Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savner mer video :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ellers, om eldre filmer er ok, så har jeg denne 3,5 år gamle filmen av kjellkr her på forumet som flyr 3D med en sugge av en Vario maskin med gasser motor. Ingen smack akkurat, men jeg liker veldig godt flystilen han fikk til med denne. Jeg har hatt 7500 visninger på denne filmen til nå så det må være fler som liker denne

    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #32
      Originally posted by kristianwest View Post
      Jeg ble så inspirert av alt snakket om JR NEX E8 her på forumet den siste tida at jeg ikke klarte å la være da Elefun la modellen ut som ukens tilbud.

      Nå er den ferdig montert og i dag hadde jeg maiden på denne lekre saken. Jeg skal nemlig ikke stikke under en stol at jeg syns E8 er en veldig pen maskin.

      Oppsett:

      Motor: Align 700MX 510KV
      ESC: ICE2 120HV (Jeg hadde denne liggende, ellers hadde det nok blitt en 80HV)
      Castle PRO BEC
      Cyclic-servoer: 3XAlign DS615
      Haleservo: Align DS655
      FBL-enhet: AR7200BX (7-kanals DSMX-motaker og BeastX-gyro i ett)
      Flys på 12S (2X6s 3300 mah)
      CY FBL 600mm blader
      JR stock haleblader

      Video av aller første tur - maskinen har kun vært spolet opp på benken i forbindelse med oppsett før denne første turen. Videoen blir så som så når Ebay-kameraet er festa til capsen, men video er video



      Dette syns jeg fungerte alldeles utmerket. Kan hende jeg må småjustere litt her og litt der etter hvert, men jeg syns denne satt temmelig godt fra første stikke. Fin å se på og pen lyd. Og så må jeg si jeg liker batteri-løsningen: Batteriene stroppes fast på en karbonbrett som festes i ramma med klips. Deretter skyver man ned en låsestang som skrus fast til ramma. Det eneste spørsmålet er vel om klipsene etter hvert blir slarkete, men det finner jeg vel fort nok ut av.

      Syns det snart er ubehagelig kaldt ute! Denne maskina skal jeg ha mye moro med
      flydd den noe særlig i det siste? fortsatt happy? noe mere video?

      Comment


      • #33
        Savner mer video

        Jada, jeg har flydd den noen turer nå. Blir begrenset med så inn i hampen mørke kvelder, men den har fått seg noen turer på vei hjem fra jobb.

        Veldig fornøyd! Den flyr knallbra, låter knallbra og yter knallbra. Og sist men ikke minst: hun ser veeeeeeldig bra ut!
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #34
          Originally posted by RunarS View Post
          Ny klubb (Gloppen Modellflyklubb) vart formelt stifta i forrige veke
          Originally posted by ingeb View Post
          Har dokke opptretta noken form for forum eller nettside , slik at det er mulig å følge med når dokke har flyging? vore artigt å tat seg en tur å besøkt dokke:)
          Det kan vi evt. ordne her, om noen fra klubben sender en ørliten PM til meg
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #35
            auto trenning

            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

            HD 500 Cell : brain2

            DX9

            Comment


            • #36
              ikke alltid vi klarer video, burde ha noen kule bilder og? btw, bilde når jeg skriver img tags, hvorfor blir de ikke større? og velger jeg retreive og lagre locally får jeg bare error.

              her er mr KE i "low 3d"

              ser kanskje ikke ut som det er så low, men kan vel avsløre at rotorene faktisk tok nedi


              7hv remaiden uten flammer, funka gull


              håvard har også strukket sin fra 425mm til 515mm blader


              ja 6hv blade grppen min er ikke helt original, tror den er for 1000-1200 size eller noe, kosta 3 USD? på hobbyking.. kjøpte den egetnlig til en 450, men var litt stor der..

              Last edited by andersand; 24-11-12, 16:08.

              Comment


              • #37
                Originally posted by ragge1 View Post
                auto trenning
                Kasta meg ut i mine første autorotasjonar i dag. Følte at tida var inne for å satse alt eller ingenting! Aleine på stripa, og klar med spade til å grave ned beviset om alt gjekk skikkeleg skeis...
                700E-en vart valt ut som offerlam, men det gjekk riktig så bra syntes eg! Litt hardfrosen stripe, men det vart ingen skadar. Det vart i alt 5 autorotasjonar.
                Har kvidd meg litt til denne dagen, men det var herlig å endeleg ta steget ut, og lykkast! No er det berre å øve vidare! Gledar meg til våren!
                Runar Sandnes
                Medlem i Gloppen modellflyklubb

                ------
                Constantly fighting gravity

                Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

                Comment


                • #38
                  [QUOTE=RunarS;334346]Kasta meg ut i mine første autorotasjonar i dag. Følte at tida var inne for å satse alt eller ingenting! Aleine på stripa, og klar med spade til å grave ned beviset om alt gjekk skikkeleg skeis...
                  700E-en vart valt ut som offerlam, men det gjekk riktig så bra syntes eg! Litt hardfrosen stripe, men det vart ingen skadar. Det vart i alt 5 autorotasjonar.
                  Har kvidd meg litt til denne dagen, men det var herlig å endeleg ta steget ut, og lykkast! No er det berre å øve vidare! Gledar meg til våren!

                  knallbra!

