Unconfigured Ad

Collapse

NYHET: Futaba FASST kompatibel 8-kanals mottaker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Dette blir OT.....

Futaba har neppe noe patent på dette som gjelder i Kina og dermed her de ingen mulighet til å gå etter produsentene så lenge de ikke kopierer 99% og/eller labler produktet med Futaba.
    Regner heller ikke med at de har en patent på selve FASST overførings protokollen som kan brukes.

Det er derfor Spektrum (som var de første som fikk merke denne produksjonen) ikke har gjort / kan gjøre noe annet en å advare i dokumentasjonen / hjemmeside / og andre medier på det sterkeste mot disse produktene.
    Last edited by Quadrocopter; 07-11-10, 23:32.

Comment

• Ben_E
      • May 2003
      • 621

Originally posted by andersh
      Jeg har ikke greie på slik jus, men har ikke Futaba patent, eller en eller annen form for rettighet på egenutviklet teknologi?
      Gjør et søk på Futaba sine sider med søkeord Copyright, så får du ikke noe annet svar enn at teksten som er skrevet der er copyrightbeskyttet, som dette:

Copyright © 2008-2010 Hobbico®, Inc. Terms of Use | Privacy Statement
      All rights reserved. Do not duplicate or redistribute in any form.

Så jeg tror ikke de har Copyright på Fasst teknologien. Den er jo i og for seg et produkt som er "mer avansert" enn de øvrige 2,4 teknologiene. Men teknologisk sett tror jeg at den ikke er unik nok til at de får "copyrighte" teknologien. Teknologien switcher bare fortere, filtrerer ut støy mer effektivt, velger den antennen som har best mottakerforhold, minimal forsinkelse i forhold til andre, bruker mer egnede (egne) chipper osv. Men, om dette er nok til å betegnes som "ny teknologi" og derfor copyright-bar, det er jeg ikke den rette til å bedømme - om det kan jeg for lite
      Ben-Erik Ness
      Bergen Modellflyklubb

Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!

http://www.bmfk.no
      http://www.jetsofbergen.no

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Originally posted by Ben_E
        .... Den er jo i og for seg et produkt som er "mer avansert" enn de øvrige 2,4 teknologiene. Men teknologisk sett tror jeg at den ikke er unik nok til at de får "copyrighte" teknologien. Teknologien switcher bare fortere, filtrerer ut støy mer effektivt, velger den antennen som har best mottakerforhold, minimal forsinkelse i forhold til andre, bruker mer egnede (egne) chipper osv. ....
        Mer OT:
        OMFG - hehe - du er jo verre de verste hyperene hos ThrottleStore - jobber du i markedsavdelingen til Futaba......

Comment

• ThrottleStore.Com
          Forhandler
          • Apr 2009
          • 248

Etterettelighet mine herrer!

Det vi skriver i produktomtalen er: "Tester viser at disse har en performance som gjør at de i praksis ikke står tilbake for Futabas egne. Kun ved ekstreme forstyrrelser kom de dårligere ut enn originalen. Under normale forhold fungerer de akkurat like godt som Futabas. "

Kan ikke se at vi villeder noen med noe som helst. Testen vi viser til ligger der og link til. Vi har åpen og ærlig kommunikasjon om dette.

Vår mottaker er produsert av FrSky, ikke Orange som HobbyKings. Det er ikke samme mottaker.

Til orientering er det heller ingenting som heter CE-godkjent. Det er noe som heter CE-merking. Det er noe helt annet. Ting som er CE-merket betyr kun at produsent/importør GÅR GOD for at dette er produsert etter visse standarder/regler. Men det er ingen som kontrollerer at dette virkelig stemmer. Merkets betydning er dermed veldig oppskrytt, og sier overhode ingenting om kvaliteten på varen. Men etter loven skal det meste av RC utstyr være CE-merket. Det har papirflytterne i Brussel bestemt.

