Fiffi med den lille servoen.......
Unconfigured Ad
Collapse
ESM F4 Corsair
Collapse
X
-
-
Det er en metallgirservo. Jeg bruker samme på neseleggen ti min ESM Tigercat. Det går an å sette på feks en HS-225MG om man vil ha noe sterkere.
Med tanke på at Robarts plasthalehjulopptrekk har holdt på min P-40 i alle år så tror jeg det går bra.Comment
-
Jeg ser du har tredd høyderorwirene rett gjennom høyderorarmene. Jeg var redd det ville slite wirene på min P-51, da det gnisser konstant under bevegelse av høyderoret, så jeg terminerte wirene i cleviser slik at det er clevispinnen som går i hullet på armene. Har hørt at disse ESM-wirene har røket for noen, og jeg mistenker at dette er grunnen til det.Comment
-
Har hørt om det på noen forum, men har ikke hatt noe problem med det tidligere. Det er såpass liten bevegelse at jeg tror det går greit. BTW snappet en wire på halehjulet en gang, men det er fordi jeg hadde fått en knekk på wiren og det tåler de ikke. Den er dobbel, så tror det går greit. Halehjulet har en wire av ett annet fabrikat.BalsaComment
-
Flotte greier. Man kan si mye om ESM-modeller, men de lager pene fly.
De hjula til ESM er veldig tunge. Lettere hjul reduserer CG-endringen ved opptrekk. Jeg har en del slike hjul liggende nå etter at jeg har bytte ut.Comment
-
Comment
-
Gratulerer med vellykket! Nydelig bilde
Synd det ser ut til å ha stoppet opp litt med importen av ESM hos Norske forhandlere, de som selges er av det samme "gamle" lageret rundt om ser det ut som. De mest populære er det tomt for og har vært det lenge
Det er flotte modeller, ingen tvil om det selv om de (som det meste annet) kan ha sine forbedringspotensialer på enkelte ting.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment