Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan har DU kræsjet helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Orand View Post
    Jeg har ikke krasjet helikopteret mitt i dag! Jeg takker Jotto og Jan-T for all hjelp jeg har fått i dag! Hadde ikke de trådd til med støtte og kunnskap i dag hadde jeg antagelig kommet med et nytt bidrag til denne tråden i form av en krasjet Raptor til relativt snart. (se litt høyere opp på denne siden). Det kan vel tenkes at jeg dukker opp her igjen uansett men......
    Bedre lykke neste gang
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • Har ikke sett over skadene ennå. Kan være servo, kan være obernaturlige krefter eller gyro som løsnet. Eller noe.

      Veldig sært at nesten nøyaktig det samme skjedde med to ulike helier, i to flighter etter hverandre, på første batteriet samme dag. Veldig sært.

      Bilder. Får bli et surleppebilde da.

      Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalkHD1410037832.995446.jpg
Views:	1
Size:	111.4 KB
ID:	609082
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • Originally posted by kristianwest View Post
        Har ikke sett over skadene ennå. Kan være servo, kan være obernaturlige krefter eller gyro som løsnet. Eller noe.

        Veldig sært at nesten nøyaktig det samme skjedde med to ulike helier, i to flighter etter hverandre, på første batteriet samme dag. Veldig sært.

        Bilder. Får bli et surleppebilde da.

        [ATTACH]78788[/ATTACH]
        Nydelig bilde!

        Kanskje det er radioen? :O
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • Nydelig bilde!
          Selvsagt.

          Kanskje det er radioen? :O
          Ny radio eller en ny JR Forza 700. Enkelt valg.
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • Siden min T-Rex 250DFC/iKon avventer deler til beltedrevet tail (er drittlei forward gear)...fløy jeg min Blade 200SRX "hangardronning" noen batterier i dag. Flyr som en gud når maskinen henger i hop. Ble litt ivrig og smelte understellet nedi bakken. Men nå er den flyklar igjen, etter å ha byttet main gear og snudd et tannhjul 180 grader i pitch servoen.
            mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

            Comment


            • Originally posted by kristianwest View Post
              Selvsagt.



              Ny radio eller en ny JR Forza 700. Enkelt valg.
              Ja, enkelt valg. Begge deler
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • Originally posted by Loke View Post
                Siden min T-Rex 250DFC/iKon avventer deler til beltedrevet tail (er drittlei forward gear)...fløy jeg min Blade 200SRX "hangardronning" noen batterier i dag. Flyr som en gud når maskinen henger i hop. Ble litt ivrig og smelte understellet nedi bakken. Men nå er den flyklar igjen, etter å ha byttet main gear og snudd et tannhjul 180 grader i pitch servoen.
                Pass på at du strammer beltet når der er kaldt på vinterstid, og slakker det igjen når du kommer innendørs.

                Der er så bittesmå tenner på beltet på 250, så beltet slipper ofte når halebommen krymper i kulda.

                Det var iallefall et problem da jeg hadde 250 for noen år siden, men det kan jo hende at de har endret på det.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • Takker, tar med det tipset ja. Sitter faktisk og tenker på diverse tiltak mot kulda. Siden jeg nå bruker en CF halebom og har en spare alu bom, kommer jeg til å ha torque tube delene som reserve. Fikk et tips på Helifreak om å trekke av tannhjulet på forward gear og lime det når det er nytt, og det tror jeg kan øke levetiden, eller flytte evt. stripping til selve halemekanismen, og den er jo enklere å reparere. Ser heller ikke bort fra jeg handler et kevlar belte eller to. Regner med maiden belt flight i morgen.
                  Last edited by Loke; 08-09-14, 08:33.
                  mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                  Comment


                  • Originally posted by Loke View Post
                    Takker, tar med det tipset ja. Sitter faktisk og tenker på diverse tiltak mot kulda. Siden jeg nå bruker en CF halebom og har en spare alu bom, kommer jeg til å ha torque tube delene som reserve. Fikk et tips på Helifreak om å trekke av tannhjulet på forward gear og lime det når det er nytt, og det tror jeg kan øke levetiden, eller flytte evt. stripping til selve halemekanismen, og den er jo enklere å reparere. Ser heller ikke bort fra jeg handler et kevlar belte eller to. Regner med maiden belt flight i morgen.
                    Du finner diverse vintertips her www.jotto.no is parked
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • Joda. Var ute og flaug min Align 450 pro v2.. mista retningssans og kaboom. Nybegynnertabbe delux
                      BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
                      Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

                      Comment


                      • Det der kan vel knappest kalles kræsj. Bare "subba nedi litt"

                        Det med å miste retninga er fort gjort.. Går an å markere halebom og piffe opp canopy
                        med noen gille farger. Ser ut som en grå dag hos dere, og da er det i alle fall lett å røre det til.
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • Ja trur eg må markere litt retninger Grått og trist her, så flyr innimellom regnbyger når eg har mulighet. Driv på å laste opp video på youtube no, so kan vi jo sjå om det er "subbe nedi litt" Første dag i idleup mode. Trur eg må øve litt meir på hoover i forskjellige retninger Video
                          Last edited by KimSorland; 08-09-14, 21:19. Reason: lagt til videolink
                          BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
                          Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

                          Comment


                          • Denne gangen gikk det utover mulitkopteret:
                            Hvis man monterer GPS-antennen til DJI Naza bak frem blir flyveegensapene litt ... vankelige:



                            On the upside; F450 og gimbal er forbausende robust. Skadene begrenset seg til en manglende gummiball og noen hakk i propellene.
                            Last edited by ehicks; 08-09-14, 22:07.

                            Comment


                            • Hvem er det som ler i bakgrunnen der. Høre litt hysterisk ut

                              Comment


                              • Originally posted by Morten Brun View Post
                                Hvem er det som ler i bakgrunnen der. Høre litt hysterisk ut
                                En av mine "gode" kompiser som utviser en total mangel på sympati

                                Comment

                                Working...
                                X