Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savner mer video :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Savner mer video

    Originally posted by jonny View Post
    Vi burde gjort det.
    Er litt moro å se i ettertid hvordan mann egentlig fløy, og hva man må trene mer på
    Jeg glemte kaffen hjemme og hadde vel egentlig på følelsen att jeg ikke hadde presisjon på stikkene for fem flate øre.
    Moro var det lell.
    Det er det. Lettere å se hva man gjør feil eller riktig. Samtidig få feedback på hvordan man kan gjøre ting bedre. Dette savner jeg ihvertfall da vi er bare et par stk aktive som flyr heli:-/

    Comment


    • #17
      från idag tidligt , gikk dåligt med 450 men denna med 500

      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

      HD 500 Cell : brain2

      DX9

      Comment


      • #18
        Savner mer video

        Det så jo veldig bra ut det der Ragge1
        ---------------------------------------------
        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
        Mikado logo 600 3D Vbar
        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

        Comment


        • #19
          Re: Savner mer video

          Meget bra Roger! Artig med funnels. Prøv å gjøre de litt mindre neste gang

          Comment


          • #20
            Her kommer en fra meg også, filmet med telefon stående på et bord på siden av meg. La også ut filmen under Blade 130x tråden

            MVH
            Kjell Kristian

            Comment


            • #21
              Her er en av meg som flyr

              Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
              XG8
              Snart:

              Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
              V-bar
              Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

              Comment


              • #22
                Jeg ble så inspirert av alt snakket om JR NEX E8 her på forumet den siste tida at jeg ikke klarte å la være da Elefun la modellen ut som ukens tilbud.

                Nå er den ferdig montert og i dag hadde jeg maiden på denne lekre saken. Jeg skal nemlig ikke stikke under en stol at jeg syns E8 er en veldig pen maskin.

                Oppsett:

                Motor: Align 700MX 510KV
                ESC: ICE2 120HV (Jeg hadde denne liggende, ellers hadde det nok blitt en 80HV)
                Castle PRO BEC
                Cyclic-servoer: 3XAlign DS615
                Haleservo: Align DS655
                FBL-enhet: AR7200BX (7-kanals DSMX-motaker og BeastX-gyro i ett)
                Flys på 12S (2X6s 3300 mah)
                CY FBL 600mm blader
                JR stock haleblader

                Video av aller første tur - maskinen har kun vært spolet opp på benken i forbindelse med oppsett før denne første turen. Videoen blir så som så når Ebay-kameraet er festa til capsen, men video er video



                Dette syns jeg fungerte alldeles utmerket. Kan hende jeg må småjustere litt her og litt der etter hvert, men jeg syns denne satt temmelig godt fra første stikke. Fin å se på og pen lyd. Og så må jeg si jeg liker batteri-løsningen: Batteriene stroppes fast på en karbonbrett som festes i ramma med klips. Deretter skyver man ned en låsestang som skrus fast til ramma. Det eneste spørsmålet er vel om klipsene etter hvert blir slarkete, men det finner jeg vel fort nok ut av.

                Syns det snart er ubehagelig kaldt ute! Denne maskina skal jeg ha mye moro med
                Last edited by kristianwest; 17-10-12, 18:53.
                Kristian Westgård
                Nittedal

                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

                Comment


                • #23
                  Sidan eg driv mykje med fotografering, og litt med video, så blir det naturlegvis nesten alltid video frå stripa vår. Kjekt å dokumentere litt kva vi driv på ein søndag etter kyrkjetid. Prøver å redigere relativt korte klipp, bygge opp sekvensande nokonlunde logisk, og legge inn litt innskuddsklipp undervegs for å bryte litt opp. Det negative er sjølvsagt at det stort sett er eg som filmar, og dermed hamnar eg sjeldan på film sjølv... Her har eg derimot vore heldig, sidan eg tydelegvis har snikt meg med! (Flyr 500, 700 og hexa).


                  Det ligg mange fleire videoar på min youtube-kanal.

                  Stripa vår ligg på eit jorde i Nordfjord, med ein særdeles velvillig bonde ("Dokke må no få ha det gøy!"), med stort nedslagsfelt og få naboar. I haust sådde vi opp igjen stripa (etter 18 år), som no måler ca 90x15m. Kanskje ikkje veldig lang, men det har landa mikrofly der eingong i fortida. Ny klubb (Gloppen Modellflyklubb) vart formelt stifta i forrige veke, så no håpar vi at aktiviteten tek seg opp og at vi kan invitere til treff snart!
                  Runar Sandnes
                  Medlem i Gloppen modellflyklubb

                  ------
                  Constantly fighting gravity

                  Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RCŽish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

                  Comment


                  • #24
                    fin video og veldigt fin stripa
                    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                    HD 500 Cell : brain2

                    DX9

                    Comment


                    • #25
                      Re: Savner mer video

                      Originally posted by ragge1 View Post
                      fin video og veldigt fin stripa
                      Du får hive deg i bilen og komme når runar inviterer på breimstreff til våren Hinthint!!

                      Comment


                      • #26
                        Kult å kjenne en slik bonde. Han tåler tydeligvis litt lyd også. Bra filmet!
                        Vennlig Hilsen
                        Arne Husby

                        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                        Comment


                        • #27
                          Artig å sjå at dokke har fått oppdatert stripa dokka og tilogmed stifta klubb på nytt, eg var medlem der for mange herrens år sida når eg budde på Nordfjordeid, då var dokke i aktivitet på Anda lufthamn. Har dokke opptretta noken form for forum eller nettside , slik at det er mulig å følge med når dokke har flyging? vore artigt å tat seg en tur å besøkt dokke:)
                          Inge Brautaset
                          EMHW Christen Eagle II (Red Eagle II) Valach 120
                          T-rex 600 med skalakropp Funkey AS 350
                          ESM F8F Bearcat med DLE 30cc
                          ESM FW190 Saito FA-170R3
                          Peakmodel Edge 540 med DLE 30cc
                          Graupner Piper Cherokee med Os 10cc
                          Aviomodelli VOR 250
                          Carf Spitfire med 75cc 3W
                          Phoenix Modell Ka8 3,5m
                          Simprop Speedcobra

                          Comment


                          • #28
                            Har en liten av meg fra tidligere i sommer. Ikke veldig spennende flyging, og ikke så lett å filme med gopro uten zoom...

                            * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

                            Comment


                            • #29
                              Ser bra ut, Kjetil!
                              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                              Comment


                              • #30
                                Mitt bidrag har jeg postet her inne før, men det er eneste filmen fra hele sommeren så det er det beste jeg klarer
                                Det er Logo 600'en min fra st.Hans helga. Med lue og greier. Var en bra dag

                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X