Unconfigured Ad

Collapse

NYHET: Futaba FASST kompatibel 8-kanals mottaker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vriompeis

#46 Unapproved
    "Nei,Nei Throttlestore,ikke selg oss noe som er billig.Vi vil bare ha det som er dyrest mulig.For det er bare da vi kan være sikre på at det virker".Jeg har 2 stk Futaba R6008HS Fasst motakere som jeg har kjøpt i Norge til den nette sum av kr 1295.-pr stk.
    Altså over 2500 norske kroner for to små plastikkbokser med noe elektronikkjunk inni.En må være normann for å gjøre noe slikt.En ting er i hvertfall sikkert.Jeg kommer ikke til å kjøpe en eneste en av de motakerne til den prisen en gang til.Ingen tvil om at Futaba har presset opp prisen til det maksimale av det markedet er villig til å betale.Kan ikke skjønne hvorfor jeg skal være lojal mot slike folk?
    En annen ting som jeg heller ikke skjønner,mange av de som hisser seg opp i denne tråden er folk som tydeligvis har vært veldig spandable med tusenlappene på hobbyen sin tidligere.Ettersom penger tydligvis ikke betyr så mye for enkelte,kan dere ikke bare kjøpe en slik mottaker å prøve selv?
    Så kan dere heller komme med kritikken etterpå?
    Jeg er i hvertfall positiv til alle som prøver å gjøre modellfly hobbyen billigere.Så blir det flere som har råd til å holde på med det.Det har mer å si for rekrutteringen enn noe annet.
    Last edited by Guest; 08-11-10, 19:44.

Comment

• bth
      • Dec 2003
      • 1638

Originally posted by andersh
      Og hvor har du dette fra? Alle Futaba sine FASST mottakere har Failsafe på alle kanaler.
      Jeg har Futaga FASST 6EX, og den bare holder siste signal på alle kanaler unntagen kanal 3, der den går til forprogrammert throttle setting i følge manualen. Har ikke testet, men skal gjøre det nå for å være helt sikker.

Var å sjekket. Dro alle ror til maks og full throttle. Slo så av senderen. Rorene stod på max, throttle slo seg ned til forprogrammert innstilling. Det var med orginalmottager som fulgte med.

Etter min definisjon er Fail Safe at rorene går tilbake til forhåndsinnstillt verdi.
      Last edited by bth; 08-11-10, 19:52. Reason: Sjekket Fail Safe.
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

Comment

• ThrottleStore.Com
        Forhandler
        • Apr 2009
        • 248

Originally posted by lillejon78
        med deres salgstall ja, hvorfor gidder dere da å krangle med oss kunder om dere selger så bra? tror ikke dere selger noe mindre med å ikke være så agressive her på forumet,

mvh jon
        Det måtte en sunnmøring til for å ta poenget.

Originally posted by tyor
        I mailen jeg fikk fra dere står det tydelig "tester viser at mottakeren ikke står tilbake for futabas egne" så nå må dere slutte å direkte juge på forumet her da.
        Det må da være lov å omformulere hvis man oppdager at man har vært for kort og upresis i mailen?
        Har ikke akkurat det vært etterlyst flere ganger her da tidligere?
        Det som refereres her i svarene, er det som står på vår hjemmeside, når noen faktisk bestiller.

Men; vi mener fortsatt denne mottakeren ikke står noe tilbake for andre mottakere med FASST teknologi, særlig prisen tatt i betraktning.
        Og pris SKAL være et av flere vesentlig element når et produkt vurderes. Akkurat det burde de fleste ha fått med seg i disse "forbrukertesttider".

Originally posted by vriompeis
        "Nei,Nei Throttlestore,ikke selg oss noe som er billig.
        Beklager på det sterkeste at vi har slike problemer med å forlange høye priser.
        Vi skal prøve å forbedre oss på det.

TS.Com teamet
        Last edited by ThrottleStore.Com; 08-11-10, 19:54.

Comment

• lillejon78
          • Dec 2005
          • 1530

Originally posted by ThrottleStore.Com
          Det måtte en sunnmøring til for å ta poenget.

Det må da være lov å omformulere hvis man oppdager at man har vært for kort og upresis i mailen?
          Har ikke akkurat det vært etterlyst flere ganger her da tidligere?
          Det som refereres her i svarene, er det som står på vår hjemmeside, når noen faktisk bestiller.

Men; vi mener fortsatt denne mottakeren ikke står noe tilbake for andre mottakere med FASST teknologi, særlig prisen tatt i betraktning.
          Og pris SKAL være et av flere vesentlig element når et produkt vurderes. Akkurat det burde de fleste ha fått med seg i disse "forbrukertesttider".

Beklager på det sterkeste at vi har slike problemer med å forlange høye priser.
          Vi skal prøve å forbedre oss på det.

