Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Får ikke justere deg i hjel da. Om du bygger den med linker ihht manualen så pleier det å bli ganske bra.
om du har en Align esc så tviler jeg på at den trenger så mye programmering, std innstillingene pleier å være ok bortsett fra at den vel gjerne står til fly og ikke heli med soft start.
Skal prøve å ikke la justeringene anta sykelige dimensjoner, selv om en fersk helipilot går langt for å redusere flest mulig utfordringer ved første hover
Hvor mye gain bruker dere på GY-401? Bob White anbefaler 60%, manualen sier 60 - 75% ??
På modellfly anbefales en god porsjon expo for uøvede piloter, regner med at det samme gjelder for heli? Hvordan setter jeg expo med CCPM swash mix? Legger man inn samme expo for alle kanaler?
Skal prøve å ikke la justeringene anta sykelige dimensjoner, selv om en fersk helipilot går langt for å redusere flest mulig utfordringer ved første hover
Hvor mye gain bruker dere på GY-401? Bob White anbefaler 60%, manualen sier 60 - 75% ??
På modellfly anbefales en god porsjon expo for uøvede piloter, regner med at det samme gjelder for heli? Hvordan setter jeg expo med CCPM swash mix? Legger man inn samme expo for alle kanaler?
Når det kommer til gain'en på GY401 må du bare prøve deg fram, finnes ikke et fasitsvar. Sett den til 60% til å begynne med, og se hvordan halen oppfører seg. Mest sannsynlig holder den ganske bra da, hvis ikke skrur du litt opp. Husk også å justere inn delay. Hvis halen spretter litt fram og tilbake når du stopper opp halen etter en piruette, juster delay litt opp. prøv å sett den til 20% til å begynne med (igjen, ikke noe fasitsvar).
Expo og DR stilles inn som for ett fly. Skal du justere Expo/DR for roll, juster på kanal 1. For nick, kanal 2. For halerotor, kanal 4. Tror jeg begynte med 80% DR og -20% expo...
Da har jeg loddet ESC. I følge manualen som fulgte med, så var default setting: Brake disabled(1-1), Mid Timing (2-2), Battery Protection 65% (3-2) og Hellicopter Soft Start (4-2). Dvs ingen programering nødvendig, dersom jeg har forstått det riktig??
ESC'n er den mye omtalte med kjøleribber montert utenpå krympen. Jeg har derfor fjernet krympen og limt kjølingen direkte på ESC, metall mot metall.
Nei det skal ikke være nødvendig å programmere da men muligens har jeg feil. Er bare ikke helt sikker på hvordan den finner ut av maks og min stikkposisjon da det er en av tingene den leser ved programmering.
Jeg programmerte om mine til battery protection 70% før jeg fløy.
Noen knepp med trim, og den flyr overraskende bra. Dvs hovrer, mer ble det ikke i dag. Men det kjennes bra ut. Klarte jo å gjøre en klassisk nybegynner feil når høyden ble litt ubehagelig stor, mao en klask i bakken med påfølgende flip. Rotorbader, mixing lever, horizontal stabilizer. Men, pytt pytt. Nå er jeg i gang, og det var skikkelig gøy, garantert bitt av T-Rex basillen nå!
Nye deler montert, og flere fine turer med Rex'n i dag. Oppdaget at jeg hadde glemt å re-programere throttle kurven! Hadde satt den til liniær, mens jeg programerte ESC, og glemt å sette den tilbake. Med "riktig" throttle kurve er den er enda bedre å fly. Laget meg også et treningsunderstell, det var nok ikke så dumt for en novise ...
Neida, fortsatt bare forsiktig hovring. Ble enda mer stabil med treningsunderstellet. Er sikker på at den hovrer "hands off", hadde det ikke vært for litt ekkel vind i dag. Fortsatt gøy
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment