Unconfigured Ad

Collapse

NYHET: Futaba FASST kompatibel 8-kanals mottaker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • orjanp
    • Nov 2007
    • 726

Originally posted by ThrottleStore.Com
    Tror du skulle slitt ganske mye for å ha fått gjennomslag for den lovanvendelsen på et sådannt produkt som til de grader er avhengig av at bruker skjønner/er dyktig nok i sin bruk av produktet. Og hvor bruker/kjøper kobler til en rekke eksterne produkt, som avgjør hvordan nevnte produkt fungerer, og som selger ikke har noen kontroll på kvaliteten på.

Det er jo nettopp dette en evt forsikring for de som utøver denne aktiviten skal dekke. Når først dette temaet er brakt på bane, så er det kanskje lurt å få klarlagt hvor vidt man er nok forsikret i så henseende, i stedet for å slite med å dytte ansvaret videre hvis man skulle være så uheldig.

Vi som selskap er selvsagt forsikret i henhold til lovverket, men vi tviler sterkt på at vårt forsikringsselskap glatt uten videre ville godta et slikt erstatningsansvar uten spørsmål.

Denne lovteksten kan nok kun komme til anvendelse i helt isolerte statiske produkt hvor bruker/kjøper ikke kan ha noen innflytelse på hvordan produktet virker evt oppfører seg.

TS.Com teamet
    Og du krasjer i huset ditt som tar fyr og brenner ned halve byen?
    Da får du ny mottaker hvis du kan bevise at den hadde en fabrikasjonsfeil.
    Ingen er ansvarlig for følgefeil.
    Nå må du bestemme deg. Først sier du at «ingen er ansvarlig for følgefeil» selv om det påvises fabrikasjonsfeil. Så begynner du å vase med at det er vanskelig å påvise fabrikasjonsfeil. Det har jo ingenting med saken å gjøre. Utgangspunktet var, som du selv la opp til, en allerede påvist fabrikasjonsfeil. Likevel maner du at du ikke er ansvarlig for følgefeil.

Enten så kan du ikke forbrukerkjøpsloven eller prøver du bevisst å forlede forbrukeren til å tro at de har færre rettigheter enn hva de har. Jeg velger å tro at du ikke har full kontroll på lovteksten og ikke at du åpenlyst driver å lyver på et offentlig forum.

Vil anbefale deg å lese gjennom loven noen ganger slik at du får en anelse om hvilke rettigheter og plikter du som selger, og som forbrukeren har. Det samme gjelder angrerettsloven. Kan spare deg for slike blemmer senere, og gjør kanskje arbeidet med reklamasjon og angrerett lettere.

Forbrukerkjøpsloven
    Angrerettsloven
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• ludvik 79
      • Jan 2008
      • 180

jeg har ingenting å utsette på kundeservicen til TS, men når jeg leser trådene som inbefatter TS. så føler jeg en ekstrem arroganse ovenfor kundene og får asosasjoner til div. forbruker program på tven.

Comment

• william123
        • May 2005
        • 2330

- Men det er kun politi og domsmyndigheter som kan reagere ovenfor tyven.

- Også jepp. En lovtekst må prøves rettslig først for å danne presidens.
        Hva var det jeg skrev i post nr. 71?

Slike svar og en slik arroganse er grunnen til at dere havner i krangler med andre brukere på forumet. Disse "andre brukerne" er faktisk potensielle kunder! Jeg kan ikke helt se hvordan dere er tjent med dette. Mulig jeg er dum og ikke har skjønt denne ny grenen innenfor markedsføring..?

Dere faktisk ikke kverulere, krangle og motbevise enhver påstand...! Noen ganger er det kanskje best å bare montere på skylappene og tenke livet går videre.

Og husk; jungeltelegrafen er operativ...
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Men det er kun politi og domsmyndigheter som kan reagere ovenfor tyven.
          ...?

Nei!
          I følge straffelovens $47 kan eier reagere overfor (ikke ovenfor) tyven.
          Sannsynligvis vil straffeloven utvides til å si at det vil være tilstrekkelig med en betydelig interesseovervekt for at nødrett-loven skal gjelde...

Bare til info
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• andersh
            • Apr 2003
            • 1734

Det er kun politi og domsmyndigheter som kan reagere ovenfor tyven.
            En lovtekst må prøves rettslig først for å danne presidens.
            Resten prater bullshit og taes ikke seriøst uansett.
            Way to go... dette er bra markedsføring du... Når til og med eksisterende kunder skriver at de vil tenke seg godt om neste gang, så bør det kanskje ringe noen bjeller?

Men den enkle måten er jo å bare handle hos RC sjapper som ikke truer forbrukerne med advokater på norges mest leste forum...

PS: Er virkelig Ole Chr Synnes, som vel står for den "daglige driften", enig i alt du lirer av deg på trygg avstand fra Asia?
            Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• JayBee
              • Sep 2009
              • 762

At dere gidder!.....

