter..

Comment

• tyor
                        • Mar 2005
                        • 9757

da har du sikker vært heldig. det hender det går igjennom uten moms
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

Comment

• tahustvedt
                          • Feb 2004
                          • 4601

En gang glemte de å sende regning tli meg. Da ringte de noen måneder etterpå og lurte på hva som var inni pakken.

Comment

• tahustvedt
                            • Feb 2004
                            • 4601

Posten svikter igjen. De har endret rutinene flere ganger det siste året og det går stadig tregere. I fjor tok det en dag fra Oslo til Fauske, og en dag fra Fauske til Bardufoss. Dette gjaldt alle sendinger. Etter nyttår begynte det å ta to dager fra Oslo til Fauske. Nå for noen uker siden begynte posten å gå via Tromsø i stedet, og de er trege. I tillegg har de slutta å behandle pakker på lørdager. Helikopteret har ligget i Tromsø siden natt til Lørdag. Jeg opplevde at de lot en pakke med datautstyr ligge i en uke i Tromsø for noen dager siden selv om jeg klagde med en gang fordi jeg skjønte at de hadde gjort noe galt da det sto at den var "ankommet Tromsø" og ikke "videresendt".

Måtte bare ventilere litt frustrasjon. Har klaga til de før da det begynte å ta en dag lengre til Fauske men da fikke jeg bare noe svada om at EMS var en internasjonalt ekspresstjeneste og at det var rart at det tok lengre tid nå. Jeg mottar så mye pakker at jeg har god oversikt over endringer.

Comment

• Tintin
                              • Jan 2005
                              • 4631

Hehe..
                              Det var over 200kr, men har ikke fått noen regning enda.. 3 uker etter..
                              Men hva sto det utenpå pakken? Verdi $ 25,- og stemplet tollfritt f.eks.
                              I så fall kommer det ingen regning.

Lurt å ta en titt på emballasjen før man stuper inn i pakken så vet man hva man må betale...

Comment

Working...