Unconfigured Ad

Collapse

Predator F3F

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soarer
    • Mar 2005
    • 1856

    #1

    Predator F3F

    Noen bilder av det nye flyet som er bare "MITT", om enn så lenge..

    Målet er å øke F3F
    Attached Files
    Last edited by Soarer; 27-09-08, 01:41.
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.
  • Tom Erik
    • Feb 2004
    • 1601

    #2
    Ser flott ut! Hva er vitale mål?
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment

    • Soarer
      • Mar 2005
      • 1856

      #3
      Wingspan: 2960mm

      Length: 1465mm

      Wing area: 58.9dm2

      Airfoil: Special

      Tail plane: NACA 0009

      Ballast: 1600grams

      Function: Rudder, elevator, ailerons and flaps.

      Servos: 6


      The Predator is a highly sophisticated slope-racer, specially designed for F3F. It has been developed over a period of 18 months to get the best performance possible, and the goal was to offer a top class glider, and yet be affordable.

      Materials all over are the best available as the strength and finish.

      Wings and fuselage are painted in high gloss moulds, and have a long lasting hard finish. Wings have a 40 mm spar made of Herex, and the wings are made with standard version, full carbon version and double carbon version.



      Flight characteristics are forgiven, but it has a tremendous speed range.

      It picks up speed very fast, and has a lot of energy retention.

      This is important in competitions, but also gives you the very best performance while you just want to relax with it, or perhaps just go bananas.

      Fully aerobatic of course, but the essence of the Predator is the speed.

      The prototypes have been flown with 1.6 kilos of ballast in severe conditions. Those are also tested in Dynamic Soaring.



      But it’s also a floater in calm winds and keeps the forgiving handling in all conditions. There are absolutely no hidden secrets with it, it will most likely be your all time favourite.

      Det var min korte oppsummering på Predatoren. Men jeg tror nok at det (og andre fly får en oppdatering etterhvert, de har fem andre fly i løypa også.
      Alt ifra F3B, F3F, F3J og F5B. Og bør kanskje nevnes, de har startet nytt foretak, og sluttet med alt som har med kopi av bedrevitende å gjøre. De kjøpte mye utstyr ifra fabrikken, og går egne veier nå. Zoom Glider, Zoombie finnes ikke lengre...
      Så veldig heldig er de 32 som hadde satt som et mål å komme på hang med gromt fly, men egentlig ikke kunne.


      Så jeg er litt stolt av Predatoren jeg..
      Last edited by Soarer; 27-09-08, 11:42. Reason: Tillegg.
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment

      • Soarer
        • Mar 2005
        • 1856

        #4
        Joda, vi har det greit her med hang.


        Klikk på "flere værdetaljer" til venstre, så har en føret akkurat nå
        Og kamera i alle retninger.

        Rette plassen å ha startsida på maskina for den som er interessert i sånt og bor her
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment

        • Soarer
          • Mar 2005
          • 1856

          #5
          Så det er ingen som har trua på det her da?

          Målet er jo som sagt å komme ned på et prisnivå gjør at har et valg iallefall.
          Jeg sidestiller flyet med alt av gromsaker som måtte finnes, og da er både kvalitet og egenskaper helt i toppen av hva slike fly dreier seg om.
          Jeg kaster like gjerne ut Predatoren istedetfor en Ceres. Jeg blir ikke rik av min filosofi, det var heller aldri meininga.
          Målet var også å få hull på byllen som gjør at en må blakke seg for å være med.
          Sånn er det ikke lengre.
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment

          • Ja9
            • Dec 2002
            • 572

            #6
            Så hva blir/er prisen på herligheten?
            Og må en regne ca 8-12 mnd leveringstid på den også?
            Jan Eric Klausen
            Forus RC Klubb

            Comment

            • Olavjoergensen
              • Jun 2005
              • 2208

              #7
              Meget flott modell!!!

              Mvh OJ
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment

              • jørgen123
                • Jul 2005
                • 706

                #8
                du skulle bare tatt den med å deltatt på NM! der får man virkelig se hva fly og pilot er god for!
                Jørgen Wake Stensen
                Bodø MFK
                Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                Comment

                • morsan
                  • Apr 2003
                  • 373

                  #9
                  Originally posted by Ja9
                  Så hva blir/er prisen på herligheten?

