Unconfigured Ad

Collapse

Predator F3F

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soarer
    • Mar 2005
    • 1856

Jeg har hatt mange med på hanget som ikke har prøvd seilfly før. Det de har fått flydd er glassfly med hulvinge. Og de som har flydd modellfly før, har ikke hatt noen som helst problemer med å håndtere det. Glisa som kommer er verdt det aleine, og gjetter på at de har spart ett år eller flere på å gå rett på fly som viser de hvordan det her skal være.

De er like overrasket som du på hvor fort det kan aksellerere, bremse opp, stige dobbelt så fort som ørna i termikk, måten det oppfører seg uansett vind, og selvfølgelig rorresponsen og forutsigbarheten slike fly har.
    Mvh
    Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• Soarer
      • Mar 2005
      • 1856

Originally posted by Ben_E
      Du skal ikke undervurdere EasyGlideren. Den funker alltid - du trenge bare tenke på at det er løft - så flyr den, i allefall ikke langt i fra. Den kommer til å gi deg masse god flytid. Ideell til å prøve ut nye steder, og den krever ikke så mye av landingsplass heller, den tåler alt
      Tør du å kaste Easyen, så kaster jeg Predator også
      Du har ikke flydd din enda, men da skal du få se..
      Mvh
      Gudmund

Comment

• G-Force
        • Jun 2006
        • 328

Hehe, noen som har noe å glede seg til her skjønner jeg Kanskje vi skulle flyttet til Moldetraktene istedet gitt, da kunne jeg jo vært ute på hang omtrent hver helg, er vel sjeldent helt vindstille der oppe Hvor lang tid tar det forresten å kjøre fra Molde til Bud? Vi pleier å ta bilferier rundt om i landet, og hvis vi først skulle være i de traktene, så ser jeg ingen grunn til ikke å ta en tur ut dit =)

Jeg kommer vel ikke til å få råd til en Predator med det første, men sånn rent av nysgjerrighet, hvor mye må man regne med i NKR for fly inkl. servoer og batterier? Er klar over at en del personlige preferanser spiller inn her, men sånn ca? Andre ting man bør ha? Hva vil det si å bippe radio'n?
        Med vennlig hilsen
        Asbjørn Kristiansen, Ski
        -------------------
        Teori er når man skjønner alt,
        men ingenting fungerer som det skal..

Praksis er når alt fungerer som det skal,
        men ingen skjønner hvorfor..

Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
        ingenting fungerer som det skal,
        og ingen skjønner hvorfor..
        ------------------------------
        http://www.f-16.net/

http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

Comment

• Soarer
          • Mar 2005
          • 1856

He he, bippe radioen består i å stille inn servoer til den settinga en vil ha de til å gå
          De lager som regel litt lyd når en trykker på knappene idag, så derfor bipping.

Jeg bruker sånn rindt 6,5-7 timer til Oslo fra Molde på grei E6. Litt mindre når det blinker rødt i veikanten..
          Solgte nettopp en mørk blå singel karbon Predator jeg hadde sett for meg som min.
          Faktisk en av de som jeg skulle bygge ikveld.
          Men ville heller at en som har sett lyset skal få starta, istedet for at jeg skal ha enda en.

Velkommen iallefall, om du flytter på deg eller tar en bilferie. Bud Camping har alt en camping på kysten skal ha, rett nydelig er det der.

En time til, så er Short Ascot ferdig også
          Mvh
          Gudmund

Comment

• Soarer
            • Mar 2005
            • 1856

Ascot snart ferdig, batteri og luker på servoene igjen. Så to på en kveld får holde for idag..
            Mvh
            Gudmund

Comment

• Kingfisher
              • Feb 2006
              • 833

Originally posted by Soarer
              Ascot snart ferdig, batteri og luker på servoene igjen. Så to på en kveld får holde for idag..
              I svarte for ei fart du har på arbeidet! Forstår ikke hvordan du får det til
              Her går det time etter time med ymse arbeid, men å få en modell ferdig på en kveld eller to, niks.

Er det fordi du har xx(x) modeller bak deg at dette går så raskt?

Stein

Comment

• Soarer
                • Mar 2005
                • 1856

Mulig det. Har laget en standard på alt fra linking til servoplugger, hvilken ledning hvor osv osv. Det gjør at jeg kan bytte vinger på alle Predatorene om jeg trenger det, men først og fremst fordi jeg har funnet ut ting som funker.
                Greit å vite at den ledninga er det den er, uansett farge, for jeg lager alle servokablene selv, og da er plasseringa viktigere enn farge.