Markedet ser i hvert fall ut til å ta vel i mot produktet. Tror ikke vi har fått så stor umiddelbar respons på noe produkt tidligere. 1/3-del av lageret er allerde solgt.

TS Teamet

Comment

• andersh
            • Apr 2003
            • 1734

Originally posted by ThrottleStore.Com
            Det vi skriver i produktomtalen er: "Tester viser at disse har en performance som gjør at de i praksis ikke står tilbake for Futabas egne. Kun ved ekstreme forstyrrelser kom de dårligere ut enn originalen. Under normale forhold fungerer de akkurat like godt som Futabas. "
            HÆ?? Skal dere ta oss på etterettelighet, og så feilsitere dere selv?? I epost DM fra dere mottatt 07.11.2010 kl. 16:36 står det "Tester viser at mottakeren ikke står tilbake for Futabas egne!".

Den etter deres eget utsagn "omfattende testen" på 2 sider, konkluderer med:

1) De er dårligere på rekkevidde.
            2) De tåler mindre interferens.

Og dette er bare hva som kommer frem i den testen dere bruker i egen markedsføring. Den alene viser at markedsføringen deres er villedende. I tillegg kommer:

3) Den har ikke samme failsafe funksjon som Futaba sine mottakere.
            4) Jeg har lest en annen test hvor de blant annet har problemer med å re-connecte til senderen dersom det er 3 eller flere andre sendere på samtidig. Altså - dersom de tar strømmen på modellen og slår den på igjen, med 3 andre sendere på, så får den ikke kontakt igjen. Dette går bra med 2 andre sendere på i nærheten.

Dette kombinert med at dere sender meg PM'er og kaller meg både det ene og det andre, gjør at jeg endelig slipper å ta stilling til bullshitt som Throttlestore lirer av seg. Dere har sunket til historisk lavmål i mine øyne, og er vel omtrent tilbake til da dere brøt personopplysningsloven ved å publisere dårlige betalere på websidene deres for en del år tilbake (jeg var ikke en av de).

Men så lenge dere selger mange mottakere, så kan vel rett og galt være det samme.

Lykke til.
            Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• ThrottleStore.Com
              Forhandler
              • Apr 2009
              • 248

Ærlig talt....

Dette er med respekt å melde en av de mest tøvete tråder jeg har sett.
              Her slår man om seg med flotte ord som man tydeligvis ikke vet når de passer å bruke.
              Når er teknisk hobby blitt vitenskap?
              Og copyright og patent er nok adskillig mer kompliserte problemstillinger ordet, jus.

Det ser for meg ut som det er kun QC som vet hva han snakker om.
              Det er mildt sagt skuffende for en så pass erfaren gjeng.

Når man skal bedømme et produkt, og hvor vidt tester og markedsføring er i tråd med produktet, også sammenlignet med andre tilsvarende produkt, så er pris en vesentlig faktor.

Og, det som ser ut til å ha blitt en fast regel her på forumet, så uttaler man seg helst før man selv har prøvd ( sorry; vitenskaplig testet) produktet.

Privat kommentar fra

Helge Jan Tandstad
              Last edited by ThrottleStore.Com; 08-11-10, 12:12.

Comment

• Jostein
                • Jan 2008
                • 1161

Dette kombinert med at dere sender meg PM'er og kaller meg både det ene og det andre, gjør at jeg endelig slipper å ta stilling til bullshitt som Throttlestore lirer av seg.
                Kan vi få se de PM'ene også?
                Last edited by Jostein; 08-11-10, 12:43.
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• ThrottleStore.Com
                  Forhandler
                  • Apr 2009
                  • 248

Siden man er så opptatt av lover, regler og jus, så må offentliggjøring av PM godkjennes av begge parter.
                  Gjerne for oss, men da må hele korrespondansen fra begge parter gjengies i sin helhet.

TS.Com teamet
                  Last edited by ThrottleStore.Com; 08-11-10, 12:44.

