Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Lekkert Øyvind, hvor godt tok du slipefinishen før metaliseringa. Tåler man små ujevnheter i underlaget?
-eller må man slipe til man blir blå ....?
Litt redd for å slipe igjennom glassinga, jeg bruker 18 gr. duk.
John Arne Sagøy
Scale Warbirds of Norway Trønderbataljonen www.scalewarbird.org
No guts, no glory
Bomber Command må ha en formasjon på WBW i høst, Lancasteren min er klar for litt selskap av andre bombefly
Da må det bli Lancaster med Spit og Hurry, B25 med Mustang, Tunderbolt og Warhawk... coool.....!
Håper gutta møter noen dager tidligere så vi kan øve litt.
det kan fort bli hett nok for disse Fw og Me kara..... he-he.
John Arne Sagøy
Scale Warbirds of Norway Trønderbataljonen www.scalewarbird.org
No guts, no glory
Brukte kort-trikset når jeg la på duken og mettet 1 gang etter det. Flitemetal er nådeløs når det gjelder å vise ujevnheter, så underlaget er avgjørende. Når det er sagt, så vil det alltid være ujevnheter på en fullsize også. Slik jeg ser det er det viktigste å få mettet duken skikkelig slik at vevingen ikke kommer fram.
Når det gjelder selve pussingen lærte jeg på en Dave Platt video at man bør bruke litt grovere papir, gjerne 80-120, og pusse relativt lett. Sandpapiret skal skjære vekk epoxyen. Hvis man bruker finere papir ender man ofte opp med å "skrubbe" materialet ned, det blir gjerne ujevnt/spor og man får senebetennelse til slutt.
Pusser lett med 160 papir før flitemetal legges på.
Da må det bli Lancaster med Spit og Hurry, B25 med Mustang, Tunderbolt og Warhawk... coool.....!
Håper gutta møter noen dager tidligere så vi kan øve litt.
det kan fort bli hett nok for disse Fw og Me kara..... he-he.
Klar som en strikk for å trene formasjon. Kommer opp tidlig i år! (Volvoen er solgt!! )
Takker! Den er faktisk ganske tøyelig når man bare tar seg tid. Tror også det hjelper med litt friksjonsvarme når man gnir med papirstift. Bruker bakenden av en "Sharpie" sprittusj når jeg skal gni vekk små rugler i alu´en. Det ble en liten rift fra midt i bumpen og bakover som jeg "lappet". Vises ikke på en halv meters avstand.
Litt om vekt: Ble positivt overrasket når jeg veide kroppen etter at jeg har lagt på FM. I utgangspunktet veide kroppen 1230g med Monokote. Etter å ha flekket av denne, veide kroppen 1060g. Nå veier den 1280g. Overraskende lite vektøkning, trodde den skulle bli nærmere 20% ut fra det jeg erfarte på halevingen. Jippiii!
Du har virkelig fått draget på aluminiumen ser jeg. Tøft med to motors og modig også. Hadde en P38 fra VQ for noen år siden og den gikk i bakken med et skikkelig brak. Har liksom ikke helt kommet over det enda. Psyker meg opp med at det var teknisk feil.... Kanskje jeg manner meg opp en dag og prøver to motors en gang til. Veldig overraskende med vekta må jeg si. Nei, tynn alu er ikke tungt. De få grammene der betyr da ingen ting.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment