Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hangar 9 60cc Corsair med Evolution 7-77 Radial

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by toelarse View Post
    Nå må jeg slutte å lese disse trådene. Bank-kortet rister i lommeboka og kaldsvetten hagler. Nei, dette kan ikke være sunt i lengden. Sjekk mine to plastikkradialer da...de holder liksom ikke mål i lengden. Etter å ha hørt denne motoren gå nærmer det seg en akuttilstand som må behandles.
    [ATTACH=CONFIG]73599[/ATTACH]
    Hi Guys,

    sorry for posting in english but my norwegian is about as good as my ballet dancing...

    Glad you like my video of the Corsair. It is a absolutely fabulous bird but theres two issues you have to check.

    1. the wing dowels need to be reinforced from the inside. There have been two reports of them breaking during flight.
    2. reinforce the motor mount if you go with a single cylinder. Actually, reinforce the motor mount in any case :P. Theres a nasty picture of a pulled out firewall on rcu.

    Otherwise this plane has been an absolute joy to build. Worth every cent.

    @Totto and flypilot: Maybe you will see it live at Oberhausen 2014? I would love to meet you guys again and this time hava more than just one beer!!

    Rgds,
    Philipp

    Comment


    • #47
      Hi, wow, did not know you were a member here
      Great to hear from you again and you will absolutely see us back in oberhausen next year, it was such a great place with really friendly people and awesome planes.

      Yes I will have a check up on the guides and have already strengthened the firewall with epoxy and fiber fillets. Thank you for the heads up and we look forward to seeing your corsair maiden, which I am certain you will have up on youtube soon hehe..
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #48
        Havard,

        I have been reading this Forum for ages Love what you guys are doing!

        When I saw this thread I just had to subscribe. Its raining tomorrow and Sunday so maiden has been postponed another week... Really looking forward to it.

        Rgds,
        Rev

        Comment


        • #49
          Hello Philipp,

          Thanks, and great to hear from you !
          What a nice machine you are building and soon maiden. I wish you good luck ! Looking forward to a video
          The sound from the engine is just great
          See you at Oberhausen 2014 hopefully - what a nice place to be - people and the whole atmosphere !
          Mvh
          Totto Dahle
          www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
          Medlem Agder Modellflyklubb

          Comment


          • #50
            Originally posted by Totto View Post
            Hei Håvard,

            Flott prosjekt ! Dette blir bra saker
            +1. Utrolig flott lyd på den motorn. Du må nok glasse den Corsair'n. Så glasser jeg Top Flite'n. hehe.
            Dont expect, inspect.
            Fun Police everywhere!

            Comment


            • #51
              Originally posted by kwik View Post
              +1. Utrolig flott lyd på den motorn. Du må nok glasse den Corsair'n. Så glasser jeg Top Flite'n. hehe.
              Ja enig flyet fortjener helt klart å glasses, er bare at jeg hater epoxy....samt at jeg ikke har noen skikkelig plass å gjøre det på.
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #52
                Originally posted by flypilot View Post
                Ja enig flyet fortjener helt klart å glasses, er bare at jeg hater epoxy....samt at jeg ikke har noen skikkelig plass å gjøre det på.
                Ja, det å finne en bra plass å glasse på kan være vanskelig. Jeg tok et par strøk på 109'ern på bordet ute på terassen nå i sommer. Det var noen dager med fint vær da. Nå er det litt værre. Kan kanskje ta et strøk på spisebordet dersom madammen stikker bort en dag.
                Dont expect, inspect.
                Fun Police everywhere!

                Comment


                • #53
                  Liten oppdatering, litt godsaker har endelig kommet i posten

                  - Håvard Glad Andreassen
                  - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                  Comment


                  • #54
                    Var det oppdateringa, eller var det en beskjed om at det vil komme en?
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #55
                      Den har nu landet på mitt hobbyrom. Montering følger
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment


                      • #56
                        Tøft prosjekt.

                        Hvor kjøpte du motoren og er det lov å spørre hva sluttsummen ble levert hjem til deg
                        - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                        - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                        - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                        - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                        Comment


                        • #57
                          Hei Morten, Du kan sende affas en pm, han som ordner alt, et bare underleverandør
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment


                          • #58
                            Flott Håvard - Grattis - dette blir bærre lækkert som de sier i Trøndelag

                            Hei Morten - Løp og kjøp - ser fram til flere stjerner (bli med til warbird treff i Oberhausen i sommer (4-6 juli)

                            Godt nyttår forresten !
                            Mvh
                            Totto Dahle
                            www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                            Medlem Agder Modellflyklubb

                            Comment


                            • #59
                              Lenge siden det har blitt gjort noen oppdatering her, er heller ikke så mye som har skjedd men i takt men minkende snømengde øker lysten for å fly igjen.

                              Har fått installert understellet med hoved luker og startet på halehjulet. Har også lagt på litt slitasje i cockpiten før den limes inn. Cockpit vil også bli hvor brytere skal sitte.









                              - Håvard Glad Andreassen
                              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                              Comment


                              • #60
                                Instrument panel ferdig mer eller mindre

                                Panelet kommer i to deler, plastikkramme som må dremles og et panelklistremerke.


                                De to festet sammen.
                                - Håvard Glad Andreassen
                                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                                Comment

                                Working...
                                X