Unconfigured Ad

Collapse

Throttle curve

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaggen
    • Jul 2008
    • 49

    #46
    Karsten
    Haugaland Modellklubb
    T-rex 600
    T-rex 450
    Cap 232
    At 40
    Piper J-3 Cub
    Cessna 182
    2 stk motorseilere
    Zagi
    Minium
    Lazy bee
    Diverse andre ting med propell

    Comment

    • JR DUDE
      • Jul 2007
      • 285

      #47
      Originally posted by roadrune
      Nja, er ikke helt sikker på hva du mener, men jeg mener at halerotoren må kunne gi så mye pitch som fysisk mulig, hvis du begrenser det for mye med endepunktene (limit) på gyroen, så vil den ikke kunne gi nok pitch til å kompensere, og halen vil slippe slik du sier.

      Måten å sette det opp skikkelig med en 401, er vel hvis jeg husker riktig, å skru opp limit til den binder i ene siden, så flytte servo/linker slik at den kkurat binder i begge sider, og så skru LITT tilbake på limit, slik at den bare mangler en tidels mm på binding i begge endepunktene på halerotoren.

      Litt krøkkete forklart, men du skjønner nok hva jeg mener Poenget er uansett å få servoen helt i midtstilling til vandringen på halen, siden du bare har en felles justering for endepunkter i gyroen, og MÅ gjøre det på denne måten for at den skal yte max.
      Skjønte hva du mente ja. Men var ute og fløy idag og merket en ting. Jeg har en slipp på motoren. Både på normal modus og idle up så pumper liksom motoren litt. Når jeg holder throttlestikka rolig i en posisjon så går den på samme turtall i ca 2sek så går den ned på turtall i 1sek. Sånn driver den på og jeg ser halen vil vri seg bittelitt. Kan det være noe fra den som skylles dette?
      Takk for deeeeeee

      Mvh Pål Jonny

      Comment

      • Heliman
        • Mar 2006
        • 1254

        #48
        Om den slår med halen bare når du skifter fra normal til idle så er det helt normalt ved så stor fordkjell i throttlkurven mellom idle og normal som du har...
        Eller er dette noe som skjer hele tiden i idle?
        Den pulseringen på motoren som du beskriver er mest sannsynlig lvc på regulatoren.
        M.a.o er batteriet ditt kansje gåent...
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

        Team Visa...

        Comment

        • JR DUDE
          • Jul 2007
          • 285

          #49
          Originally posted by Heliman
          Om den slår med halen bare når du skifter fra normal til idle så er det helt normalt ved så stor fordkjell i throttlkurven mellom idle og normal som du har...
          Eller er dette noe som skjer hele tiden i idle?
          Den pulseringen på motoren som du beskriver er mest sannsynlig lvc på regulatoren.
          M.a.o er batteriet ditt kansje gåent...
          Mente det var kun når jeg ga full throttle på idle,men det er vist hele tiden.
          Skal prøve og sette opp alt sammen på nytt idag,så får vi se.
          Mistenkte kanskje batteriet selv også. Får prøve et annet et og se
          Takk for deeeeeee

          Mvh Pål Jonny

          Comment

          • JR DUDE
            • Jul 2007
            • 285

            #50
            Har nå reversert gainbryteren HH. Vet ikke om det vart noe hjelp,men det jeg lurer på er følgende:
            Når jeg nå reverserte denne så står det + framfor verdien. Før så sto det - før verdien. Har dette noe og si??
            Takk for deeeeeee

            Mvh Pål Jonny

            Comment

            • Heliman
              • Mar 2006
              • 1254

              #51
              Det du gjør ved å reversere gainkanalen er at du gyroen in eller ut av hh, alt etter hva den var før...
              Anbefaler sterkt å se finless bob sine videoer...
              Mvh
              Bjørn Tore Espevik

              Team Visa...

              Comment

              Working...