Vive la Throttlestore... Nei egentlig ikke.... Vive la Rcpro og elefun Betal heller litt mer for en kjent merkevare hos en av dem, så slipper dere å krangle med en sta sunnmøring Rcpro og Elefun består av hyggelige, høflige og for ikke å glemme SERVICEINNSTILTE folk som ikke tar litt kritikk som en kniv i hjertet. Throttlestore bør tåle at den risikable markedsføringen deres blir kritisert uten å overkjøre personer med arrogante svar som egentlig høres ut som de kommer fra en enkel person. Er det noen som mener TS driver med noe ulovlig så bør de jo heller bruke tida si på å forhøre seg med forbrukermyndighetene istedet for å drive kald krig her på forumet. Eventuelt kan dere jo melde til myndighetene det dere mener TS gjør ulovlig, for jeg tror verken TS eller noen av oss andre her på forumet kommer noen vei med denne tråden som egentlig handlet om et lite kinesiskt produkt.
              Last edited by JayBee; 13-11-10, 19:42.
              Jon-Brage Hoel Andorsen
              -------------------------------------------------------------------------
              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• strofe
                • Sep 2004
                • 249

Har lest en god del av disse trådene (er jo ikke til å unngå) som TS frekventerer i med stor undring.
                Sitter med en følelse av at Throttlestore.com er et fiktiv profil som en eller annen har opprettet ene og alene for å holde hælvette med folk her på forumet! Kan bare rett og slett ikke få meg til å tro at noen som driver butikk kan være så til de grader dum at de opptrer slik som dette ovenfor sin egen kundegruppe!

Derfor mener jeg det er på tide at forumets administrator sørger for å utestenge denne useriøse plageånden som utgir seg for å være forhandler!
                Mvh
                Bent Andreassen

Harstad Modellflyklubb på Facebook
                http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/

Comment

• bjeff
                  • Jul 2007
                  • 2010

TSŽpåstand om at det kun er politi og domstol som kan ta affære ved lovbrudd er selvsagt feil. Vi har alle rett til å forhindre lovbrudd. Det er ikke så viktig i denne sammenhengen, men når TS påstår at det kun er "presidens" som teller i retten, så tar han for det første helt feil. Og for det andre, så er det massevis med presedens fra mer eller mindre identiske saker TS blir kritisert for, fra rettskraftige dommer. For å si det kort, vulgært og brutalt: at ingen er dømt for å ha voldtatt den jenta du har lyst til å voldta, betyr ikke at det er lovlig å voldta henne inntil retten dømmer deg. Presedensen gjelder handlingen, ikke offeret. Dersom TS påstår noe om et produkt som ikke er korrekt, så finnes det massevis med presedens.
                  Last edited by bjeff; 13-11-10, 21:34. Reason: syntaks
                  Anders Eiebakke
                  90078513

Comment

• nixxon
                    • Feb 2005
                    • 478

Du store alpakka* !. Forbausende mange ytringer fra folkedypet i denne tråden. Gjør heller som alpakkaen. Den er ikke så stor som mange tror heller.

"Som lamaen kan alpakkaen spytte, men gjør det sjelden på mennesker". (sitat fra http://no.wikipedia.org/wiki/Alpakka)

Litt mer OT fra samme kilde

*Alpakka er et klovdyr som tilhører den søramerikanske kamelfamilien sammen med lama, guanacos og vikunjas. Det finnes to typer alpakka – suri og huacaya. Huacaya er mest vanlig.

Alpakkaen har en gjennomsnittsvekt på 50–70 kg og en gjennomsnittlig skulderhøyde på 1 meter og er ca 1,5 meter høy. Den går drektig i 335–340 dager og kan føde rundt 15 avkom (cria) i løpet av levealderen. Tvillinger er ikke vanlig. Criaen veier mellom 5 og 9 kg ved fødsel og dier moren i ca. 5–6 måneder, men hunnen kan pare seg allerede 14 dager etter fødsel. Alpakkaen har en levealder på 20–25 år.

Comment

• torgust
                      • Aug 2005
                      • 842

Originally posted by nixxon
                      Du store alpakka* !. Forbausende mange ytringer fra folkedypet i denne tråden. Gjør heller som alpakkaen. Den er ikke så stor som mange tror heller.

"Som lamaen kan alpakkaen spytte, men gjør det sjelden på mennesker". (sitat fra http://no.wikipedia.org/wiki/Alpakka)

Litt mer OT fra samme kilde

*Alpakka er et klovdyr som tilhører den søramerikanske kamelfamilien sammen med lama, guanacos og vikunjas. Det finnes to typer alpakka – suri og huacaya. Huacaya er mest vanlig.

