Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som vet hva som skjedde?? Se video!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som vet hva som skjedde?? Se video!

    Skulle løfte opp Raptoren idag! Men noe skjedde

    Se video og fortelle hva dere mener.... Trenger hjelp med dette Forbanna heliet....


  • #2
    En servokabel som løsna fra mottakeren?
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #3
      Sikkert dumt spørsmål
      Men virker alle servoer rett vei?
      OAF
      Caliber 30FT MiniTitan
      Div Fly
      Radio Hitec Aurora 9
      www.ringerikemfk.com
      http://modelsport.no/

      Comment


      • #4
        Hei, swashplata gikk rett i alle retninger, alle servoer fungerte etter smellen og... kan ikke se noe galt...

        Comment


        • #5
          Pitch kurve for bratt?
          Min Trex 450 hadde sånne tendenser men ble bra når pitch ble justert ned.

          Comment


          • #6
            Ja det kan være det, var bare padle stangen som ble bøyd, har byttet den nå å alt ser greit ut, imårra skal jeg sette det fast på en trebenk å starte det opp å se hva som skjer, for slike ting skal bare ikke skje etter min mening.... Ihvertfall ikke når jeg ikke kan finne grunnen...

            Men skal prøve å gjøre om pitch kurven i normal modus først, for oppfører det seg normalt når det står skrudd fast på benken så bør det jo gjøre det når jeg skal ta av å??

            Comment


            • #7
              hvor mye +- pitch har du? hva med utslag på elevator/aileron? virker som noe gærnt, og vi kan iaf lukke ut fbl enheter her

              er du sikker på at hodet er skrudd sammen riktig? Jeg satte en arm feil feil en gang, og all geometri ble feil, og ca sånn du fløy her. har du målt level swash me digital pitchgauge? så du sikta i video, men kan være tracking på tur også

              Mål trackingen/pitchen og se på swashtoolen når du drar fra - til +, endrer noe seg? lås fluepinnefaen med f.eks. verktøy for det, eller bare bladegrippen
              Last edited by andersand; 12-09-12, 23:39.

              Comment


              • #8
                For en som ikke kan shit om helikopter (meg), så ser det nå ut som at gyro går bananas i feil retning.. Det ser jo ut som du gir bortimot fullt roll utslag på stikka..
                Ola G Bråten -77
                Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                3DHS Slick 89" Q80-8m
                Jeti DS-16

                Comment


                • #9
                  Hvor mye pitch jeg har i grader husker jeg ikke, men har justert ned endel på travel adjustment for at det ikke skulle være så mye til å starte med... Elevator og aileron har fulle utslag.

                  Jeg kan gå over hodet en gang til imårra å dobbelt sjekke at alt er rett, men jeg er 99% sikker at det stemmer, har respekt for så store heli og prøver å få alt rett når jeg bygger... Selv om det ser ut som det ikke hjalp i dette tilfellet..

                  Har ikke målt level swash nei, kun på "øyemål", ja var egentlig trackinga jeg så på i videoen..

                  Men uansett så burde vell ikke heliet gjøre slik??
                  Så irriterende å, føler jeg begynner å ha bra kontroll på 450X nå, så vil gjerne få begynt å bruke raptoren å

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by OlaGB View Post
                    For en som ikke kan shit om helikopter (meg), så ser det nå ut som at gyro går bananas i feil retning.. Det ser jo ut som du gir bortimot fullt roll utslag på stikka..
                    Er kun gyro på halerotor på dette heliet, er flybarless som har gyro i alle retninger Kun mekanisk overføring her.

                    Comment


                    • #11
                      Huff triste greier,var det første flytur med den maskinen?
                      Virket jo som den fikk max utslag over til venstre.Servo spasmer/DX8 spasmer?
                      Spenn den fast å prøv på nytt å se hva som skjer under litt belastning.
                      I Hangaren:

                      Rotor:
                      Align-Trex 600GF * 3xAlign^DS610,Futaba^GY401,Futaba^S9254,AR7000
                      Align-Trex 450S V2 * 3xHitec^HS-65MG,CY^Mini G,Futaba^BLS257,AR6100e
                      "Jysk" Tricopter * Assan GA250
                      Bumblebee ST450 * KK2.0
                      Fly:
                      ST-Model Mandala-1300kv
                      ST-Model T3DII Wild Beast-700kv
                      STM Cessna
                      Spektrum DX7

                      Comment


                      • #12
                        Re: Noen som vet hva som skjedde?? Se video!

                        Paddlere ikke level? er det i det heletatt mulig å skru sammen mekanikken for flybar feil slik att den kompanserer feil vei? Burde vel heller kansje vist seg som cuclic vobbling hvis jeg tenker rett.
                        Dårlig servo?
                        Last edited by jonny; 13-09-12, 05:20.
                        ---------------------------------------------
                        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                        Mikado logo 600 3D Vbar
                        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                        Comment


                        • #13
                          Noen som vet hva som skjedde?? Se video!

                          Ser for meg ut som overkorrigering på en SVÆRT nevøs maskin satt opp med MYE utslag.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Blypropell View Post
                            Huff triste greier,var det første flytur med den maskinen?
                            Virket jo som den fikk max utslag over til venstre.Servo spasmer/DX8 spasmer?
                            Spenn den fast å prøv på nytt å se hva som skjer under litt belastning.
                            Første flytur ja, ja den bare kasta seg over liksom... Servoer er splitter nye digitale hitec servoer, jeg bruker DX7S, hørt alt for mye rart om DX8

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Rappis View Post
                              Ser for meg ut som overkorrigering på en SVÆRT nevøs maskin satt opp med MYE utslag.
                              Rakk ikke å korrigere noe før det smalt....

                              Comment

                              Working...
                              X