TS.Com teamet
          er det meg du sikter til så er ikke jeg sunnmøring
          trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
          trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
          arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
          PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
          homemade quad med diverse elektronikk.
          noen depronkjerrer.
          futaba10c 2.4ghz.
          radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• andersh
            • Apr 2003
            • 1734

Originally posted by bth
            Jeg har Futaga FASST 6EX, og den bare holder siste signal på alle kanaler unntagen kanal 3, der den går til forprogrammert throttle setting i følge manualen. Har ikke testet, men skal gjøre det nå for å være helt sikker.

Var å sjekket. Dro alle ror til maks og full throttle. Slo så av senderen. Rorene stod på max, throttle slo seg ned til forprogrammert innstilling. Det var med orginalmottager som fulgte med.

Etter min definisjon er Fail Safe at rorene går tilbake til forhåndsinnstillt verdi.
            Futaba 6EX er ikke en mottaker, men en radio/sender. Det settet kommer med en R617FS mottaker. Den mottakeren selges også sammen med 7c og da har den full failsafe. Med andre ord vil jeg tro dette handler om begrensning i 6EX radioen, og ikke med mottakeren.

På en annen side er TS sin mottaker en 8-kanaler og må vel da uansett sammenlignes med 8000-serien til Futaba, hvor jeg av egen erfaring vet at man har FS på alle kanaler.
            Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• bth
              • Dec 2003
              • 1638

Originally posted by andersh
              Futaba 6EX er ikke en mottaker, men en radio/sender. Det settet kommer med en R617FS mottaker. Den mottakeren selges også sammen med 7c og da har den full failsafe. Med andre ord vil jeg tro dette handler om begrensning i 6EX radioen, og ikke med mottakeren.

På en annen side er TS sin mottaker en 8-kanaler og må vel da uansett sammenlignes med 8000-serien til Futaba, hvor jeg av egen erfaring vet at man har FS på alle kanaler.

Sjekket litt på manualene på Futaba FASST :

7C: http://manuals.hobbico.com/fut/7c-2_4ghz-manual.pdf
              Side 40 : • Only channel 3(throttle) may be set

10c: http://manuals.hobbico.com/fut/10c-2_4ghz-manual.pdf
              Side 50:
              FailSafe (loss of clean signal and low receiver battery) submenu (PCM��2.4G mode only) (F/S): sets responses in case of
              loss of signal or low Rx battery.
              FailSafe (F/S
              Adjustability:
              • Each channel may be set independently. (2.4G-7CH mode: ch3 only)
              • The NOR (normal) setting holds the servo in its last commanded position.
              • The F/S (FailSafe) function moves each servo to a predetermined position.
              • NOTE: the setting of the throttle's F/S also applies to the Battery F/S (see
              below).

Ser ut til at bare mode over 7 kanaler har FailSafe på alle kanaler. Blir spennende å se om Throttle Store mottageren støtter begge modus, og om de har Failsafe på alle kanaler i 7 kanals modus også ?
              Bfight 210
              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
              Phoenix RC Club

Comment

• orjanp
                • Nov 2007
                • 726

Originally posted by ThrottleStore.Com
                Og du krasjer i huset ditt som tar fyr og brenner ned halve byen?
                Da får du ny mottaker hvis du kan bevise at den hadde en fabrikasjonsfeil.
                Ingen er ansvarlig for følgefeil.

TS.Com teamet
                Tror kanskje du bør lese deg opp på forbrukerkjøpsloven.

Originally posted by Forbrukerkjøpsloven
                § 34. Produktskader

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

Du har ansvar for følgefeil.
                Ørjan Pettersen
                Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• vriompeis

#53 Unapproved
                  Slik som,bilfabrikantene er erstatnings ansvarlige,hvis bilene de selger kolliderer og påfører annen manns eiendom skade?
                  Blitt tungt å drive bilfabrikk, da ve?
                  Dette blir det jaggu god underholdning av.Mye bedre enn tv.Nå er det like før jeg henter brus og potetgull

Comment

• ThrottleStore.Com
                    Forhandler
                    • Apr 2009
                    • 248

Originally posted by orjanp
                    Du har ansvar for følgefeil.
                    Tror du skulle slitt ganske mye for å ha fått gjennomslag for den lovanvendelsen på et sådannt produkt som til de grader er avhengig av at bruker skjønner/er dyktig nok i sin bruk av produktet. Og hvor bruker/kjøper kobler til en rekke eksterne produkt, som avgjør hvordan nevnte produkt fungerer, og som selger ikke har noen kontroll på kvaliteten på.

Det er jo nettopp dette en evt forsikring for de som utøver denne aktiviten skal dekke. Når først dette temaet er brakt på bane, så er det kanskje lurt å få klarlagt hvor vidt man er nok forsikret i så henseende, i stedet for å slite med å dytte ansvaret videre hvis man skulle være så uheldig.