Alpakkaen har en gjennomsnittsvekt på 50–70 kg og en gjennomsnittlig skulderhøyde på 1 meter og er ca 1,5 meter høy. Den går drektig i 335–340 dager og kan føde rundt 15 avkom (cria) i løpet av levealderen. Tvillinger er ikke vanlig. Criaen veier mellom 5 og 9 kg ved fødsel og dier moren i ca. 5–6 måneder, men hunnen kan pare seg allerede 14 dager etter fødsel. Alpakkaen har en levealder på 20–25 år.
                      Hahaha

Der fikk du satt all OT'en i denne tråden skikkelig på plass. På tide at noen gjorde det egentlig siden disse trådene har en tendens til å spore av så det holder. Og hva er bedre enn å gjøre det med litt god gammeldags humor

Kongebra innlegg
                      Mvh
                      Torbjørn Gustafson
                      www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• vriompeis

#86 Unapproved
                        Sitat Opprinnelig skrevet av vriompeis
                        "Nei,Nei Throttlestore,ikke selg oss noe som er billig.
                        Beklager på det sterkeste at vi har slike problemer med å forlange høye priser.
                        Vi skal prøve å forbedre oss på det.
                        Ser prisen har gått opp med 60 kroner så nå koster den 390.- Det var da ment som ironi fra min side,ikke at det skulle tas bokstavelig.Har ikke hatt noen dårlige erfaringer med dere tidligere,bare positive faktisk,men nå må jeg si jeg begynner å tvile jeg også......
                        Last edited by Guest; 13-11-10, 22:06.

Comment

• sap_2000
                          • Sep 2003
                          • 524

Originally posted by strofe
                          Derfor mener jeg det er på tide at forumets administrator sørger for å utestenge denne useriøse plageånden som utgir seg for å være forhandler!
                          +1
                          Helt enig. Hiv dem på hue og ræva ut
                          Mvh. Ståle
                          http://www.jetsofnorway.no/

Comment

• Aviator
                            • Mar 2005
                            • 601

Eg e fri for popcorn...
                            Svein Roe
                            ----------------
                            Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                            Boomerang Sprint - Simjet 2250
                            Starfire II P-60
                            C-arf Extra 2,3 - DA 50
                            EF Extra 91" - DA 60
                            EF Edge 48"
                            Ventus 4m
                            Mini Nyx

Comment

• xilian
                              Chief Executive Officer
                              • Feb 2009
                              • 6522

.. ok. greit nok. jeg kan forstå og respektere at flere personer IKKE liker TS...
                              Samtidig som jeg forstår og respekterer at flere personer LIKER TS...

Det jeg derimot IKKE forstår er hva jeg skal legge til grunn for evt. utestengelse?
                              Det er vel ikke MIN oppgave å bestemme hvordan TS skal behandle evt. kunder?

Nå har ikke jeg lest alle innlegg i denne tråden da jeg har bedre ting
                              å ta meg til, men hvem er det som plager hvem her egentlig?
                              Etter mitt syn går dette like mye begge veier... ?

I et samfunn er det faktisk sånn at man må svelge noen kameler, man kan ikke
                              bite seg fast, rive og røske seg i håret fordi man er uenig om småpjatt.
                              Hvis jeg ville hive dem ut hadde jeg da gjort det for lenge siden, jeg er jo tross alt uønsket av denne karen i TS, men det blir nok litt vanskelig
                              Men jeg som nå tilfeldigvis eier dette forumet kan ikke sitte å tenke på meg selv,
                              jeg må tenke på alle 6000 personene som har registrert seg, og at de til en hver tid
                              har tilgang på all mulig informasjon som brukere og forhandlere hiver ut.
                              En viktig del av dette er informasjon fra forhandlere (etter mitt syn)

Det kan da ikke være meningen at vi skal (ironisk nok) få Kina-tilstander her?
                              Hvor det modereres, slettes og bannes i hytt og gevær for å beskytte *hva?*.

I Norge er vi så heldige av vi har lover og regler som beskytter forbrukerne meget bra.
                              Er du missfornøyd med en vare hos XXX kjøpt via nett så har du 14 dager på deg til å evt. sende hele greia i retur for ingen grunn... Eller har dem ikke noe 30-dagers
                              returrett uansett ett eller annet? Mener jeg så noe om det...

Nå skal jeg ikke skrive mer, for nå må jeg bruke noen timer på å oppgradere
                              annonsesystemet, men for fremtiden.. Kan vi ha litt mindre TS-krangling,
                              og heller mer engasjement i det andre trådene her på forumet?
                              Tom I. Arntsen

Comment

• strofe
                                • Sep 2004
                                • 249

Originally posted by xilian
                                Det jeg derimot IKKE forstår er hva jeg skal legge til grunn for evt. utestengelse?
                                Det er vel ikke MIN oppgave å bestemme hvordan TS skal behandle evt. kunder?
                                Halooo, det var ironisk ment.
                                Mvh
                                Bent Andreassen

Harstad Modellflyklubb på Facebook
                                http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/

Comment

Working...