Comment

• andersh
                    • Apr 2003
                    • 1734

Originally posted by ThrottleStore.Com
                    Det ser for meg ut som det er kun QC som vet hva han snakker om. Det er mildt sagt skuffende for en så pass erfaren gjeng.
                    For ordens skyld, jeg har skrevet flere ganger i tråden at jeg ikke har greie på "jus'en" rundt patent/rettighet/kopi. Jeg stiller spørsmål rundt det, jeg gir ingen svar. Men jus'en rundt villedende markedsføring har jeg litt mer greie på etter mange år som selger, og der gir jeg mine klare meninger.

Originally posted by Jostein
                    Kan vi få se de PM'ene også?
                    TS sendte meg PM i går kveld, hvor jeg svarte med at jeg synest de skulle svare her i stedet. Ellers var det ikke rare greiene siden jeg ikke var interessert i noen "privat debatt", men de rakk å kalle meg "cowboy", og "svulmende pilot", samt forklare at jeg "ikke gagner og rekrutterer nye til å prøve seg innen aktiviteten". Dette synest jeg at jeg kan sitere de på uten å bryte med noe PM-regler, rett og slett fordi det allerede er allment tilgjengelig. De refererte til siste avsnitt i dette innlegget, hvor "kategorien" jeg hører innunder allerede er definert...

Om TS vil legge ut resten av dialogen så er de velkommen til det. Fra min side er det mye det samme som jeg har skrevet her, siden jeg oppfordret de til å ta saken her i stedet.
                    Last edited by andersh; 08-11-10, 13:12.
                    Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
                    rc.andersh.com

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• ThrottleStore.Com
                      Forhandler
                      • Apr 2009
                      • 248

Med andersh godkjennelse, så gjengir vi det da i sin helhet, siden han fortsatt prøver seg på litt urent trav ved å kun publisere utvalgte deler tatt ut av sin sammenheng:

FASST
                      http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=27444

Bare en liten vennlig påminnelse uten at vi trenger å publisere det for all verden.
                      Har du helt glemt Seawind copyright for en stund siden?
                      Er dette et forsøk på å gjenta det stuntet?

Mvh

TS.Com teamet

Sv: FASST

Opprinnelig skrevet av andersh
                      Synes dere skal ta diskusjonen i det åpne rom jeg... jeg tåler å ta feil dersom jeg er på jordet... Og i akkurat denne saken håper jeg på mange måter at jeg tar feil, noe jeg også gir utrykk for å innleggene mine. Jeg synest konkurranse er en god ting, men det må foregå på lovlig vis, med markedsføring som holder hva den lover, og med produkter som ikke er piratkopier. Dersom dette er tilfellet med disse mottakerne så er det bare å forklare i tråden.

Om det ikke er piratkopier, OG er like god eller bedre enn Futaba sine egne, OG har samme funksjonalitet, så vil jeg tro jeg kjøper noen jeg også...

A

Hei

Vi kommer IKKE til å blande oss inn i denne tråden, siden der ikke etterspørres noe om produktet som vi mener vi har behov for å besvare mer enn den info som allerede ligger på vår webside.

Vi er litt fristet til å opplyse at en av grunnene til at vi ikke svarer finner man også her mot slutten av vårt innlegg fra i går kl: 23:13: http://www.modellflynytt.no/showthre...218#post256218

Bare så det er helt klart. Mottakeren er IKKE en kopi. Det ser og skjønner enhver elektronikk- og softwarekyndig. Mottakeren er 100% FASST kompatibel. Det er noe helt annet enn en kopi. Corona var ikke så dumt gjettet.

Ha elles en fin kveld på og utenfor nettet.

Mvh

TS.Com teamet

Hei

Såg ikke det siste på tråden før nå.
                      Den eneste på tråden som farer med noe seriøst her er Quadrocopter. Han har tydeligvis en viss peiling på hva han snakker om.

Ha likevel en fortsatt fin kveld.