Men tror absolutt at de fem er klar om 14 dager...
                Mvh
                Gudmund

Comment

• jørgen123
                  • Jul 2005
                  • 706

du tar vel bare en helgetur til Bud? vi kjørte 5 stk fra Bodø til Brønnøysund (50mil en vei) for å fly F3F for to uker siden!
                  Jørgen Wake Stensen
                  Bodø MFK
                  Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

• Soarer
                    • Mar 2005
                    • 1856

Dagstur, ikke helgetur.
                    Glemte senderen da (se helt nederst..) men henta den og fikk vinsja Arisen for første gang.
                    Hadde med Ascot også, men Aris var så potent at jeg glemte Ascoten..
                    Gikk på skinner det gitt, og fikk vel 15-20 starter før batteriet på vinsjen ville ha timeout.
                    Null luft, men kjekt å trene på zoom. Har jo ikke kjørt vinsj sia vi arrangerte NM i F3B i -92... (!)
                    Thomas var uheldig med sin Predator, men han ser lyset no som en helt ny er klar for lørdag. 2,5 time, to mann, ARTL (Almost Ready To Launch good to go.
                    Det er kjapt det. CG og litt bipping, så blir det en ny dag i Bud med hylende fly og det som hører til.
                    Mvh
                    Gudmund

Comment

• Soarer
                      • Mar 2005
                      • 1856

Nye fly på gang. Her er det definert hva som er problemet med de:

1 Predator yellow with black tips white and black air bubble, slight mold release at tip carbon
                      2 Predator red with white and black tips white and black leading edge air bubble carbon
                      3 Predator white with black and grey tips white and black slightly mold release carbon
                      4 Predator white with black and grey tips white and black slightly mold release, fabric pattern carbon
                      5 Predator white with black and grey tips white and black air bubble around servo cover carbon
                      6 Predator white with black and grey tips white and black paint drop, fabric mark in wing root carbon
                      7 Vector III yellow with black and red tips black light paint, slightly mold release carbon
                      8 Vector III red with grey and black tips white and black paint drop, spar higher, air bubble carbon
                      9 Vector III red with white and black tips white and black air bubble around servo cover carbon
                      10 Vector III green with red tips green and red no good vacuum, have marks glass
                      11 Vector III yellow with black tips yellow and black no good vacuum, have marks glass
                      12 Typhoon yellow black air bubble around servo cover carbon
                      13 Typhoon red black air bubble around servo cover glass
                      14 Typhoon white black 502 drops, have marks glass
                      15 Sunbird yellow red slightly air bubble around servo cover carbon
                      16 Sunbird red black air bubble around servo cover glass
                      17 Sunbird yellow with red tips white and black air bubble around servo cover glass
                      18 Sunbird yellow with red tips white and black marks around servo cover glass
                      19 Sunbird white with red tips white and black marks around servo cover glass
                      20 Sunbird yellow with red tips white and black marks around servo cover glass

Prisen er 3500 for Predator, pluss porto fra Kina til deg.
                      Last edited by Soarer; 11-04-09, 02:26.
                      Mvh
                      Gudmund

Comment

• Ja9
                        • Dec 2002
                        • 572

Har du noen priser på de andre modellene også??
                        Jan Eric Klausen
                        Forus RC Klubb

Comment

• Kingfisher
                          • Feb 2006
                          • 833

En ny konkurrent?

Her kommer Artisten fra Sør-Korea.
                          Kanskje en konkurrent til Predatoren i ytelse og pris etterhvert?

Synes forøvrig at de støpeformene i aluminium var flotte

Stein

Comment

• jørgen123
                            • Jul 2005
                            • 706

er dette version 2 predator?
                            Jørgen Wake Stensen
                            Bodø MFK
                            Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

• Margarus
                              • Aug 2008
                              • 322

hva er prisen på en komplett predator uten servoer ?
                              og pris på dem med små skavanker
                              dette kan bli interesant
                              MvH Marius Leirdal

Comment

• Soarer
                                • Mar 2005
                                • 1856

Originally posted by jørgen123
                                er dette version 2 predator?
                                I utgangspunktet ikke. V-en er den samme, men de sier at fordi fargene til bakvingene ikke stemmer på A modeller de har på lager, så vil de lage nye bakvinger til B modellene slik at de har TP29 i halen til de som ønsker det. Det kaller jeg service.. Samme pris.
                                Ja, tar inn de andre også, men må få unna litt jobb, så kommer prisene på de også.

Ja9, dine nye vil da komme samtidig, har ikke glemt det
                                Mvh
                                Gudmund

Comment

Working...