Unconfigured Ad

Collapse

Har kjøpt meg en Eco 8

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Psyko-lefse
    • Feb 2004
    • 1438

Har slipt unna moms hver gang vi har bestilt fra Aircraft-world, bortsett fra da vi valgte enn annen måte å frakte det på. Og vi har bestilt for rundt 2000 på en sending. Så, tollvesenet slurver litt, og det er jeg glad for
    Morten Smøraas

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Jeg fikk regningen på helikopteret fra tollvesenet i dag. Tollvesenet har blitt flinkere til å sende ut regningene fort. Det bør de siden de setter på et klistremerke hvor det står at man ikke får lov til å åpne før man har fortollet.

Comment

• ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

den pleier jeg og å se etter at jeg har tatt ibruk inneholdet
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Sånn var det før for meg også, nå kommer de samtidig som pakken, eller i dette tilfellet hvor de "ikke behandler pakker på lørdager" så kom den før pakken.

Comment

• ThomasB
            • Aug 2004
            • 1305

jaja. uansett er det vel ikke så farlig kanskje... hehe
            www.airheads.no

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

Det kom i dag. Har satt sammen helikopteret helt men ikke montert servoer og sånt. Det skjer i morra.

Comment

• ØRN-BJØRN & JØRN
                • May 2002
                • 178

Hei tahustvedt.

Ser på sidene til Sture Smith at han har brukt en Kyosho Magnetic Mauhem reverse børstemotor. Skal du også prøve den med børstemotor, eller hopper du rett over på børsteløst med en gang. Har hørt at det skal fly relativt bra med denne motoren. Hadde vært artig med dine erfaringer rundt dette. Hadde vært fint å høre for de med litt stramt budsjett.

Comment

• ThomasB
                  • Aug 2004
                  • 1305

hadde du lest hele tråden, hadde du sett at han skal bruke en Hyperion Z3019-10 motor.
                  www.airheads.no

Comment

• tahustvedt
                    • Feb 2004
                    • 4601

Det stemmer. Hyperion Z3019-10 motor og 4S 4000 mAh PolyQuest batteri. Regner med at det blir heftig, men jeg må nok bygge om ramme på helikopteret etter hvert, for det her var ikke mye stivt.

Comment

• ØRN-BJØRN & JØRN
                      • May 2002
                      • 178

Originally posted by ThomasB
                      hadde du lest hele tråden, hadde du sett at han skal bruke en Hyperion Z3019-10 motor.
                      Joda, har lest det, ble litt feil, men hadde vært morsomt å sett hvordan det oppførte seg med Kyosho Magnetic Mayhem. Men forstår godt at tahustvedt ikke gidder å bruke penger på noe som bare kanskje fungerer greit.

Comment

• tahustvedt
                        • Feb 2004
                        • 4601

Ferdig. Håper været blir bra nok til å få justert og flydd snart. Utstyret er midlertidig montert med lange ledninger siden jeg kommer til å bygge om senere.

Comment

• ØRN-BJØRN & JØRN
                          • May 2002
                          • 178

Er bare originale deler brukt på heliet, eller har du montert noen hop-ups. Ser ikke noen råner-neon-alu-deler ? Var en review av denne i Aviation Modelller International. Klagde på at halebommen var litt myk. Hadde krasj med den, men den greide seg uten store skader. Reparerte med lim. Hva ble vekta di på?

Comment

• tahustvedt
                            • Feb 2004
                            • 4601

Jeg har noen hop-ups. Aluminium autorotasjonslager, Duzi herdet mast og MS karbonblader. I tillegg har jeg montert ekstra lager og bedre bolter i halerotoren. Kan ikke fordra rødfargen på aluminiumsdelene.

Vekta er 1317 g. Det er ganske lett, tror jeg.

Comment

• ThomasB
                              • Aug 2004
                              • 1305

kvikk linker på servoene?? hm, jaja. men hvis jeg skal pirke på noe anna mådet være at det ikke ser ut som du har 90 grader på armen fra servoen og til swash plata, ellers ser den meget fin ut. pent lagt opp.
                              www.airheads.no

Comment

• tahustvedt
                                • Feb 2004
                                • 4601

Jo lengre arm jeg harpå servoen jo mindre kobling. Den går jo i bue uansett siden det ikke er lineær servo.

Hva mener du jeg skal bruke annet enn kvikk-linker? Er det noe problem med de? Kulelinker vil gjøre at servoarmen vrir seg. Jeg kan jo prøve kulelinker og se.

Jeg har flydd den nå. Må justere gyroen og haleservoen.

Litt testflyging: http://www.enrarot.net/videos/eco8/eco01.wmv

Comment

Working...