Unconfigured Ad
Collapse
Predator F3F
Collapse
X
-
-
Wingspan: 2960mm
Length: 1465mm
Wing area: 58.9dm2
Airfoil: Special
Tail plane: NACA 0009
Ballast: 1600grams
Function: Rudder, elevator, ailerons and flaps.
Servos: 6
The Predator is a highly sophisticated slope-racer, specially designed for F3F. It has been developed over a period of 18 months to get the best performance possible, and the goal was to offer a top class glider, and yet be affordable.
Materials all over are the best available as the strength and finish.
Wings and fuselage are painted in high gloss moulds, and have a long lasting hard finish. Wings have a 40 mm spar made of Herex, and the wings are made with standard version, full carbon version and double carbon version.
Flight characteristics are forgiven, but it has a tremendous speed range.
It picks up speed very fast, and has a lot of energy retention.
This is important in competitions, but also gives you the very best performance while you just want to relax with it, or perhaps just go bananas.
Fully aerobatic of course, but the essence of the Predator is the speed.
The prototypes have been flown with 1.6 kilos of ballast in severe conditions. Those are also tested in Dynamic Soaring.
But it’s also a floater in calm winds and keeps the forgiving handling in all conditions. There are absolutely no hidden secrets with it, it will most likely be your all time favourite.
Det var min korte oppsummering på Predatoren. Men jeg tror nok at det (og andre fly får en oppdatering etterhvert, de har fem andre fly i løypa også.
Alt ifra F3B, F3F, F3J og F5B. Og bør kanskje nevnes, de har startet nytt foretak, og sluttet med alt som har med kopi av bedrevitende å gjøre. De kjøpte mye utstyr ifra fabrikken, og går egne veier nå. Zoom Glider, Zoombie finnes ikke lengre...
Så veldig heldig er de 32 som hadde satt som et mål å komme på hang med gromt fly, men egentlig ikke kunne.
Så jeg er litt stolt av Predatoren jeg..Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
Joda, vi har det greit her med hang.
Klikk på "flere værdetaljer" til venstre, så har en føret akkurat nå
Og kamera i alle retninger.
Rette plassen å ha startsida på maskina for den som er interessert i sånt og bor herMvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
Så det er ingen som har trua på det her da?
Målet er jo som sagt å komme ned på et prisnivå gjør at har et valg iallefall.
Jeg sidestiller flyet med alt av gromsaker som måtte finnes, og da er både kvalitet og egenskaper helt i toppen av hva slike fly dreier seg om.
Jeg kaster like gjerne ut Predatoren istedetfor en Ceres. Jeg blir ikke rik av min filosofi, det var heller aldri meininga.
Målet var også å få hull på byllen som gjør at en må blakke seg for å være med.
Sånn er det ikke lengre.Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
-
Comment
-
Siden går prisen opp ca 400 kroner som går til meg.
Dette er prisen for den sterkeste utgaven, "strong carbon" som de kaller det.
Ca fire ukers leveringstid, frakttid på ca ei uke. De har jo kapasitet til 200 fly pr mnd..
To dager fra Kina til Oslo, og fem dager fra Oslo til Molde, sånn har det vært før, at det går an....
Fløy den på vestahanget idag.
10 meter vind og en kilo ballast.
Og jeg tør komme med en påstand om at den er like rask som en Ceres minst, som jeg også har. Den går bare som et prosjektil.
Og ikke en lyd idet heletatt. Om en stuper ifra 200 meter, så er det bare et sus en hører, ikke den hylinga en forbinder med 200 km/t.
Det tyder på at ting har klaffet her.
Og omtrent sparker fra i svingene, rett en fryd å fly!Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
Mye bedre faktisk!
Hadde planer om å dra, men da hadde det blitt aleine, og det var ikke så tent på å kjøre så langt aleine. Var opprinnelig fire som hadde planer om NM herfra.
Håper det ble klaff med føret da!Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
Har bare et ballastspørsmål som må avklares først.
Jeg har putta inn en stump med elektrikerrør som jeg har blyet i.
Slik det er nå, så er det klart til levering med et 20 mm rør av glass og epoxy, for tynt i diameter og for svakt også mener jeg. Jeg bruker 25mm og får inn 1,5 kilo mot maks en kilo med 20 mm. For de har tenkt å levere med stålballast, dropp det sier jeg da.
Men men, det går seg nok til..
Upris er det ikke nei, det her er skikkelige saker nemlig...
"Kinafly er Kinafly uansett" var det noen som sa, riktignok om et annet fly da.
Akkurat det er ikke tilfelle lengreMvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
hmm....
Trenger en kombi f3f / f3b maskin... Hva tror du ?
Hva har du i vingen og kroppen av utstyr ?**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Futaba 12Fg FasstComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment