Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan har DU kræsjet helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tre mann og seks kræsj. Bra ettermiddag

    Her er noen av offerlammene:

    Click image for larger version

Name:	offerlam.jpg
Views:	1
Size:	156.1 KB
ID:	608252
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • se ut som folk har slutet å kræsjer , men ikke meg igår så fick 6HV ner då hade ikke noe mer å fly før resten av helis venter på deler
      Attached Files
      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

      HD 500 Cell : brain2

      DX9

      Comment


      • Ser ut som hard landing?
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • Denne fikk en hard landing..
          Attached Files

          Comment


          • Auda. Ser ut som en dyr landing også... Men men. Sånn er livet =)
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	151.6 KB
ID:	608697Jepp, den velocity'n fekk det skikkelig. Men det er vel bare sånt en må godta hvis en skal surre med dette her..
              PANG, sa det igjen. Rolla'n i torva med akter-enden først.
              Last edited by Jørn99; 15-08-14, 18:28.

              Comment


              • Syntes dette var en fin tråd og ønsker å gi mitt bidrag...... Er "litt" nybegynner så alt kan skje! Håper jeg kan gi et lite blaff av dårlige minnner til de som er drevne piloter og lærdom til de som ikke er så drevne. Resultatet av en stå stille på bakken og snu seg på hue krasj. Hadde litt justeringsproblemer med motoren og skrudde meg vekk så det plystra. Jeg skulle ut i gården og se om jeg i det hele tatt fikk start. Jeg sto rett ved siden av bilen min, jeg skulle tross alt ikke ut og fly. Motoren startet til min store overraskelse og i forfjamselsen holdt jeg ikke i rotoren, motoren gikk tynt og skaffet seg raskt turtall. Jeg forsøkte å stoppe den med senderen men turtallet var for høyt og "toget gikkk". Siden jeg sto en, jeg gjentar en meter fra bilen så jeg de verste scenarier spinne på netthinna. Jeg forsøkte å trimme maskinen til bakken. Den sto og hoppet i ring og ønsket gjerne å fly noe vi var svært uenige i...... Med halv tank inne så kunne dette ta sin tid men krasjet var et faktum. Den huket tak med understellet i grasset og fant ut at den ville hvile. Jeg sto en meter unna Raptoren da det smalt og den ene rotoren suste forbi hodet mitt og traff husveggen. Det er ingen annen moral i historien enn at en må holde tunga i rett munn når en håndterer roterende maskiner.....
                Resultatet av krasjen var at jeg like så godt kjøpte en Raptor 50 til. Det er en strøken maskin men som jeg har litt, igjen, nybegynnerutfordringer med. Så er det noen der ute i Drammensområdet som ønsker å gi en hjelpende hånd til en som står litt fast så tar jeg gjerne i mot med åpne armer!
                Attached Files
                Øystein Solvang Randen
                Røyken og Hurum modellflyklubb

                Menneskelig svikt er utelukket!

                Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                Comment


                • Originally posted by Orand View Post
                  Syntes dette var en fin tråd og ønsker å gi mitt bidrag...... Er "litt" nybegynner så alt kan skje! Håper jeg kan gi et lite blaff av dårlige minnner til de som er drevne piloter og lærdom til de som ikke er så drevne. Resultatet av en stå stille på bakken og snu seg på hue krasj.
                  Ups... det kunne fort ha gått mye verre med både armer og bil

                  Det første jeg ville gjort er å finne ut hvorfor motoren begynte å gå. Hva slags radio har du?
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • Originally posted by jotto View Post
                    Ups... det kunne fort ha gått mye verre med både armer og bil

                    Det første jeg ville gjort er å finne ut hvorfor motoren begynte å gå. Hva slags radio har du?
                    Ja, det var litt flaks med i bildet her tross alt! Alt begynte med at en kompis som har flydd modellfly i mange år mente at motoren gikk for tykt fordi det røyk greit når både på tomgang og ved hovring. I ettertid så jeg at motoren ble varm og begynte å skru...... Akkurat der og da hadde jeg stillt både høy og lav skruene igjen og åpnet med innstillinger jeg har funnet flere steder blant annet i manualen til TT for denne motoren. Som nevnt er jeg rimelig grønn og det jeg veit/trur jeg veit finner jeg stort sett på nett......
                    Jeg har en Hitec 7 35 Mhz radio. Før jeg begynte å skru fungerte alt helt greit egentlig.
                    Øystein Solvang Randen
                    Røyken og Hurum modellflyklubb

                    Menneskelig svikt er utelukket!

                    Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                    Comment


                    • Bare så det er sagt så startet jeg motoren med vilje men den kom ut av kontroll fordi jeg var litt uvøren og forfjamset over at jeg fikk start. Det kom kanskje ikke godt nok frem.......
                      Øystein Solvang Randen
                      Røyken og Hurum modellflyklubb

                      Menneskelig svikt er utelukket!

                      Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                      Comment


                      • Denne er gøy

                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • Vegg, legg og rotorblad...

                          Spoola opp Alignen min på loftet for å sjekke litt på halerotor da skruen til Featheringshaft brotna. Eine rotorblad i veggen, det andre i leggen. (Var såpass kraft at rotorblada knakk når det traff både leggen, og veggen ) P.S Holdt på å begynne å grine, ingen skade skjedd på sjølve helikopteret heldigvis
                          Click image for larger version

Name:	2014-08-29 02.44.21.jpg
Views:	1
Size:	70.8 KB
ID:	608942Click image for larger version

Name:	2014-09-02 16.15.52.jpg
Views:	1
Size:	46.3 KB
ID:	608943
                          BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
                          Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

                          Comment


                          • I dag, lørdag 5. september.

                            Trex 450 L. Første batteri. Halen/gyro får noia og sender heliet rett i bakken etter en tøff spinn.

                            Neste heli.

                            JR E8. Første batteri. Halen/gyro får noia. Heli spinner. Stopper å spinne. Spinner. Stopper å spinne. Lirker heli tilbake til stripa. Spinner. Throttle hold. Stopper å spinne. Spinner. Bang.

                            Orker ikke ta bilde til surleppeklubben.
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • Originally posted by kristianwest View Post
                              I dag, lørdag 5. september.

                              Trex 450 L. Første batteri. Halen/gyro får noia og sender heliet rett i bakken etter en tøff spinn.

                              Neste heli.

                              JR E8. Første batteri. Halen/gyro får noia. Heli spinner. Stopper å spinne. Spinner. Stopper å spinne. Lirker heli tilbake til stripa. Spinner. Throttle hold. Stopper å spinne. Spinner. Bang.

                              Orker ikke ta bilde til surleppeklubben.
                              Høres nesten ut som om servoen takket for seg.

                              Men... BILDER!!
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment


                              • Jeg har ikke krasjet helikopteret mitt i dag! Jeg takker Jotto og Jan-T for all hjelp jeg har fått i dag! Hadde ikke de trådd til med støtte og kunnskap i dag hadde jeg antagelig kommet med et nytt bidrag til denne tråden i form av en krasjet Raptor til relativt snart. (se litt høyere opp på denne siden). Det kan vel tenkes at jeg dukker opp her igjen uansett men......
                                Øystein Solvang Randen
                                Røyken og Hurum modellflyklubb

                                Menneskelig svikt er utelukket!

                                Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                                Comment

                                Working...
                                X