Unconfigured Ad
Collapse
Valg av DLG
Collapse
X
-
-
Det ække Basalt-tråd, a? Sjekk her http://shop.r-g.de/en/Reinforcement-...Basalt-roving/Jo Skavhaug
..sånn ca..Comment
-
Fullt mulig! Det ligner ihvertfall ikke på kevlar.
På den annen side, så er det langtifra fulldekkende, senter er ren kevlar og på venstresiden så er jo canopyen av GF. Burde muliggens være nok til at den er 2,4-vennlig.
La ut spørsmål på en Flow-byggeblogg, så får jeg nok svar ifra en eller annen
...og svaret ligger på PCM sine sider. Airex-sandwich foran, balsasandwich bakover...må lære meg søk-trykk-post-rutinene bedre :PLast edited by 2Can; 11-11-10, 17:13.Comment
-
Quadrocopter:
hva sier de på de tyske forumene da om flow-en sammenliknet med de andre toppmodellene?
Fordeler og ulemper?
Jeg fatter jo ikke tysk og kan ikke lese det selv
Dette er jo en tråd om valg av dlg, så det skullle vel passe med litt for og imot div modeller vel?Last edited by ChristianAustenå; 11-11-10, 18:39.Comment
-
Dette er en post fra denne tråden:
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=210240
Utlkipp:
Also da will ich auch mal meinen Senf dazu geben:
Ein top eingestelltes Steigeisen ist fast nicht zu schlagen, wenn dann der Pilot noch Gorka, Rota oder Seibel heisst müsst ihr euch in einem Wettbewerb warm anziehen.
Ein top eingestellter FW-5 ist fast nicht zu schlagen, wenn dann der Pilot Ruby, Gerstgrasser usw heisst müsst ihr euch warm.....
Ein top eingestellter SalPeter ist fast nicht zu schlagen, wenn dann noch der Pilot Herrig, Börder usw heisst könnt ihr nur noch auf gute Thermik hoffen .....
Ein top eingestellter Twister ist fast nicht zu schlagen, wenn dann noch der Pilot Aanen, Hoekstra heisst, ....
Ein top eingestellter Stobel, Sirius, FW-4 usw..... die Liste kann beliebig ergänzt werden.
Meine Erfahrung: die heuten F3K-Wettbewerbsmodelle sind alle extrem Leistungsfähig wenn der Pilot das Modell richtig einstellen und fliegen kann!
Deshalb kauft das Modell welches verfügbar ist, wer will schon den Sommer verpassen! Kosten tuen sie ehe alle gleichviel. Geht üben, üben, üben und vergleicht euer Können in einem Wettbewerb, erst dann wisst ihr wo ihr steht. Wer nicht gleich EUR 600.- ausgeben will ist mit einen Blaster-2 gut beraten. Fliegen tut der genau so schön wie die anderen Modelle und ist sofort lieferbar.
Grüsse von einem der selten 94% erreicht!
Reto
P.S in Romans hat Rota's Steigeisen dominiert, Ruby's FW-5 konnte nicht mithalten!
Hva betyr dette? du som kan tysk?Comment
-
Hei Christian
Har lest igjennom tråden og kort fortalt så "krangler" de i utgangspunktet om hvilket fly som er best. I teksten du har kopiert så forteller Reto det jeg alltid har ment; med en godt trent pilot så er det ikke typen modell det kommer an på. Det som er viktig er at man trimmer den modellen man har optimalt og flyr denne (üben,üben und üben = øve,øve og øve) til man vet hva den gir i alle sammenhenger. Performance-vice så er forskjellene så små mellom modellene at det som regel alltid vil være piloten det kommer an på. Han sier også at Rota sin Steigeisen flyr bedre enn Ruby sin FW-5. Da sier jeg at Rota er en bedre pilot enn Ruby.
Pointet er å fly masse! -og i DLG gjøres det meste av piloten!Last edited by Laserboy; 11-11-10, 21:11.Lars Petter Eriksen
"the essensials are invicible to the eyes"
Saint-ExupéryComment
-
Joda.. men kan man få en BITTELITEN fordel med en spesiell modell så takker jeg ja til det jeg.Så er alltid interessant å høre hva modell som " flyr best"
Comment
-
Stiller meg i samme køen som Laserboy, egentlig. Og jeg tror at i den klassen med high-end modeller, så er det egentlig flystilen som avgjør hva man velger.
Selve produktet en kjøper er førsteklasses (skulle bare mangle, til den prisen!!), egenskapene forskjellige.
For å være litt banal, så vil en som launcher sinnssykt hardt og liker å fly raskere, ikke dra særlig nytte av egenskapene til en Lighthawk III. Selv om det er en førsteklasses modell til å plukke spurvefjerttermikk med.
Så da er man vel litt tilbake til utgangspunktet, hva som flyr best i hvilke hender.Comment
-
Q hakke fått svart da vi har hatt årsmøte i Cirrus ikveld. Han veit mer om Steigeisen og PCM-"krangelen" og hva han som fløy Steigeisen og vant i fjor heter og som har gått over til PCM&Flow og aldri vil fly Steigeisen igjen etter å ha fløyet Flowen. Er hvertfall noe i den duren.. Frank er nok back on track imorra
Sikkert fet Concepten men i RTF blire over 8000,- med frakt og da er ikke mva tatt med engang..vanvittig dyr..over 5600,- tom inkl frakt og uten mva. Hmm..har de skutt gullfuglen eller er det noe i de 40% tapt energi de skriver om, tru.. Da har isåfall PCM en hard konkurrent fremover..
JoJo Skavhaug
..sånn ca..Comment
-
Stemmer =)
Går for DS09 AMD på høyde. Men det ser ut til å bli TRANGT! Med hornet på, så måler den ca 33mm fra bunn til topp, så jeg vurderer å la høyde- og siderorsservoene bytte plass, og evt. bruke motfjør på høyderorsservoen. Kan også gå ned litt på lengden på hornet for å "gire" ned, i og med at DS09´en kan programmeres opp til 175 graders utslag.
HS5045 på balanserorene inntil videre.
"Because of the servos: I phoned to 2 of my best testpilots to have the latest news. They said that the atlas servos are very good but a little bit too big. You can get them inside but it is tricky. The easiest way is to buy the graupner c261 or the ds281 (digital ones) or the new ds285. these servos fit well and they never made any troubles. I will now test the atlas to get sure what to recommend in the future."
Så da veit vi flere sliter med å få plass til Atlasene..
JoJo Skavhaug
..sånn ca..Comment
-
Vil gjerne lese litt fra folk som har testa ut CONCEPT helt objektivt og helst sammenligna med andre toppmodeller.
Men det er en kul julegave til seg sjøl, fyttegrisen
JoJo Skavhaug
..sånn ca..Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment