Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp meg, jeg er nybegynner!!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp meg, jeg er nybegynner!!!!!

    Hei!
    Jeg har kjørt 1/10 200mm track modellbil i noen år, men har lyst på en større utfordring.

    Vurderer å prøve heli, men....om dette kan jeg absolutt ingenting!

    Kommer til å kjøpe brukt til å begynne med, hva bør jeg velge, størrelse osv. Og ikke minst hva bør jeg unngå?

    Til hvilken pris bør jeg kunne få et komplett sett m/radio, gyro, servo osv?

    Hvor finner jeg seriøse bruktannonser? (er så mye overpriset "jalla" på qxl og finn.no, dette er iallefall min erfaring fra rc-bil verden)

    Hvilke aktive miljøer finnes i området rundt Lillestrøm, Lørenskog, Furuset?

    Hadde tenkt å trene på simulator i vinter, er alle radioer kompatible til å brukes opp mot pc'en eller må jeg se etter noe spesiellt her?

    Venter i spenning på gode svar og tips!

    Øyvind
    Mugen Seiki/RB Concept/Futaba 3pk
    Raptor 50v2/JR 9x

  • #2
    Hei..

    Jeg er total nybegynner innen heli selv.. Har vel bare flydd en ca 5 liter..
    Jeg har også kjørt modellbil i noen år å ville ha en litt større utfordring...
    Så jeg kjøpte meg en Raptor 50.. å jeg angrer ikke ett sekund, det var helt rått første ganga jeg hovret... Å nå er jeg vel helt hekta...

    Jeg har vel ikke så mange tips å gi, siden jeg er ganske fersk selv. Men jeg VET at det er mange folk på dette forumet som har god peiling på dette, og de svarer gjerne på spørsmål, samma hvor dumme man tror dem er...

    Eneste tipset jeg har er å komme i kontakt med en lokal klubb eller en som har litt peiling på heli å la han se over og ta helien i lufta første gang.... Også simulator da.... (veldig viktig)



    Du kommer ikke til å angre... Lykke til
    Eivind Hansen
    ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

    Comment


    • #3
      først... Raptor 50 v2