Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny Phantom 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da har jeg flydd Phantomen uten problemer i over 15mnd. nå...............

    Helt til i går da jeg gikk på en kjempesmell.
    Og feilen var helt og holdent min egen da jeg skulle strekke strikken det lille ekstra................
    Var ca 1000m unna og hadde bra bilde i brillene.

    Fulgte ei elv som tok en sving og kom plutselig kom jeg i skygge for radio og FPV signalene....

    Så var det helt stille.................

    Regnet med at den gikk i failsafe og ventet..... Intet skjedde.

    Så var det bare å regne ut kursen Phantomen ville ta hjem etter failsafe.
    Etter en time fant vi den krasjet i et skogholt.
    Skadene var ikke dramatiske, så jeg er snart i lufta igjen.

    Det viser seg at den gikk i failsafe, men gikk ikke høyt nok og krasjet.

    Noen som vet hvordan jeg kan sette høyden dronen går i når failsafe kikker inn?


    Her er de siste bildene før krasjen. Videoen var korrupt og kunne ikke avspilles.

    Det siste jeg ser før det blir svart.

    Failsafe har slått inn.

    Nærkontakt med et furutre.
    Attached Files
    Last edited by knupps; 20-03-15, 19:12.

    Comment


    • Her er resultatet av gårsdagens flyging i Høllen.

      Comment


      • Litt lek i en sandgrop

        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • Originally posted by knupps View Post
          Da har jeg flydd Phantomen uten problemer i over 15mnd. nå...............

          Helt til i går da jeg gikk på en kjempesmell.
          Og feilen var helt og holdent min egen da jeg skulle strekke strikken det lille ekstra................
          Var ca 1000m unna og hadde bra bilde i brillene.
          .
          Så kjedelig!
          Godt at den lar seg reparere igjen.

          På min Inspire så kan jeg velge at den skal øke høyden med 20 til 500 meter når den går inn i FailSafe, men etter litt søk rundt Phantom,
          så ser det ut til rundt 18-20meter er hva den øker til, uten at man kan endre på dette.

          Så det riktignok her:


          men mulig, at det kun gjelder Phantom 1, eller at det har kommet oppdatering i det siste som fikser det(1år gammel video). Mener på at man kunne velge høyde når jeg brukte Naza V2 tidligere.

          Ang videofilen din, så tror jeg det skal være mulig og få denne reparert med diverse programmer. Tipper at videoen i seg selv er i orden, men at slutten eller starten av filen er ufullstendig, som gjør at det ikke er en fullstendig video.

          Du kan sjekke om dette programmet fungerer for deg:
          http://skypixel.org/post/110526362109 (Blogpost)

          Mest vanlige for korrupte videofiler er når man holder på med opptak mens kameraet slår seg av, så bør absolutt la seg reddes!

          Comment


          • Monterer en gps tracker med sim kort i min Inspire. Lett å få posisjon på den da og koster noen få hundrelapper
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • Originally posted by affa View Post
              Monterer en gps tracker med sim kort i min Inspire. Lett å få posisjon på den da og koster noen få hundrelapper
              Har den samme planen her. Litt usikker på hvor jeg skal plassere den..kanskje bak batteriet (bak på Inspire).

              Comment


              • Ser det er kommet endel tegninger for å feste på armen, bare å 3D printe
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • Originally posted by affa View Post
                  Ser det er kommet endel tegninger for å feste på armen, bare å 3D printe
                  Jepp sett dette. Synes det ser litt klumpete ut på armen men men.. får se Bare tørke støv av 3d printeren min hehe.

                  Comment


                  • Takker for gode svar.
                    GPS tracker er nå på handleplanen min,
                    men det viktigste er å følge litt bedre med under flyturen.
                    Dette var ene og alene min feil.

                    Comment


                    • Mekket sammen et par store panorama bilder fra Høllen.
                      De er veldig store. Ca 12.000px i bredden og egner seg for kopiering i metersklassen


                      Over Høllen Marina retning Høllen Brygge. Bilde satt sammen av 5 enkeltbilder i Photoshop.


                      Bilde av Høllen Brygge. Her har jeg tatt bilder i to rader, 4 bilder oppe og 4 bilder nede.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Ble spurt i en annen tråd om hvordan jeg laget panoramabildene mine.
                        Litt vanskelig å forklare så jeg fant en tutorial som går rolig og greit igjennom hele prosessen.
                        Følg denne og det skulle være ganske enkelt. Litt prøving og feiling må til
                        Det er ganske enkelt. Viktigste er å stå helt stille når du panorerer......



                        Her er noen av de panoramaene jeg har laget det siste året:









                        Noen av disse har jeg laget store 2 meters kopier av..................
                        Attached Files

                        Comment


                        • Veldig fine bilder!

                          Comment


                          • Har solgt min Phantom 2 og oppgraderte til siste firmware før jeg overlot den etter litt skoleflyging. Når den blinker gult på low voltage så går den rett i failsafe, det gjorde den tidligere også men klatret til ca 20m returnerte til avgang posisjon og landet. Gjør forsåvidt det samme nå, men starter brutal klatring til kanskje 80-100m før den drar hjemover. Finner ikke noe sted å justere på dette, hverken i Phantom eller Naza view av softwaren. Tips?
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment

                            Working...
                            X