Unconfigured Ad

Collapse

Har kjøpt meg en Eco 8

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Jeg kan måle masta når jeg kommer hjem.

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Masta er 180 mm lang, og det er 175 mm mellom senter av hullene for låsepinnene.

Comment

• KreAture
        • Aug 2004
        • 38

OK.
        Hvordan blir dette når jeg bruker en OWB i hovedgiret ?
        (One Way Bearing)

Jeg må enten la låsepinnen være under OWB'en eller bruke en låsering.

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Hvis du har Ikarus OWB bruker det samme mast. Låsepinnen er nederst under tannhjul og OSB.

Comment

• KreAture
            • Aug 2004
            • 38

Finfint. Da må jeg skaffe meg en ny mast siden jeg ikke stoler helt på karbonfiber i denne størrelsen heli...

Har fått meg ett 17 og ett 19t tannhjul forresten. Blir spennende å se om jeg kan finne rett turtall på guvenør funksjonen på PHX45.

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

Jeg endte opp med å ikke bruke governor på Hyperion-regulatoren fordi governoren ikke kan gå på høyt nok turtall.

Her er en liten video fra i dag. Helikopteret mangler ikke akkurat kraft. Får bra fart på den også. Som Yoda ville sagt det. "Hmm... Strong with this one, the force is." Desverre har jeg mistet helt teken på å fly pga prestasjonsangst. Jeg klarer ikke de enkleste ting og får nærmest panikk bare jeg skal fly normalt. Kræsjene jeg hadde har ødelagt mye for meg. Blir helt borte i hjernen når jeg tar tak i stikka.

Video.

Comment

• KreAture
                • Aug 2004
                • 38

Ikke zip videoer. De blir ikke mindre og det blir ekstra jobb for den som skal se på...

Forresten, bruker Castle Creations kontrollere, de har fått en high og en low governor mode. High mode har ett sinnsukt turtall på max.

Comment

• tahustvedt
                  • Feb 2004
                  • 4601

Det er en grunn til at jeg zipper. Det er for at ikke folk skal streame.

Hyperion regulatoren har low, medium og high governor mode. Den høyeste tillater et turtall på rett under 12000 rpm på denne 14-pols motoren og det er ikke nok. mp kjøre på 17000 rpm.

Comment

• KreAture
                    • Aug 2004
                    • 38

Ahh, ja det er jo allt for lite.
                    12000 rpm på en 14 pol er samme som 84000 rpm på single. Det var lavt. PHX45 serien klarer langt mer, over 200000 rpm på 2-pols faktisk. Dette ville bli over 28000 rpm. Selvsagt må do ha spenning nok.

Motoren min er nok ikke høy nok moment og turtall samtidig for å kjøre på mitt ønskede effekt-nivå. Den gikk varm og jeg stekte den litt i dag med 17t gir på. Må nok pent vikle den om.

Comment

• tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

Har du bilde av motoren?

Du har sikkert sett at Art Newland har laget en motor til Ecoen sin. Tor han brukte 24x20 mm stator. Min motor har 30x19 mm stator. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=371389

Spesifikasjonene til regulatoren sier at den skal klare over 14000 rpm med 14 poler men det er jug har jeg funnet ut. Hade jeg visst det hadde jeg kjøpt en CC 45 HV i stedet. Men det er egentlig ikke noe problem da det funker jo fint uten governor også.

Comment

• KreAture
                        • Aug 2004
                        • 38

Ikke jug, det gjelder bare ikke i governor mode...
                        Bare i 100% throttle på vanlig modus.

I governor kan en lett risikere å ikke ha nok spenning til å nå ønsket rpm. Spesiellt på nye phx version 1.14 eller nyere hvor 100% er oversatt til ett skrekkelig høyt turtall slik at alle skal kunne bruke den.

Comment

• tahustvedt
                          • Feb 2004
                          • 4601

De oppgir rpm-range i de forskjellige governor modes. Det står "200000/motor poles" på den høyeste governor mode.

Uten governor mode får jeg utnyttet motoren helt og kan kjøre over 20000 rpm på denne 14 pols motoren.

Comment

• KreAture
                            • Aug 2004
                            • 38

Motoren min kan sees her:

Bare zoom inn bildet har høy oppløsning.

Statoren er 22.7mm dia, 13mm høy. Den er altså for liten syns jeg.
                            Legger jeg på to till er jeg oppe på 22mm. Da kommer jeg til å slite med turtall er jeg redd. I tillegg blir den svert høy og rar.

Har en annen ide jeg skal prøve...

Comment

• tahustvedt
                              • Feb 2004
                              • 4601

Det blir interressant å se hva du finner ut.

Comment

• KreAture
                                • Aug 2004
                                • 38

Haha! Fett, dette vil faktisk virke!

Jeg har skaffet meg endel stator laminater. Enkeltskiver altså.
                                Diameter: 44mm.
                                tykkelse pr laminat: 0.65mm (med oksid)
                                Antall poler: 12

Spørsmålet er så hvor høy stabel jeg skal bruke...

Comment

Working...