Mvh

TS.Com teamet

Ps. Vi har hverken kallt andersh "cowboy" eller "svulmende pilot", bare så det er klart. Vi har referert til en tendens i miljøet som gjør at vi ikke involverer oss mer enn nødvendig, og ikke blander oss inn i alt mulig som blir skrevet og sagt, selv om det berører oss.
                      Last edited by ThrottleStore.Com; 08-11-10, 13:44.

Comment

• andersh
                        • Apr 2003
                        • 1734

Ta nå med den siste også da, når dere er så godt i gang... Den som dere ikke har svart på:

Vi kommer IKKE til å blande oss inn i denne tråden, siden der ikke etterspørres noe om produktet som vi mener vi har behov for å besvare mer enn den info som allerede ligger på vår webside.
                        Det etterspørres hvilke tester dere viser til i deres markedsføring hvor dere sier at "Tester viser at mottakeren ikke står tilbake for Futabas egne!". Eller har dere ikke noe flere/grundigere tester enn det som er kommet frem i tråden?

Den eneste på tråden som farer med noe seriøst her er Quadrocopter. Han har tydeligvis en viss peiling på hva han snakker om.
                        Jeg har jo skrevet at jeg ikke har noe greie på slike rettighetsgreier... Jeg stiller spørsmål... jeg kommer ikke med svar i det området. Det må være lov. Det jeg henger meg opp i er hvorvidt den er så bra som dere gir utrykk for, og dokumentasjonen for dette i form av uavhengige tester.

Vi er litt fristet til å opplyse at en av grunnene til at vi ikke svarer finner man også her mot slutten av vårt innlegg fra i går kl: 23:13: http://www.modellflynytt.no/showthre...218#post256218
                        Mener du dette?

For å ikke henge ut alle, så sikter vi helst til "cowboyer", og "svulmende piloter".
                        Disse to nevnte "typer" tviler vi sterkt på at de gagner og rekrutterer nye til å prøve seg innen aktiviteten.
                        Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
                        rc.andersh.com

Comment

• Soarer
                          • Mar 2005
                          • 1856

"de rakk å kalle meg "cowboy", og "svulmende pilot", samt forklare at jeg "ikke gagner og rekrutterer nye til å prøve seg innen aktiviteten"."
                          Synes å ha lest den der før et sted ja..
                          Mvh
                          Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• xilian
                            Air boss
                            • Feb 2009
                            • 6523

ta å roe litt ned nå da... Sliten etter helga og lunta er kort for cowboy-inspirerte svulmende forhandler/forbruker-krangler...
                            Saklig diskusjon med fullt navn er ønsket...
                            Tom I. Arntsen

Comment

• andersh
                              • Apr 2003
                              • 1734

Ja, om det var opp til meg hadde det dukket opp en test som viste at varene levde opp til markedsføringen, så hadde jeg vært topp fornøyd... men i stedet får vi slike lange svulmende tråder hvor budskapet koker bort i kål. Jeg ser ikke helt interessen av den PM dialogen som ikker sier en dritt nytt, men men.

Vel - jeg synest det er ganske opplagt at produktet ikke lever opp til markedsføringen og har sagt mitt i denne tråden og kommer ikke til å svare mer.
                              Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
                              rc.andersh.com

Comment

• ThrottleStore.Com
                                Forhandler
                                • Apr 2009
                                • 248

Den siste hadde vi ikke rukket å lese ennå.
                                Vi er for opptatt med å ekspedere FASST mottakere....

Tydeligvis at fanden fortsatt leser bibelen.
                                I det tidligere innlegget det refereres til, fremgår det helt klart at det gjelder elementer innen miljøet som man finner på stripa en søndags ettermiddag. Disse burde alle og enhver være interessert i å luke bort.
                                Det er ikke nevnt i en eneste stavelse noen her på forumet.

TS.Com teamet
                                Helge Jan Tandstad
                                Fullt navn.

TS.Com teamet

Comment

Working...