Vi som selskap er selvsagt forsikret i henhold til lovverket, men vi tviler sterkt på at vårt forsikringsselskap glatt uten videre ville godta et slikt erstatningsansvar uten spørsmål.

Denne lovteksten kan nok kun komme til anvendelse i helt isolerte statiske produkt hvor bruker/kjøper ikke kan ha noen innflytelse på hvordan produktet virker evt oppfører seg.

TS.Com teamet
                    Last edited by ThrottleStore.Com; 08-11-10, 21:39.

Comment

• bjeff
                      • Jul 2007
                      • 2010

Nå må dere slutte å tøve. Selvsagt er dere juridisk på veldig tynn is dersom dere hevder noe som beviselig er feil om en mottakers standard. Dere er kanskje flinke til å selge billige produkter, men norsk lov har dere virkelig ikke peiling på.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

Comment

• ArneH
                        • Dec 2009
                        • 1562

En annen ting som jeg heller ikke skjønner,mange av de som hisser seg opp i denne tråden er folk som tydeligvis har vært veldig spandable med tusenlappene på hobbyen sin tidligere.Ettersom penger tydligvis ikke betyr så mye for enkelte,kan dere ikke bare kjøpe en slik mottaker å prøve selv?
                        Så kan dere heller komme med kritikken etterpå?
                        Jeg er i hvertfall positiv til alle som prøver å gjøre modellfly hobbyen billigere.Så blir det flere som har råd til å holde på med det.Det har mer å si for rekrutteringen enn noe annet.
                        Det er jo som å sette fyr på en tønne med krutt hver gang TS legger inn en melding her på MFN! For oss som står på sidelinjen er det ikke så lett å forstå hvorfor folk er så hissige mot denne butikken.
                        Ser heller frem til at folk som har kjøpt produktet, skriver litt om det virker som det skal. Kanskje det viser seg at det er en grei mottager til en god pris. Det kan bli interessant lesestoff for oss som er ganske ferske innenfor RC hobbyen.
                        Vennlig Hilsen
                        Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• peppern75
                          • Jun 2006
                          • 671

Mottok 3 stk av disse mottakerne i går, så nå kan jeg bare glede meg over å kunne bruke/teste dem.
                          De er sikkert mer enn gode nok for meg.
                          Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

Per Nilsen
                          Spikkestad

Comment

• Kleffa
                            • Mar 2009
                            • 137

Er folk sketptisk for slike produkter, så ikke kjøp... For de som vil prøve og som har lyst til å spare noen hundrelapper, så er det jo gull. Alle har forskjellige behov. Fungerer de, så fungerer de...Om de ikke gjør det så krev pengene tilbake. Jeg er i alle fall interesert i produkter til en hyggelig pris, og har heller aldrig hatt noe negative opplevelser med TS.
                            Youtube: Flygutta
                            -----------------------------
                            Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
                            Heli: T-rex 700,T-rex 450
                            Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
                            (34 år ung)
                            www.flygutta.com
                            www.vfkm.no

Comment

• sap_2000
                              • Sep 2003
                              • 524

Jeg sitter og lurer litt på hvorfor dette forumet brukes som en reklamekanal for TS?
                              Hva annet bidrar de i så fall med, uten om og sende PM'er og skape krangel med sin "Amerikanske støvsugerselgertaktikk"?

Er det fordi de bidrar økonomisk at de for lov til og holde på slik de gjør med sin mildt sagt svulstige reklameføring? Etter min mening kan de kastes på hue og ræva ut herifra for evig tid.
                              Om det er det økonomiske det står på, er jeg 100% sikker på at mange brukere her inn med stor glede hadde donert det samme som TS evt. bidrar med....

Bare oen tanker...
                              Mvh. Ståle
                              http://www.jetsofnorway.no/

Comment

• Ruduz
                                • Jul 2005
                                • 847

Når det gjelder all denne kritikken på reklameføring vil jeg ikke ytre meg så mye på dette. Skal også nevnes at jeg hadde nok ikke sett tilbudet hvis det ikke hadde kommet opp her, da jeg personlig ikke klikker meg rundt om på nyheter hver dag. Men det er bare meg, og tiden jeg har til denne idretten for tiden. Så jeg bryr meg lite om reklamasjon av billige produkter her, og orker heller ikke å grave meg langt nedi paragrafer og regler.... Men som sagt, that`s just me. For de som gidder å bry seg/henge seg opp/ pirke på alt TS gjør, (dette er ikke til noen personlig, bare generelt!) er jo også det helt greit, det er det ytringsfriheten er til

Bra vi er forskjellige da=)

Men hvis jeg får kjøpt meg en FASST mottager til 300 spenn som jeg kan slenge på en ikkesåfarligmedmodell og dette funker, er jo dette helt knall! Det synes jo alle her...

Takk for muligheten til å kjøpe billige produkter her til lands!

Peppern75:

Gleder meg til testresultat, håper greia funker da
                                All you need is love

Comment

Working...