Unconfigured Ad

Collapse

Blade® 350 QX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NF85
    • Sep 2013
    • 8

Originally posted by bjeff
    Støynivået er ikke noe problem (brukernavnet ditt spiller vel på "No Fear?!"), den lager bare litt lyd, ikke noe bråk. Vær forsiktig med å ha den i sekk, du vil ikke legge noe press på propellene (særlig ikke de originale). Kjøp heller en koffert der propellene ikke kommer under press.
    nope, nattefrost(ikke noe tilhørlighet med ett visst band).
    hmm koffert, eller esken var ikke noe dum ide. eller om jeg skrur av propellene(de kan vel skrus av?) og legger de i en støtsikker eske i sekken.

kommer 350 i bnf?
    har både dx5e og dx6i(en av de må vel virke på 350?) så trenger egentlig ikke noe rtf sett.
    Last edited by NF85; 22-10-13, 14:15.
    N00B med Blade Nano QX
    (lenge siden jeg har hatt det så morro med rc )

Comment

• Kyrre
      • Feb 2009
      • 2322

Den kommer i BNF. Og propellene kan skrus av, evt så kan du skaffe adapterne bjeff har fått seg, da blir det mye lettere å ta propellene av og på.

Comment

• blade 450x
        • Dec 2012
        • 21

Hei
        Har noen prøvd a fly med de nye adapterne til propelene fra SPCNC
        Og evt hvordan var det å fly med.

Thomas
        Thomas Fossum

Comment

• bjeff
          • Jul 2007
          • 2010

Ja, de er bra. Rette og lette. Det er ikke selve adapteret som evt er problemet, men propellen som sitter på. Dette er diskutert opp og ned og til siden på rcgroups. APC 8x3.8 passer perfekt med den store propellforingen som følger med propellen. Jeg syns vel de originale fløy litt bedre og "mykere", men jeg kommer ikke til å bruke originale fordi jeg anser også de nye "B" som farlige dersom man flyr litt høyt og "hardt". Særlig til FPV blir det sjansespill. Jeg har ikke målt ampere-trekk, men registrerer at ESCŽene blir litt varme med 8x3.8.
          Anders Eiebakke
          90078513

Comment

• bjeff
            • Jul 2007
            • 2010

Fikk en kjapp tur ute i dag, og nå er bildet så godt som vibrasjonsfritt. Omtrent som i de offisielle videoene. Den nye motoren, samt helt balanserte propeller og nøytral cg (flyttet videosender og videobatteri til de bakerste armene) ser ut til å gjøre susen. Men jeg får ikke GPS-lock. Mulig jeg er bortskjemt med Mikrokopteret mitt som er veldig kjapp på å finne satelitter, men jeg lurer på om jeg har gjort noe gærent.
            Anders Eiebakke
            90078513

Comment

• bjeff
              • Jul 2007
              • 2010

Det ble en veldig kort og forsiktig FPV-maiden med QX i dag, fordi jeg hadde glemt å lade GoproŽen og batteriet var nær flatt. Videoen er helt meningsløs, og uredigert, men den viser bildekvaliteten som er blitt akseptabel.

.

Sjekk landingen, den indikerer jo hvor lett den er å fly

Prøvde "smart mode" i dag også (ikke i videoen), ble litt imponert. Holder både posisjon og høyde like bra som mitt Mikrokopter. Grunnen til at jeg tidligere ikke fikk GPS-lock, må ha vært at jeg gjorde noe galt. Med ny binding gikk det ganske kjapt.

Den er ganske tung med mitt foreløpige oppsett, 919 gram.

Click image for larger version

Name:	IMG_4024.jpg
Views:	1
Size:	55.0 KB
ID:	604877
              Last edited by bjeff; 04-11-13, 17:16.
              Anders Eiebakke
              90078513

Comment

• arvid
                • Nov 2006
                • 1547

Heisan. Er dere like fornøyd med denne modellen enda, eller har den no barnesykdommer ?
                God helg forresten ��

Comment

• bjeff
                  • Jul 2007
                  • 2010

Har ikke fløyet den så mye, men den er morsom å fly FPV med. Den flyr greit, men selvsagt ikke like stabilt som et tyngre. Hittil har alle funksjoner fungert slik de skal. Jeg har ikke fløyet mer enn 300 meter unna, fordi jeg er litt skeptisk til mottaker og antenne.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

Comment

• arvid
                    • Nov 2006
                    • 1547

takk for det. kommer ikke til og fly noe fpv så da blir det nok denne. ser at walkera har noe i likhet(ganske stor likhet også)
                    men walkera er kanskje ikke like bra i kvalitet, skjønt prisen også er ganske lik.
                    må bare få øvrigheta på glid.
                    takk for alle tipsa

Comment

• Kyrre
                      • Feb 2009
                      • 2322

Firmware oppdatering

Det har nå kommet en ny firmware som gir enda en flymodus (GPS og alt hold), ny start prosedyre og noen forbedringer for GPS og kompass. Man trenger denne, og prosedyren ser ganske simpel ut.

Comment

• Kyrre
                        • Feb 2009
                        • 2322

Nå har Blade/Horizon sluppet en PC Interface som fungerer på alle modeller (krever ny firmware). Har nettopp satt opp min med nye høydeverdier, samt utført div kalibreringer. Sjekk videoen for mer info.

Comment

• xilian
                          Chief Executive Officer
                          • Feb 2009
                          • 6522

åssen funker 350'en egentlig? Sånn i lengden? Holdbart, ting som irriterer etc.?
                          Tom I. Arntsen

Comment

• Kyrre
                            • Feb 2009
                            • 2322

Vel, det som irriterer meg litt akkurat nå er at den siste QX3 har mastemontert GPS antenne, noe som kanskje burde ha vært gjort fra ver 1 som jeg har. Fikk nemlig trøbbel som så mange andre da jeg skulle prøve å fly FPV. Ellers klager flere på trang plass til batteri, men den siste har plass til 3-3300 mah batteri (husker ikke helt i farta) Når det gjelder flyving så leste jeg en som hadde begge som sa at Bladen flyr fletta av Phantom i agility mode, om det er viktig. Man kan også bytte mellom alle modus mens man flyr, feks fra agility til SAFE. Uten å ha noe å sammenligne med så synes jeg den er lett å fly, selv i ag mode, og den retter seg opp meget kjapt når man slipper stikka i stability mode. I Safe mode kan alle fly den, og med den nye interface'en kan man justere maks høyden, for jeg syntes den var litt lav i safe mode (50m).

Comment

• xilian
                              Chief Executive Officer
                              • Feb 2009
                              • 6522

Prøvd å kræsje? Flyr man FPV kan det jo fort hende det står en vegg eller et tre i veien

Generelt synes jeg det virker som om Blade har gode produkter i alle fall
                              Tom I. Arntsen

Comment

• Kyrre
                                • Feb 2009
                                • 2322

Det var ikke pilot feil, jeg hovret i safe mode og panorerte og alt gikk fint helt til den fikk nesa mot meg. Da satte den plutselig fart forover og endte på ryggen i gresset rett foran meg. Jeg hadde ikke foretatt den anbefalte flyttingen av GPS antennen, men det har jeg gjort nå. Jeg har ikke testet den ennå, men analysen i programmet viste ok på alt.

Comment

Working...