                  Comment

                  • Soarer
                    • Mar 2005
                    • 1856

                    #10
                    Originally posted by Ja9
                    Så hva blir/er prisen på herligheten?
                    Og må en regne ca 8-12 mnd leveringstid på den også?
                    De første ti flya går for 677 USD pluss moms og frakt, som er prisen jeg betaler for det.
                    Siden går prisen opp ca 400 kroner som går til meg.
                    Dette er prisen for den sterkeste utgaven, "strong carbon" som de kaller det.
                    Ca fire ukers leveringstid, frakttid på ca ei uke. De har jo kapasitet til 200 fly pr mnd..
                    To dager fra Kina til Oslo, og fem dager fra Oslo til Molde, sånn har det vært før, at det går an....

                    Fløy den på vestahanget idag.
                    10 meter vind og en kilo ballast.
                    Og jeg tør komme med en påstand om at den er like rask som en Ceres minst, som jeg også har. Den går bare som et prosjektil.
                    Og ikke en lyd idet heletatt. Om en stuper ifra 200 meter, så er det bare et sus en hører, ikke den hylinga en forbinder med 200 km/t.
                    Det tyder på at ting har klaffet her.
                    Og omtrent sparker fra i svingene, rett en fryd å fly!
                    Mvh
                    Gudmund

                    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                    Comment

                    • Soarer
                      • Mar 2005
                      • 1856

                      #11
                      Originally posted by jørgen123
                      du skulle bare tatt den med å deltatt på NM! der får man virkelig se hva fly og pilot er god for!
                      Ja skulle det. Nå er det jo slik her at flyet er bedre enn piloten.. Mye bedre faktisk!
                      Hadde planer om å dra, men da hadde det blitt aleine, og det var ikke så tent på å kjøre så langt aleine. Var opprinnelig fire som hadde planer om NM herfra.
                      Håper det ble klaff med føret da!
                      Mvh
                      Gudmund

                      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                      Comment

                      • Ja9
                        • Dec 2002
                        • 572

                        #12
                        Det var abolutt ingen upris i forhold til mye annet på markedet.
                        Kan absolutt være en aktuell modell med tiden, når vil denne være tilgjengelig på markedet.
                        Jan Eric Klausen
                        Forus RC Klubb

                        Comment

                        • Soarer
                          • Mar 2005
                          • 1856

                          #13
                          Originally posted by Ja9
                          Det var abolutt ingen upris i forhold til mye annet på markedet.
                          Kan absolutt være en aktuell modell med tiden, når vil denne være tilgjengelig på markedet.
                          ASAP Har bare et ballastspørsmål som må avklares først.
                          Jeg har putta inn en stump med elektrikerrør som jeg har blyet i.
                          Slik det er nå, så er det klart til levering med et 20 mm rør av glass og epoxy, for tynt i diameter og for svakt også mener jeg. Jeg bruker 25mm og får inn 1,5 kilo mot maks en kilo med 20 mm. For de har tenkt å levere med stålballast, dropp det sier jeg da.
                          Men men, det går seg nok til..

                          Upris er det ikke nei, det her er skikkelige saker nemlig...
                          "Kinafly er Kinafly uansett" var det noen som sa, riktignok om et annet fly da.

                          Akkurat det er ikke tilfelle lengre
                          Mvh
                          Gudmund

                          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                          Comment

                          • Ja9
                            • Dec 2002
                            • 572

                            #14
                            Hva er flyklar vekt på modellen din?
                            Hvor tynne servoer treng i vingene?
                            (vurderer sterkt å bestille en slik med tiden )
                            Jan Eric Klausen
                            Forus RC Klubb

                            Comment

                            • Seiler`n
                              • Mar 2005
                              • 821

                              #15
                              hmm....

                              Trenger en kombi f3f / f3b maskin... Hva tror du ?

                              Hva har du i vingen og kroppen av utstyr ?
                              **********************
                              Mvh
                              Stig Olsen
                              Lillehammer MFK


                              Nan Xplorer FullCarbon X tail
                              Pike Perfect X tail
                              Pike Brio / Giant
                              Alpina 4001
                              DG 500/22 Elan under opppussing
                              Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                              Futaba 12Fg Fasst

                              Comment

                              Working...