Unconfigured Ad

Collapse

Har kjøpt meg en Eco 8

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • L4ss3
    • Jul 2005
    • 23

Originally posted by tahustvedt
    Jo lengre arm jeg harpå servoen jo mindre kobling. Den går jo i bue uansett siden det ikke er lineær servo.

Hva mener du jeg skal bruke annet enn kvikk-linker? Er det noe problem med de? Kulelinker vil gjøre at servoarmen vrir seg. Jeg kan jo prøve kulelinker og se.

Jeg har flydd den nå. Må justere gyroen og haleservoen.

Litt testflyging: http://www.enrarot.net/videos/eco8/eco01.wmv
    Tøft

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Lagde en avstiver for ramma av glassfiber. Det hjalp voldsomt.

Comment

• ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

en kvikklink kan slarke, i motsetning til en kulelink.
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Ok, disse er ikke slarkete i det hele tatt. Jeg får holde et øye med de.

Tannhjulet som driver halereima var for tett på hovedhjulet. Det har nok blitt presset mot hjulet når beltet ble stramt da jeg justerte avstanden uten beltet iht manualen. Jeg har justert på nytt nå.

Comment

• tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

Ny video: http://www.enrarot.net/videos/eco8/eco02.zip

Helikopteret er fastere nå enn i går.

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

Har montert en GWS EDF-40 vifte med en B2C motor og hjemmelaged adapter. Den vilkjøle motoren som blir fryktelig varm.

Jeg lada batteriet og det gikk 1483 mAh inni batteriet etter ca 10 minutter flyging ved 1450 rpm. Sykt!

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Har lakka canopy'en nå. Jeg modifiserte også rotorlinkene for å gi like mye negativ som positiv, og flyttet det øvre lagerhuset til en bjelke like under fordi den originale posisjonen ikke ga nok collective. Jeg måtte lage to nye kortere linker mellom flybar og bell-hiller mixer for å få symmetri. Nå burde jeg ha mer enn nok positiv og negativ. Jeg har ikke noen pitch-måler, bare en papp-tolk som viser 0°, 3° og 7°. Det ser ut som jeg har ca 10° begge veier.

Været er fælt for tiden. Håper det letter snart så jeg får prøve kjølingen og de nye egenskapene. Har giret om for høyere tortall.

Comment

• tahustvedt
                  • Feb 2004
                  • 4601

Har akkurat fløyet en 15-minutters hard flytur på 1550 RPM. Brukte 2770 mAh. Det vil si at hvert batteri gir ca 20 minutter maks. Jeg skal fly med høyere turtall neste gang og satser på 15 minutter igjen da jeg syns det er passe tid, og siden jeg har to batterier får jeg bra med flytid.

Kjøleviften fungerer sinnsykt bra. Jeg hadde 87°C på viklingene i motoren etter en 10-minutters flutur uten luftehull eller vifte. Ikke så rart siden det ikke var noen luftsirkulasjon i det hele tatt inni canopy'en. Nå etter 15 minutter holdt viklingene 28.5°C. Når komponentene til regulatorkretsen ankommer vil helikopteret bli 50 g lettere, og den er ikke akkurat lat nå.

Jeg fløy ganske voldsomt denne gangen etter min standard. Høye rates gir ganske gode cyclic rates og looper er trange og bråker mye. Vel, i den grad man kan si at dette helikopteret bråker. Det er syk stille.

Comment

• tahustvedt
                    • Feb 2004
                    • 4601

Video fra i dag: http://www.enrarot.net/videos/eco8/eco03.zip

Comment

• tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

Sånn kan det gå:

Ikke så mye skader som det ser ut. Det dyreste som gikk i stykker er bladene. Ellers var det kun swashplate, akslinger og halebom som ble ødelagt. Skal oppgradere litt mens jeg er i gang.

Irriterende at man ikke kan legge ved bilder på over 64 kB.

Comment

• KreAture
                        • Aug 2004
                        • 38

Fett!
                        Jeg har også fått meg en ECO8 !

Den er litt større enn myggen jeg laget:

Haha.
                        Tror nok jeg skal putte inn en GBx3 motor. Den kan takle 250w.

Comment

• LN-WNH
                          • Dec 2003
                          • 426

Originally posted by KreAture
                          ........Den er litt større enn myggen jeg laget:....
                          Hei
                          Ser på bildet at du kjørte BL på halen. Dette var jo en diskusjon på RCgroups for en tid siden - har ikke fulgt med i den tråden på lenge.
                          Kunne du si litt om dine erfaringer med BL på halen - eventuelt i en ny tråd kanskje? Hvis du har tid. Spennende løsning.

Comment

• KreAture
                            • Aug 2004
                            • 38

Vel kan jo nevne at den lille fuglen klarer 20-25 minutter i lufta på ett 700 mAh 3s LiPo batteri.
                            Halen var stabil og fin med god respons. Hodet jeg designed var kansje litt for stivt, så jeg har tegnet opp ett nytt jeg skal lage senere. (med gummihylse i for å skape litt fleks mellom bladene ala raptor etc.)

Flyvekten på den lille fuglen er 240-280g.

Comment

• tahustvedt
                              • Feb 2004
                              • 4601

Der bra ut, KreAture. Lenge siden jeg så noe om prosjektet ditt nå.

Når det gjelder min Eco så har jegkræsja enda en gang. Hyperion mottakeren var problemet. Jeg tok masse nye rekeviddetester og da jeg satte i en Futaba PCM mottaker doblet jeg rekkevidden. Kanskje krystallet er skadet. Har ikke investigert nærmere.

Her er et bilde jeg tok fra helikopteret på Setermoen i går:

Comment

• KreAture
                                • Aug 2004
                                • 38

Har endelig fått gått igjennom allt på hodet. Nå er det bare å sette på batteri og gyro...

Spannt opp hodet uten blader i går, 2.2 amp fra 3s LiPo ved 1400 rpm. Ikke så dårlig er det ? Blir rått når jeg setter inn min nye hjemmelagde mikro motor. 46g 250w

Comment

Working...