                  Comment


                  • #39
                    veldigt bra
                    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                    HD 500 Cell : brain2

                    DX9

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by RunarS View Post
                      Kasta meg ut i mine første autorotasjonar i dag. Følte at tida var inne for å satse alt eller ingenting! Aleine på stripa, og klar med spade til å grave ned beviset om alt gjekk skikkeleg skeis...
                      700E-en vart valt ut som offerlam, men det gjekk riktig så bra syntes eg! Litt hardfrosen stripe, men det vart ingen skadar. Det vart i alt 5 autorotasjonar.
                      Har kvidd meg litt til denne dagen, men det var herlig å endeleg ta steget ut, og lykkast! No er det berre å øve vidare! Gledar meg til våren!
                      Ser bra ut det, RunarS!


                      Litt mer høyde og litt mindre negativ pitch neste gang! Og så har du plenty flyt igjen til å "hovre" helikopter før du lander


                      Inverted auto next??

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Trulsen View Post
                        Ser bra ut det, RunarS!
                        Litt mer høyde og litt mindre negativ pitch neste gang! Og så har du plenty flyt igjen til å "hovre" helikopter før du lander
                        Inverted auto next??
                        Jepp, dei var nokså lave, og eg veit at eg hadde litt mykje negativ pitch. Rundt 0 til -1 grad er vel bedre. Men no veit eg at det fungerer, så eg kjem nok til å doble høgda ganske snart. No vart det litt sånn stress. Inverted står på planen hausten 2013... (På samme måte som normal autorotasjon stod på planen hausten 2011...)
                        Runar Sandnes
                        Medlem i Gloppen modellflyklubb

                        ------
                        Constantly fighting gravity

                        Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

                        Comment


                        • #42
                          Re: Savner mer video

                          Originally posted by RunarS View Post
                          Kasta meg ut i mine første autorotasjonar i dag. Følte at tida var inne for å satse alt eller ingenting! Aleine på stripa, og klar med spade til å grave ned beviset om alt gjekk skikkeleg skeis...
                          700E-en vart valt ut som offerlam, men det gjekk riktig så bra syntes eg! Litt hardfrosen stripe, men det vart ingen skadar. Det vart i alt 5 autorotasjonar.
                          Har kvidd meg litt til denne dagen, men det var herlig å endeleg ta steget ut, og lykkast! No er det berre å øve vidare! Gledar meg til våren!
                          Nice Runar
                          Rolan Skartun

                          Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

                          Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

                          http://www.sognmodellfly.com

                          Comment


                          • #43
                            til gutta, FF auto, vs auto rett ned, hvor mye mer negativ pitch må man generelt ha? jeg har til nå bare tatt rett ned og ikke prøvd meg på fly rundt enda, klart kanskje noen meter til siden, men ikke noe stort.

                            Comment


                            • #44
                              Savner mer video

                              Ved ein auto rett ned, ligg du midt i rotoren sin downwash. Då bør du vel kome deg ned så raskt som mogleg så du ikkje mistar løft. Dvs mykje negativ pitch, og så auke pitch den siste meteren. Tek du ein auto rett ned frå 10m, med liten/nesten ingen negativ pitch, så vil eg tru at du må plukke delar etterpå. I FFF har du farta framover som styrer luft gjennom rotorblada, så då kan du ha nesten null pitch. Ein høyrer jo på lyden om rotoren mistar mykje omdreiningar. Då må ein ha litt meir negativ. Ideelt sett skal ein vel ikkje trenge å røre pitchen før ETTER at ein har flarea, då flaringa i seg sjølv bremsar opp helikopteret (og forvandlar framoverenergi til rotasjonsenergi på hovudrotor).
                              Runar Sandnes
                              Medlem i Gloppen modellflyklubb

                              ------
                              Constantly fighting gravity

                              Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

                              Comment


                              • #45
                                Bra guts, Runar!

                                Tror det optimale er ca -2 grader og et et fall på omtrent 45 grader.. Har så smått kommet i gang med auto'er i høst selv, og det er en skikkelig barriere å bryte.. Litt skummelt, men også ganske kult når det funker
                                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                                Comment

                                Working...
                                X