Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan har DU kræsjet helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tja.. Ikkje så gale det der. Ser i alle fall minst 2 setskruer du kan bruke
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • Originally posted by xilian View Post
      Tja.. Ikkje så gale det der. Ser i alle fall minst 2 setskruer du kan bruke
      Hehe, eg har plukka av alt som er brukende. Fra no av har eg bare 1 stk 450 å krasje på. Kanskje det er like greit Fekk plutselig massevis av reservedeler, alltid noke positivt..
      BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
      Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

      Comment


      • Hehe, kræsja du i asfalt eller?
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • Click image for larger version

Name:	2014-09-19 14.28.13.jpg
Views:	1
Size:	305.7 KB
ID:	609238

          Det gikk som det gjorde med åkern og jordet! F i H!!!! Det er ikke lov å le nå Jotto! Halesubb ved landing med tilhørende rundvelt. Jeg skal kutte ut helikopter og begynne med papirfly. Da får jeg 500 fly for en 50-lapp! Jeg rekker vel akkurat å bli ferdig med rep til frua kommer hjem på søndag......
          Fra spøk til revolver. Det var en ustabil Raptor jeg tok opp i lufta i dag. Den oppførte seg annerledes enn sist jeg hadde den oppe etter en liten swashjustering. Jeg skal selvfølgelig ikke utelukke at pilotens uvørne hånd spilte en vesentlig rolle her, men, til tross for iherdig trimming på radio så bikket den kraftig med halen og jeg måtte sette den ned (touchdown to crash).
          Øystein Solvang Randen
          Røyken og Hurum modellflyklubb

          Menneskelig svikt er utelukket!

          Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

          Comment


          • Nei, var ei fotballbane, gras klarte å få inn TH rett før også.. andre gang den veka her eg ikkje ser hvilken vei heliet tilta forward flight. Trur neste er briller eller dyrare (les større) helikopter å krasje
            Last edited by KimSorland; 19-09-14, 16:20.
            BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
            Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

            Comment


            • Skitt Orand. Greit nok at eg ødela 450 min med null sjangs for reperasjon, men din krasj må koste skjorta? Skaderapport?
              BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
              Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

              Comment


              • I all verden, er dette noe som går for tiden? Melder meg inn!

                Glad og fornøyd i går kveld, tok jeg en ny tail justering på Forzaen, denne gang med gyro i rate mode. I dag var det kanskje litt mye vind for en viderekommen nybegynner, men jeg fløy de to første batteriene med en steady hale, og fikk kontroll på vinden etterhvert. Men tredje batteri var jeg litt for opptatt av fart...og heliet var plutselig en liten prikk. Så det var å sakte dra ned throttle, og "flærr" der forsvant heliet i en tregruppe. Inn med Hold, og tok fatt på en lang vandring over åkeren. Rota rundt inni tett kratt og fant ingen ting. Men hadde med Tx; kjørte servoer litt, og der var heliet...to meter oppe. Fikk det greitt ned, men måtte plastre kroppen både her og der etter klatreturen.

                Ser i alle fall at Forzaen kræsjer godt. Må bytte canopy (vel strengt tatt ikke, men...), main gear, pitch arms, en swashservo, og rotorblader. Et spørsmål i den sammenheng: Et rotorblad er delt på langs i bakkant, i midten. Kan jeg lime dette, balansere, og så fly det...eller er det å utfordre skjebnen?
                mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                Comment


                • rotorblad med skader skal rett i søpla.
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • Det ser nok verre ut enn det er heldigvis. Min korte erfaring er at bom, rotorblader og flybar går føyka uansett. Har akkurat hatt en liten inspeksjon etter hjemkomst og det ser ut som det meste har klart seg. Må vel se over aksler og lagre vil jeg tro..... Heldigvis har jeg alt jeg trenger av deler i hus så det er bare skrujobben som gjenstår.
                    Er det noen som har et tips ift settskruer som har blitt runde? Den stikker ikke ut så mye at jeg får tak i den. Det første som slo meg var å sette umbrakoen fast med lim, men er usikker på om det vil gjøre susen.

                    450ien din ser foresten ikke helt frisk ut Kim! Den har blitt pensjonist.......

                    Hei Loke, en sånn kræsj høres ut som god Youtubemat! Ihvertfall redningsaksjonen......

                    Ja, ja det er godt det er noen som tar ansvar og holder liv i denne tråden!
                    Øystein Solvang Randen
                    Røyken og Hurum modellflyklubb

                    Menneskelig svikt er utelukket!

                    Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                    Comment


                    • Bruk en dremel og kutt ett spor så du kan løsne skruen med flatskrujern. Det fungerer alltid for meg. Rotoraksling, featheringshaft, lager for rotoraksling, samt lager i blade grips bruker også å ryke ved krasj.
                      ---------------------------------------------
                      Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                      Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                      Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                      Mikado logo 600 3D Vbar
                      Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                      Comment


                      • Har ikke Dremel, og det er fryktelig trangt der. Vet ikke om noen som har heller.
                        Må vel strippe ned alt og sjekke over lagre og aksler. Jeg rakk Throttle hold før den gikk i bakken og det så ikke så alvorlig ut men det finner jeg vel ut av en gang i natt.......
                        Øystein Solvang Randen
                        Røyken og Hurum modellflyklubb

                        Menneskelig svikt er utelukket!

                        Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                        Comment


                        • Ja, på set skruen (liknande den som går inn i motorpinion?) Eg ville prøvd med lim eller loddetinn først. Faren er om du søler at det blir enda bedre festa Om det ikkje går so er jo det fortsatt mulig med dremelløysinga etterpå. Om det er en stor set skrue går det kanskje å bruke torx-bit i omtrent samme size og slå på plass for å få tak. Om det er hode på bolten er dremelteknikken suveren. Eg gjorde det på mange align skruer før eg skifta til andre type bolter av bedre kvalitet.
                          Last edited by KimSorland; 19-09-14, 17:52.
                          BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
                          Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

                          Comment


                          • Dette er ikke på Raptoren men en MiniTitan Det er en 1,5mm umbrako. Liten f*** som kun kan nåes gjennom et hull i ramma. Det den som låser rotorakselen i bunnen. Kommer ikke til med Dremel der såvidt jeg forstår. Pussa nylontenner på tirsdag etter enda en litt uheldig landing. Kan vel ikke karakteriseres som en kræsj men tannhjulet må byttes og da må den settskruen ut.
                            Øystein Solvang Randen
                            Røyken og Hurum modellflyklubb

                            Menneskelig svikt er utelukket!

                            Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                            Comment


                            • Jeg har med suksess et par ganger brukt superlim. Har litt i skruehullet (drypper det inn med en tannpirker), og setter inn en ren unbrakonøkkel som jeg er villig til å ofre. Siden vi snakker om unbrako...jeg kjøpte dette settet med seks blå unbrako trekkere hos Biltema. De ligger nå i søpla, for noe junk. Så kjøpte jeg Align sine unbrakotrekkere. De er bra! Helt slutt på glipping når jeg skrur på T-Rexen.

                              Jaja...da blir det å arkivere et stk. rotorblad i søpla etter dagens "skogsmannsvirksomhet". Samt å pelle av diverse plastre og få seg en dusj
                              mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                              Comment


                              • Hehe, ja det er tøft å være skogsarbeider! Da får jeg nok prøve limvarianten tror jeg.......
                                Øystein Solvang Randen
                                Røyken og Hurum modellflyklubb

                                Menneskelig svikt er utelukket!

                                Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                                Comment

                                Working...
                                X